V redakci už dlouhé roky pravidelně testujeme řadu aut a přinášíme vám, čtenářům, kvalitní recenze bez příkras. Interně si pak vyhodnocujeme ty vůbec nejzajímavější modely, se kterými jsme se jen těžko loučili. Jedním z nich byl i Citroën ë-C4, který se nám tak líbil, že jsme si jej zamluvili na dlouhodobý test.
V době psaní článku máme za sebou zhruba 4 měsíce provozu a „nalítáno“ okolo 10 tisíc kilometrů. A jelikož vůz používá celá řada redaktorů, dali jsme hlavy dohromady a vybrali 3 důvody, proč by měl zákazník nad tímto modelem uvažovat. A protože jsme se jednohlasně na třech bodech neshodli, přinášíme i jeden bonus.
Začneme tím nejvíce očividným. Elektrický Citroën ë-C4 nabízí – tak jako ostatní modely této značky – nesmírné pohodlí na palubě. Kombinace výborně tvarovaných sedaček, spousty místa na nohy a dokonale nastaveného podvozku udělá z běžné jízdy radostnou událost.
Ke kultivovanému stylu jízdy jistě přispívá také lineární nástup výkonu, a to díky elektrickému pohonu. Jako vedlejší efekt lze zmínit naprosté ticho uvnitř, protože neslyšíte hukot spalovacího motoru a jeho vibrace, které by se jinak nesly až do interiéru.
Pokud si koupíte dražší elektromobil, je jasné, že od něj očekáváte levnější provoz. Zde dokáže Citroën ë-C4 také potěšit, neboť jde o jedno z nejúspornějších elektroaut na e-CMP platformě, jaké jsme v redakci mohli vyzkoušet. V létě se bez problému dostanete na průměrnou spotřebu 14,2 kWh/100 km (se stejným podílem město, dálnice a okresky – pozn. redakce), a to je teritorium malých městských elektromobilů. Dalo by se tedy říci, že v této disciplíně je Citroën premiantem.
No a pokud vám šťáva přece jen dojde, bát se nemusíte ani nabíjení. Tak jako ostatní vozy s e-CMP platformou od koncernu Stellantis, i Citroën ë-C4 disponuje rychlonabíjením o výkonu 100 kW. V českých podmínkách jde o dostačující hodnotu, neboť v drtivé většině narazíte na stanice s výkonem 50 nebo 75 kW. Na hlavních tazích lze využít i UFC stanice, kde budete bez problému „tahat“ plný výkon až do zhruba 50 % SoC. Z 10 na 80 % se dostanete zhruba za 26 minut.
Už teď slyšíme nejčastější argument odpůrců elektromobilů – „Pokud to nemá dojezd alespoň 1000 km, je to k ničemu!“ Faktem ale zůstává, že průměrný Čech najede denně maximálně pár desítek kilometrů a velká baterie se u elektromobilů stává nežádoucím těžítkem. Mnozí elektromobilisté nám dají za pravdu, že je daleko lepší kombinace menší baterie a rychlého nabíjení, což Citroën ë-C4 bezesporu splňuje.
Tento model má 50kWh baterii, z čehož využitelná kapacita činí 45 kWh. Díky tomu reálně urazíte mezi 260 – 280 kilometry v závislosti na podmínkách (kombinovaný dojezd za pěkného počasí – pozn. redakce). Stačí to tedy na drtivou většinu cest a z praxe můžeme říct, že nám stačilo nabíjet jednou, maximálně dvakrát týdně podle množství najetých kilometrů.
Jde tedy o dokonalou ukázku toho, že pro fungování nepotřebujete 100kWh baterii a ve většině případů půjde o zbytečnost navíc, která akorát tak prodraží vůz. A až párkrát do roka pojedete na skutečně velký výlet, dvě zastávky navíc akorát oceníte – protáhnutí, kávička a zase valíte.
A teď slíbený bonus. Za redakci jsme chtěli původně vybrat pro účely tohoto článku pouze tři body, neboť věříme, že zabíhání do příliš velkých detailů akorát zvyšuje složitost výběru a buďme upřímní, mnohdy jde o naprosté maličkosti. Co ale musíme ještě zdůraznit, je prostornost, která nás skutečně překvapila.
Když se podíváte na vůz z boční strany, řeknete si, že jde vlastně o prcka. Nenechte se ale zmást, neboť Citroën ë-C4 disponuje rozměry 4360 × 1800 × 1525 mm a když jsme jeli s redakcí na teambuilding, do auta se pohodlně vlezlo pět dospělých a 380litrový kufr jsme využili do posledního litru. A to jsme jeli na celý víkend na hory, takže si asi musíte představit, co všechno bylo potřeba vzít s sebou.
Ačkoliv je tento článek s postřehy z dlouhodobého testování Citroënu ë-C4 u konce, nezoufejte. Už nyní pro vás připravujeme další, kde se zaměříme na odlišné aspekty vozu.
V redakci už dlouhé roky pravidelně testujeme řadu aut a přinášíme vám, čtenářům, kvalitní recenze bez příkras. Interně si pak vyhodnocujeme ty vůbec nejzajímavější modely, se kterými jsme se jen těžko loučili. Jedním z nich byl i Citroën ë-C4, který se nám tak líbil, že jsme si jej zamluvili na dlouhodobý test.
V době psaní článku máme za sebou zhruba 4 měsíce provozu a „nalítáno“ okolo 10 tisíc kilometrů. A jelikož vůz používá celá řada redaktorů, dali jsme hlavy dohromady a vybrali 3 důvody, proč by měl zákazník nad tímto modelem uvažovat. A protože jsme se jednohlasně na třech bodech neshodli, přinášíme i jeden bonus.
Začneme tím nejvíce očividným. Elektrický Citroën ë-C4 nabízí – tak jako ostatní modely této značky – nesmírné pohodlí na palubě. Kombinace výborně tvarovaných sedaček, spousty místa na nohy a dokonale nastaveného podvozku udělá z běžné jízdy radostnou událost.
Ke kultivovanému stylu jízdy jistě přispívá také lineární nástup výkonu, a to díky elektrickému pohonu. Jako vedlejší efekt lze zmínit naprosté ticho uvnitř, protože neslyšíte hukot spalovacího motoru a jeho vibrace, které by se jinak nesly až do interiéru.
Pokud si koupíte dražší elektromobil, je jasné, že od něj očekáváte levnější provoz. Zde dokáže Citroën ë-C4 také potěšit, neboť jde o jedno z nejúspornějších elektroaut na e-CMP platformě, jaké jsme v redakci mohli vyzkoušet. V létě se bez problému dostanete na průměrnou spotřebu 14,2 kWh/100 km (se stejným podílem město, dálnice a okresky – pozn. redakce), a to je teritorium malých městských elektromobilů. Dalo by se tedy říci, že v této disciplíně je Citroën premiantem.
No a pokud vám šťáva přece jen dojde, bát se nemusíte ani nabíjení. Tak jako ostatní vozy s e-CMP platformou od koncernu Stellantis, i Citroën ë-C4 disponuje rychlonabíjením o výkonu 100 kW. V českých podmínkách jde o dostačující hodnotu, neboť v drtivé většině narazíte na stanice s výkonem 50 nebo 75 kW. Na hlavních tazích lze využít i UFC stanice, kde budete bez problému „tahat“ plný výkon až do zhruba 50 % SoC. Z 10 na 80 % se dostanete zhruba za 26 minut.
Už teď slyšíme nejčastější argument odpůrců elektromobilů – „Pokud to nemá dojezd alespoň 1000 km, je to k ničemu!“ Faktem ale zůstává, že průměrný Čech najede denně maximálně pár desítek kilometrů a velká baterie se u elektromobilů stává nežádoucím těžítkem. Mnozí elektromobilisté nám dají za pravdu, že je daleko lepší kombinace menší baterie a rychlého nabíjení, což Citroën ë-C4 bezesporu splňuje.
Tento model má 50kWh baterii, z čehož využitelná kapacita činí 45 kWh. Díky tomu reálně urazíte mezi 260 – 280 kilometry v závislosti na podmínkách (kombinovaný dojezd za pěkného počasí – pozn. redakce). Stačí to tedy na drtivou většinu cest a z praxe můžeme říct, že nám stačilo nabíjet jednou, maximálně dvakrát týdně podle množství najetých kilometrů.
Jde tedy o dokonalou ukázku toho, že pro fungování nepotřebujete 100kWh baterii a ve většině případů půjde o zbytečnost navíc, která akorát tak prodraží vůz. A až párkrát do roka pojedete na skutečně velký výlet, dvě zastávky navíc akorát oceníte – protáhnutí, kávička a zase valíte.
A teď slíbený bonus. Za redakci jsme chtěli původně vybrat pro účely tohoto článku pouze tři body, neboť věříme, že zabíhání do příliš velkých detailů akorát zvyšuje složitost výběru a buďme upřímní, mnohdy jde o naprosté maličkosti. Co ale musíme ještě zdůraznit, je prostornost, která nás skutečně překvapila.
Když se podíváte na vůz z boční strany, řeknete si, že jde vlastně o prcka. Nenechte se ale zmást, neboť Citroën ë-C4 disponuje rozměry 4360 × 1800 × 1525 mm a když jsme jeli s redakcí na teambuilding, do auta se pohodlně vlezlo pět dospělých a 380litrový kufr jsme využili do posledního litru. A to jsme jeli na celý víkend na hory, takže si asi musíte představit, co všechno bylo potřeba vzít s sebou.
Ačkoliv je tento článek s postřehy z dlouhodobého testování Citroënu ë-C4 u konce, nezoufejte. Už nyní pro vás připravujeme další, kde se zaměříme na odlišné aspekty vozu.