Miliardář Elon Musk je neřízená střela, která nejednou akcionářům svých firem způsobila bezesnou noc. S jeho kontroverzními výroky a toxickým chováním však, zdá se, dochází trpělivost i samotným zákazníkům. Ukázal to aktuální průzkum trhu společnosti Caliber, podle něhož se řady potencionálních kupců elektromobilů Tesla ve Spojených státech výrazně zmenšují.
Pokračující silný růst tržeb, který Tesla zaznamenala v loňské roce, ke kterému přispělo agresivní snižování cen, se tak již pravděpodobně nebude opakovat. Očekává se, že pokles zájmu o Teslu se negativně projeví už na tržbách za letošní první čtvrtletí.
Ztráta důvěry přitom probíhá doslova před očima. „Skóre uvažování“ pro Teslu, které sestavila společnost Caliber, kleslo v únoru na 31 %. Proti maximu 70 % z listopadu, kdy začala výzkumná společnost zájem o značku Tesla sledovat, se propadlo o více než polovinu.
Jen od ledna skóre Caliber pro Teslu kleslo o osm procent, zatímco německé automobilky včetně Mercedesu, BMW a Audi, které se stále ve velké spoléhají i na auta se spalovacími motory, ve stejnou dobu vzrostly. Celkově si polepšily na 44-47 %.
Čtěte také: Jaká je degradace baterie u Tesly po 320 tisících kilometrech? Výsledek překvapí
Musk v minulosti obviňoval z pomalých prodejů Tesly zejména rostoucí úrokové sazby, konkurenci a zpomalení celkové poptávky po elektromobilech. Místo toho by si však měl spíše zamést před vlastním prahem. Podle Caloberu existují silné souvislosti mezi pověstí automobilky a jejího generálního ředitele. „Je velmi pravděpodobné, že Musk sám přispívá k pádu reputace,“ řekl agentuře Reuters generální ředitel společnosti Caliber Shahar Silbershatz s tím, že podle průzkumu jeho společnosti 83 % Američanů spojuje Muska s Teslou.
Agentura Reuters hovořila s pěti odborníky na marketing, průzkumy veřejného mínění a automobily. Podle nich kontroverze kolem Muskovy stále pravicovější politiky a veřejných prohlášení představují značnou zátěž pro značku Tesla a její prodeje. „Získat prodeje je dost těžké i bez zapojení do politiky,“ podotkl Tim Calkins, profesor marketingu na Kellogg School of Management na Northwestern University.
Miliardář Elon Musk je neřízená střela, která nejednou akcionářům svých firem způsobila bezesnou noc. S jeho kontroverzními výroky a toxickým chováním však, zdá se, dochází trpělivost i samotným zákazníkům. Ukázal to aktuální průzkum trhu společnosti Caliber, podle něhož se řady potencionálních kupců elektromobilů Tesla ve Spojených státech výrazně zmenšují.
Pokračující silný růst tržeb, který Tesla zaznamenala v loňské roce, ke kterému přispělo agresivní snižování cen, se tak již pravděpodobně nebude opakovat. Očekává se, že pokles zájmu o Teslu se negativně projeví už na tržbách za letošní první čtvrtletí.
Ztráta důvěry přitom probíhá doslova před očima. „Skóre uvažování“ pro Teslu, které sestavila společnost Caliber, kleslo v únoru na 31 %. Proti maximu 70 % z listopadu, kdy začala výzkumná společnost zájem o značku Tesla sledovat, se propadlo o více než polovinu.
Jen od ledna skóre Caliber pro Teslu kleslo o osm procent, zatímco německé automobilky včetně Mercedesu, BMW a Audi, které se stále ve velké spoléhají i na auta se spalovacími motory, ve stejnou dobu vzrostly. Celkově si polepšily na 44-47 %.
Čtěte také: Jaká je degradace baterie u Tesly po 320 tisících kilometrech? Výsledek překvapí
Musk v minulosti obviňoval z pomalých prodejů Tesly zejména rostoucí úrokové sazby, konkurenci a zpomalení celkové poptávky po elektromobilech. Místo toho by si však měl spíše zamést před vlastním prahem. Podle Caloberu existují silné souvislosti mezi pověstí automobilky a jejího generálního ředitele. „Je velmi pravděpodobné, že Musk sám přispívá k pádu reputace,“ řekl agentuře Reuters generální ředitel společnosti Caliber Shahar Silbershatz s tím, že podle průzkumu jeho společnosti 83 % Američanů spojuje Muska s Teslou.
Agentura Reuters hovořila s pěti odborníky na marketing, průzkumy veřejného mínění a automobily. Podle nich kontroverze kolem Muskovy stále pravicovější politiky a veřejných prohlášení představují značnou zátěž pro značku Tesla a její prodeje. „Získat prodeje je dost těžké i bez zapojení do politiky,“ podotkl Tim Calkins, profesor marketingu na Kellogg School of Management na Northwestern University.