Nová elektrická loď pochází ze Švédska a když se rozjede, tak to vypadá, že letí kousek nad hladinou.
TIP: Tohle není vtip! V Japonsku budou ropu převážet elektrické tankery
Jedná se o takzvaný křídlový člun. To znamená, že sedí na hladině v nízkých rychlostech. Díky jakýmsi křídlům, která se v určité rychlosti vysunou, se trup dostane nad hladinu a zmíněná křídla zůstávají pod vodou. Pokud nejsou příliš velké vlny, je taková plavba stabilnější, klidnější pro posádku a díky menší kontaktní ploše i mnohem efektivnější a rychlejší.
Candela se chlubí, že díky koncepci se podařilo ušetřit až 80 % energie, která by jinak byla potřeba, kdyby se jednalo o člun klasické koncepce. Dojezd činí 92 kilometrů při rychlosti 37 km/h, což není špatné, ale pro nějaké velké výlety na otevřené moře to asi nebude.
Firma stále přijímá objednávky na čluny, které stihne dodat ještě letos v létě. Cena jednoho je v přepočtu 6 440 000 korun. Na baterii je záruka 9 let.
zdroj: electrive
Nová elektrická loď pochází ze Švédska a když se rozjede, tak to vypadá, že letí kousek nad hladinou.
TIP: Tohle není vtip! V Japonsku budou ropu převážet elektrické tankery
Jedná se o takzvaný křídlový člun. To znamená, že sedí na hladině v nízkých rychlostech. Díky jakýmsi křídlům, která se v určité rychlosti vysunou, se trup dostane nad hladinu a zmíněná křídla zůstávají pod vodou. Pokud nejsou příliš velké vlny, je taková plavba stabilnější, klidnější pro posádku a díky menší kontaktní ploše i mnohem efektivnější a rychlejší.
Candela se chlubí, že díky koncepci se podařilo ušetřit až 80 % energie, která by jinak byla potřeba, kdyby se jednalo o člun klasické koncepce. Dojezd činí 92 kilometrů při rychlosti 37 km/h, což není špatné, ale pro nějaké velké výlety na otevřené moře to asi nebude.
Firma stále přijímá objednávky na čluny, které stihne dodat ještě letos v létě. Cena jednoho je v přepočtu 6 440 000 korun. Na baterii je záruka 9 let.
zdroj: electrive