Brali byste to? S tímto neobvyklým autodoplňkem jezdíte úplně zadarmo

Společnost Gosun nabízí skládací solární panely na střechu elektromobilu. Poskytují výkon 1 100 W a umožní dobití až 48 km dojezdu denně.
Nabíjení zdarma ze slunce
Jestliže vám dojezd elektromobilů stále přijde nedostatečný a chtěli byste jej podpořit i jinou cestou než z domácí nebo veřejné nabíjecí sítě, nabízí právě pro vás společnost Gosun nezávislé a hlavně bezplatné řešení na cesty. Na střechu vozu si stačí namontovat rozkládací solární panely a pak již stačí kdekoliv při zastavení začít dobíjet.
Zní to až příliš idealisticky? Tento projekt se líbí již více než pěti milionům zájemcům, kteří již svůj zájem projevili. Alespoň takové hodnoty prezentuje společnost na webu. Výrobek ještě není připravený na produkční uvolnění. Zatím si jej můžete zarezervovat za poplatek 100 dolarů. V plné ceně je sada skládacích střešních solárů za 2 999 dolarů, tedy asi 72 tisíc korun.
Přesné datum dodání zatím nebylo zveřejněné, web uvádí, že se tak stane v průběhu letošního roku. Pokud by se vám snad nechtělo po zadané rezervaci čekat, nabízí prodejce garanci vrácení peněz. Systém má výkon 1 100 wattů a váží pouhých 32 kilogramů. Panely na střeše chrání skořepinový obal, o důležité součásti se tak nemusíte obávat ani v nepříznivých podmínkách.

Nejen pro Teslu, ale i další elektromobily
Panely se budou hodit zajisté chatařům, kteří nemají stálý přístup k elektrické energii. Nejen že můžete při vhodných podmínkách doplnit dojezd až o 48 kilometrů, ze systému můžete napájet i elektronické spotřebiče. V průměru prý systém vygeneruje 16 až 32 kilometrů denně.
K vozu panely připojíte standardním konektorem Mennekes (Type 2). Pomalé nabíjení střídavým proudem tedy nezatěžuje baterii a nedojde tak k jejímu rychlejšímu stárnutí. Díky umístění na střešní nosiče jsou solární panely zcela univerzální a lze jej použít na všech plug-in hybridních i plně elektrických vozidlech, třeba s Teslou.
Panely během své práce za slunečného dne navíc plní skvělou sekundární funkci. Díky rozložení od kapoty až po víku zavazadelníku chrání interiér vozu před přímým sluncem. Posádku tak po příchodu k vozu nečeká rozpálené obložení a sedadla. Paprsky jsou využité pouze tam, kde je chcete mít, a to ve vaší baterii.
Soláry vás nenechají jet maximálkou
Aby systém nepřitěžoval důležité aerodynamice vozidel, je i střešní obal tvarovaný pro optimální obtékání vzduchem. Výrobce nicméně doporučuje soláry vozit do rychlosti 160 km/h. V rozloženém stavu umí systém vydržet nápor vzduchu až do rychlosti 48 km/h. Využili byste na svých cestách během doby nečinnosti vozu drobný nárůst kilometrů?
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.