Zmíněný výrobce elektromobilů zveřejnil novou tiskovou zprávu, ve které odhaluje výsledky svého hospodaření za první čtvrtletí letošního roku. Vyplývá z ní, že se vyplnily veškeré špatné předpovědi, co hlásaly značné zpomalení výkonu a růstu společnosti.
Předpovědi odborníku z Wall Street, které se týkaly počtu dodaných elektromobilů za poslední 3 měsíce, se jako již tradičně velmi lišily. Ze začátku se většina z nich shodla na tipu 470 tisíc dodávek, ovšem průběžně se odhady měnily, až spadly na nějakých 421 tisíc dodaných elektrovozů. Jak se ovšem ukazuje, tak i tento tip byl přehnaně ambiciózní.
Tesla zvládla za první čtvrtletí dodat celkem 386 810, přičemž 369 783 z toho dělal Model 3 a Model Y. Zbylé modely napočítaly pouze 17 tisíc dodaných vozů. Automobilka tak zdaleka nesplnila očekávání Wall Street a většiny investorů, což se podepsalo i na akciích. Krátce po vydání zprávy se dočkaly propadu až o 7 %.
Čtěte také: Zájem o elektromobily od Tesly upadá, může za to kontroverzní Musk
Čísla mluví jasně – ani nejpesimističtější analytici nepředpovídali až takový propad. Pro srovnání v prvním čtvrtletí loňského roku Tesla dodala 422 875 vozidel. Při posledním rekordním kvartálu firma dosáhla 484 507 dodávek, což znamenalo meziroční nárůst o 20 %. Teď tu ale máme zcela opačný případ.
Automobilka se brání a uvádí ve zprávě hned několik důvodů, proč byl počet dodaných vozů nižší. Hlavním důvodem byla raná fáze navyšování produkce faceliftovaného Modelu 3 v továrně ve Fremontu. Dalšími důvody jsou odstávky továren kvůli odklonům přepravy, které způsobil konflikt v Rudém moři nebo žhářský útok na německou továrnu.
Zmíněný výrobce elektromobilů zveřejnil novou tiskovou zprávu, ve které odhaluje výsledky svého hospodaření za první čtvrtletí letošního roku. Vyplývá z ní, že se vyplnily veškeré špatné předpovědi, co hlásaly značné zpomalení výkonu a růstu společnosti.
Předpovědi odborníku z Wall Street, které se týkaly počtu dodaných elektromobilů za poslední 3 měsíce, se jako již tradičně velmi lišily. Ze začátku se většina z nich shodla na tipu 470 tisíc dodávek, ovšem průběžně se odhady měnily, až spadly na nějakých 421 tisíc dodaných elektrovozů. Jak se ovšem ukazuje, tak i tento tip byl přehnaně ambiciózní.
Tesla zvládla za první čtvrtletí dodat celkem 386 810, přičemž 369 783 z toho dělal Model 3 a Model Y. Zbylé modely napočítaly pouze 17 tisíc dodaných vozů. Automobilka tak zdaleka nesplnila očekávání Wall Street a většiny investorů, což se podepsalo i na akciích. Krátce po vydání zprávy se dočkaly propadu až o 7 %.
Čtěte také: Zájem o elektromobily od Tesly upadá, může za to kontroverzní Musk
Čísla mluví jasně – ani nejpesimističtější analytici nepředpovídali až takový propad. Pro srovnání v prvním čtvrtletí loňského roku Tesla dodala 422 875 vozidel. Při posledním rekordním kvartálu firma dosáhla 484 507 dodávek, což znamenalo meziroční nárůst o 20 %. Teď tu ale máme zcela opačný případ.
Automobilka se brání a uvádí ve zprávě hned několik důvodů, proč byl počet dodaných vozů nižší. Hlavním důvodem byla raná fáze navyšování produkce faceliftovaného Modelu 3 v továrně ve Fremontu. Dalšími důvody jsou odstávky továren kvůli odklonům přepravy, které způsobil konflikt v Rudém moři nebo žhářský útok na německou továrnu.