Americká automobilka Tesla musela v pátek uzavřít některé ze svých výrobních linek poté, co se jí dotkl rozsáhlý výpadek IT, který postihl řadu firem po celém světě. Automobilka předčasně poslala domů část dělníků z noční směny ze svých závodů v Texasu a Nevadě poté, co některé stroje v továrně začaly zobrazovat chybové hlášky. Uvedl to server Business Insider s odvoláním na tři zdroje obeznámené s problémem.
Tesla v pátek ráno zaslala zaměstnancům oznámení, že společnost byla ovlivněna „výpadkem Windows Host“, který způsobil problémy se servery, notebooky a výrobními zařízeními, uvádí se v memorandu, které získal Business Insider. Společnost uvedla, že „uživatelé vidí na svých zařízeních modrou obrazovku“.
Generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk nejprve globální výpadek IT na své sociální síti X nejprve zlehčoval, když podpořil mem s textem: „Všechno ostatní nefunguje, ale tato aplikace stále funguje.“ Později však podle serveru Autoblog reagoval na příspěvek generálního ředitele Microsoftu Satyi Nadelly na sociálních sítích a uvedl, že problém, který ovlivnil Windows, „způsobil zadření dodavatelského řetězce automobilového průmyslu“.
Tesla podle jeho dalšího vyjádření na sociální síti X bezpečnostní software CrowdStrike, jehož nepovedená aktualizace problém způsobila, odstranila ze všech svých systémů. Přesto však byla globálním výpadkem i nadále silně ovlivněna, protože ho používá mnoho jejich dodavatelů a logistických společností.
Čtěte také: Levné elektromobily na obzoru. Uspěje s nimi Tesla, Volvo, nebo někdo jiný?
Mezi nejpostiženějšími odvětvím, které ovlivnil páteční rozsáhlý výpadek IT služeb se systémem Windows, byla letecká doprava. Podle stanice BBC jen v pátek aerolinky globálně zrušily více než 1 400 letů. Jen ve Spojených státech podle amerického úřadu pro leteckou bezpečnost FAA přerušily veškeré lety aerolinky United, American, Delta a Allegiant. V řadě zemí se výpadek silně dotkl i například médií nebo zdravotnictví.
Americká automobilka Tesla musela v pátek uzavřít některé ze svých výrobních linek poté, co se jí dotkl rozsáhlý výpadek IT, který postihl řadu firem po celém světě. Automobilka předčasně poslala domů část dělníků z noční směny ze svých závodů v Texasu a Nevadě poté, co některé stroje v továrně začaly zobrazovat chybové hlášky. Uvedl to server Business Insider s odvoláním na tři zdroje obeznámené s problémem.
Tesla v pátek ráno zaslala zaměstnancům oznámení, že společnost byla ovlivněna „výpadkem Windows Host“, který způsobil problémy se servery, notebooky a výrobními zařízeními, uvádí se v memorandu, které získal Business Insider. Společnost uvedla, že „uživatelé vidí na svých zařízeních modrou obrazovku“.
Generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk nejprve globální výpadek IT na své sociální síti X nejprve zlehčoval, když podpořil mem s textem: „Všechno ostatní nefunguje, ale tato aplikace stále funguje.“ Později však podle serveru Autoblog reagoval na příspěvek generálního ředitele Microsoftu Satyi Nadelly na sociálních sítích a uvedl, že problém, který ovlivnil Windows, „způsobil zadření dodavatelského řetězce automobilového průmyslu“.
Tesla podle jeho dalšího vyjádření na sociální síti X bezpečnostní software CrowdStrike, jehož nepovedená aktualizace problém způsobila, odstranila ze všech svých systémů. Přesto však byla globálním výpadkem i nadále silně ovlivněna, protože ho používá mnoho jejich dodavatelů a logistických společností.
Čtěte také: Levné elektromobily na obzoru. Uspěje s nimi Tesla, Volvo, nebo někdo jiný?
Mezi nejpostiženějšími odvětvím, které ovlivnil páteční rozsáhlý výpadek IT služeb se systémem Windows, byla letecká doprava. Podle stanice BBC jen v pátek aerolinky globálně zrušily více než 1 400 letů. Jen ve Spojených státech podle amerického úřadu pro leteckou bezpečnost FAA přerušily veškeré lety aerolinky United, American, Delta a Allegiant. V řadě zemí se výpadek silně dotkl i například médií nebo zdravotnictví.