Test BMW X2 xDrive 25e – Hravý dravec do města, který rozhodně umí zaujmout!

Roman Macháč
  • Plug-in hybrid BMW X2 xDrive 25e je hravý dravec, který umí zaujmout
  • Překvapí jízdními vlastnostmi, odezvou od volantu a příjemným svezením
  • Dokonalý stroj na každodenní jízdu po městě neexistuje, ale tohle BMW je blízko
Testovali jsme BMW X2 xDrive 25e
Testovali jsme BMW X2 xDrive 25e

Po dlouhé době se vám hlásíme s dalším testem na vůz bavorské automobilky. Tentokrát jsme dostali k dispozici na týdenní ježdění sportovnější křižník BMW X2 xDrive 25e, který není jen tak ledajakým plug-in hybridem. Okamžitě po usednutí jsem se cítil jak v mnohem sportovnějším autě, které si prostě nebere žádné servítky a chce doručit všechno to, co slibuje na papíře. Prvotní nejistota z naladění sportovního chtíče a jedovatých brzd střídá po pár kilometrech nadšení, které ne a ne odpadnout. Ale nebudeme přece předbíhat.

Plug-in hybridní varianta BMW X2 nese označení xDrive 25e, což nezní příliš minimalisticky a jasně. Je proto na místě si připomenout, co přiváží. Asi tou nejdůležitější záležitostí je zcela určitě moderní hybridní technika se skromnějším výkonem 220 koní, které ovšem umí pořádně rozparádit. Na první pohled se může zdát, že jde pouze o pěknou stylovku do města, nicméně pravda je někde uprostřed. Pojďme se mu podívat na zoubek.

BMW X2 xDrive 25e: specifikace

KonstrukceSUV, rozměry: 4360 × 1824 × 1526 mm, hmotnost: 1730 kg
Pohonplug-in hybrid (elektřina + benzin), pohon všech kol
Výkoncelkově 162 kW/385 Nm
BaterieLi-Ion, 10 kWh (využitelných 9,7 kWh)
NabíjeníType2 konektor (AC), možnost nabíjet ze stanice či domácí zásuvky
Spotřeba a dojezdkombinovaná spotřeba 6,7 litru/100 km při plně nabité baterii a zapnutém hybridním režimu
Výbava a technologiemultifunkční volant, automatické páté dveře, LED světlomety, zadní kamera, Paket Business Class, Paket Connected Drive Plus
Cena a dostupnostod 1 180 400 Kč, 2021 (cena testovacího modelu 1 589 540 Kč)

BMW X2 je rozená stylovka do města

Jak už jsem nakousnul o odstavec výše, tak „x dvojka“ je na první pohled velmi stylový vůz, do kterého se lehce zamilujete. Já osobně fanouškem tohoto segmentu nejsem, ale během týdne se mi podařilo nashromáždit hned několik komplimentů a já musel vždy vysvětlovat, že tohle auto není moje, a tak není důvod pro plácání po zádech. Každopádně z této situace vznikl malinký průzkum trhu, který ukázal, že se BMW X2 lidem prostě líbí.

BMW X2 xDrive 25e, boční pohled
BMW X2 xDrive 25e, boční pohled

Ačkoliv je design exteriéru poměrně subjektivním tématem, tak se pár slovům neubráním. Přední maska s lehkou dávkou agrese ve výrazu budí zcela určitě respekt, což tak nějak očekáváte od mnoha vozů bavorské automobilky. Stejná designová linka pak pokračuje skrze krásně sportovní siluetu až po záď, která mluví naprosto stejným jazykem a sedí mi v celé koncepci vozu jako „prdel na hrnec“. Musím říct, že tady se kluci a holky z BMW fakt trefili. Klobouček. Nenašel jsem navenek žádné vady na kráse, nesedící panely, nic. S touto značkou si zároveň kupujete prvotřídní kvalitu.

Interiéru vévodí ty nejlepší materiály

Veškerá paráda v plné polní pak pokračuje v interiéru, který je upřímně o něco více šokující než exteriér. V rámci novinářského vozu jsem dostal interiér oranžové barvy, který si upřímně každý určitě nezvolí. Na druhou stranu se jedná o docela příjemnou vzpruhu od fádních černých a béžových interiérů, které potkáváme v každém druhém autě. Je to ovšem prvek, který zkrátka a dobře vždy rozdělí cestující na dva tábory, a tak je k tomu potřeba i přistupovat.

I přes nízkou sportovní siluetu vůz překvapí svou prostorností. Sám měřím 192 centimetrů a vůbec jsem nemusel řešit jakékoliv problémy s nastupováním či vystupováním. Ona zvýšená světlá výška vozu docela dobře pomáhá a naznačila mi, jak bych si přál nastupovat v důchodovém věku. Pohodlně, bez problémů a s maximální důstojností frajera, co jezdí v BMW.

BMW X2 xDrive 25e, interiér
BMW X2 xDrive 25e, interiér

Za volantem jste králem silnic

Jakmile usednete za volant, tak vás přivítá stará známá architektura ovladačů, kterou dost možná znáte i z jiných modelů. Já osobně nejsem fanouškem příliš velkého množství tlačítek, a tak jsem se cítil poměrně ztracen. Na druhou stranu tuto situaci připisuji hlavně časté jízdě v čistých elektromobilech, které si spíš hrají na počítače se čtyřmi koly a elektromotorem. Materiály jsou pak neskutečně kvalitní, plasty i kůže zcela fenomenální. Až jsem si musel povzdechnout, proč tohle občas nemohou nabídnout i konkurenti. Elektricky ovládaná sedadla hodnotím také jako věc z jiného světa, zvlášť za dodatečnou funkci nafouknutí bočního vedení. Taková věc mě utvrdila v tom, že v zatáčkách bude s BMW X2 xDrive 25e fakt zábava.

BMW X2 xDrive 25e, zadní sedačky
BMW X2 xDrive 25e, zadní sedačky

Pokud se budeme bavit o výbavě, tak moje X2 dostala do vínku snad všechno možné. Při každém objevení nové funkce se po chvíli ukázala nějaká další a já už je nestihl snad ani počítat. Nutno však podotknout, že se vůbec nedivím. Cena nového kusu v této výbavě činí téměř 1,6 milionu Kč, a tak byste čekali uvnitř i toastovač a kávovar. Žerty ovšem stranou, bavorák vynikal s velmi kvalitně zpracovaným multifunkčním volantem, přehledným infotainmentem a hezky udělanou přístrojovou kapličkou. Snad jen bych vytknul spodní displej pod budíky, na který byl poměrně špatný výhled. Samozřejmostí jsou pak vymakaní asistenti, kteří vás nikdy nenechají ve štychu a postarají se o bezpečnost posádky.

Povědomý infotainment, ale co ta tlačítka?

Když už jsem lehce naťuknul ten infotainment, tak se u něj na chvíli i zastavím. Víte, v dnešní době jsem například z Volkswagenů či Škody zvyklý na určité zobrazení, které platí alespoň v mé hlavě za takový standard. Tento mýtus se bavorské automobilce ovšem podařilo poměrně dobře zbořit, protože kombinace dotykové obrazovky s joystickem ve středové konzoli funguje parádně a řekl bych, že v mnoha případech i bezpečněji než u konkurentů. Snad jen bych vytknul zastaralejší grafiku a trošičku horší rozlišení, ale to je vážně detail a musel bych být velký hnidopich. Sečteno podtrženo, infotainment je parádní!

BMW X2 xDrive 25e, interiér a spousta tlačítek
BMW X2 xDrive 25e, interiér a spousta tlačítek

Plug-in hybrid s ďáblíkem v duši

Jízdně jsem byl chvíli z BMW X2 mírně zklamaný a je to něco, co musím předeslat dřív, než rozespíšu další řádky. Zjistil jsem totiž, že vůz je na normální hybridní režim vlastně naprosto obyčejným společníkem bez výraznějšího charakteru a to je něco, co mi nešlo přes pusu. Byla to ovšem zásadní chyba, za kterou jsem se pak musel „dvojce“ omluvit. Opak je totiž pravdou, autíčko zvládá každodenní úkoly s velkou ctí a jen tiše vyčkává, až řidič pořádně sešlápne plynový pedál. Pod kapotou totiž spinká benzínový tříválec o objemu 1,5 litru, který produkuje sám o sobě 125 koní a v případě zapnutého elektromotoru je kombinovaný výkon 220 koní a krouťák 385 Nm! Málo? Ale notak, jen si to vyzkoušejte.

Všechen ten výkon je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Jakmile se dostanete z fádního pražského předměstí na krásné a klikaté okresky, tak začne BMW X2 dávat najevo, proč byste jej měli začít brát pořádně vážně. Dejte sportovní režim, secvakněte manuální řízení a šlápňěte mu po krku. Výsledek se objeví téměř okamžitě a je to taková zábava, že nebudete chtít přestat. Dunivý zvuk motoru vykouzlí každému úsměv na rtech a přepnete se do režimu profíka, který řeže zatáčky jako řezník dušenou šunku. Je to nádherná kombinace úsporného vozu, stylovky a víkendového dravce.

BMW X2 xDrive 25e, kufr
BMW X2 xDrive 25e, kufr

A můžete jezdit i na baterii!

V útrobách vozu je pak ještě ukryta baterie s kapacitou 10 kWh, díky které dokážete urazit na jediné nabití až 40 kilometrů při jízdě na čistě elektrický režim. Skvělé je, že baterku můžete skrze Save režim dobít i za jízdy, a tak v případě nejvyšší potřeby není nutné věc řešit nabíjením na AC stanici nebo doma. Ze zásuvky se pak dobije za nějakých 5 hodin, což je v podstatě nic.

Pokud jste spořílci a těšíte se na zázračné hodnoty spotřeby benzínu a elektřiny, tak vás musím okamžitě zklamat. Byť je X2 se svým 1,5 litrovým motorem uzpůsobena k lepším číslům, tak realita je trochu někde jinde. V drtivé části testování jsem jezdil s nabitou baterií okruh Praha, dálnice, okresky a přilehlé vesnice a dostal se na průměr 6,7 litrů na 100 kilometrů. To není příliš zázračná hodnota, ale na obhajobu musím říct, že jsem se o maximální úspornost ani nesnažil. To auto je zábavné a já si jej užíval plnými doušky!

Jak BMW X2 xDrive 25e hodnotíme?

Nastává nám závěrečné hodnocení a s tím i rozloučení s BMW X2 xDrive 25e. Bude se mi stýskat, ale musím jít zase o dům dál. V mých očích je tento plug-in hybridní jedinec zajímavou volbou pro ty, kteří chtějí nutně vybočovat z davu a přitom jezdit alespoň trochu více ekologicky. Je relativně úsporné, hravé, agilní a ze všeho nejvíc zábavné a čtivé. Zkrátka a dobře parťák, na kterého se můžete s přehledem spolehnout a nikdy vás nezklame. A takového kamaráda by si přál každý z nás, není tomu tak? Jen varuji před příplatky, protože „dvojka“ dokáže přijít pořádně draho.

Co se nám líbí?Co se nám nelíbí?
Plus rafinovaný a mladý designPlus jízda po městě vozu nesluší
Plus jízdní vlastnosti a sportovní režim
Plus množství asistentů
Plus dílenské zpracování
Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články