BMW řadí další stupeň udržitelnosti. Laky budou mít základ z biomasy a odpadu

Matouš Vrchota
  • Automobilka BMW mění způsob, jakým vyrábí barvy na svá vozidla
  • Nové typy barev budou vyrobeny bez ropných produktů
  • Své uplatnění najdou i odpadní materiály z čističek vod
Výroba BMW i7
Výroba BMW i7

Skupina BMW Group podniká další krok k vyšší udržitelnosti výroby svých vozidel. Chce snížit produkci emisí při výrobě laků a barev pro své vozy. Jako první automobilka chce pro výrobu laků používat přírodní biomasu místo ropných produktů. Pomoci jim v tom má i materiál získaný z čističek odpadních vod.

BMW mění způsob, jakým vyrábí barvy

Obnovitelné surové materiály jako je biomasa a odpad z vodních čističek budou sloužit jako základní materiál pro výrobu. BMW se v této věci spojilo s nadnárodním chemickým podnikem BASF. Společně se jim podařilo přijít na způsob, jak do procesu zahrnout právě i odpad separovaný v čističkách vod. Podařilo se jim tak nahradit ropné produkty jako nafta v procesech výroby laků a barev přírodními a obnovitelnými materiály.

BMW pak dodává, že dalším efektem je i snížení celkové produkce emisí uhlíku v procesu výroby. Jednoduše není potřeba ani přepravovat větší množství fosilních materiálů. Ale výroba se netýká pouze barevných nátěrů. Továrny v německém Leipzigu a Rosslynu v Jižní Africe tímto způsobem vyrábí i antikorozní nátěry. Chemicky jsou prý tyto náhražky identické s dosud používaným řešením. Hovoří především o zachování krycích a ochranných vlastnostech.


Čtěte také: Výroba elektrických aut vázne, někteří zájemci o Teslu si počkají klidně 2 roky


Další stupeň udržitelnosti výroby

Joachim Post, člen představenstva společnosti a dodavatelského řetězce v tiskové zprávě dodává: „Inovativní barevné nátěry jsou dalším důležitý krokem k vyšší udržitelnosti a snižování uhlíkové stopy. Snížením potřeby surových ropných materiálů dále šetříme nerostné bohatství a snížíme produkci oxidů vypouštěných do ovzduší.“

Jedná se tak o další výrobek s ropným původem, u kterého můžeme očekávat větší změny ve výrobě. Stejným směrem se již vydala poměrně velká část součástí interiéru vozidel, jako jsou plastová obložení, čalounění i samotné tlumící materiály ve výplních dveří a jiných částech vozidel. Přitom byste na první pohled nepoznaly, že se materiály již nyní vyrábí odlišným způsobem než doposud.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články