Nové BMW iX1 xDrive 30 přijíždí! Nabídne elektriku, ale také plug-in hybrid
- BMW iX1 xDrive 30 rozšiřuje řadu svých čistě elektrických modelů
- Od spalovací verze ji odlišují pouze elegantní modré doplňky karoserie
- Vůz se na trh dostane koncem letošního roku

BMW rozšiřuje své elektrické řady modelem iX1. Plné označení modelu je BMW iX1 xDrive 30. Zaměření vozu a jeho pohon prozradí četné modré doplňky nejen na karoserii. Jinak byste téměř nepoznali, že se nejedná o spalovací verzi.
BMW iX1 xDrive 30 — Elektrický krasavec!
Bude se jednat o plně elektrický model s dvojicí motorů. Systémový výkon činí 313 koňských sil s točivým momentem 494 Nm. Dojezd vozu se očekává v rozmezí 400 až 450 kilometrů. I když takový vůz spíše na závodní dráhu brát nebudete, z 0 na 100 km/h zrychlí pod 6 sekund. Maximální rychlost mu ale ve výrobě omezí na 180 km/h.
Konkrétní hodnota kapacity baterie zatím nebyla zveřejněna, vzhledem k dojezdu a použitým motorům se ale očekává hodnota kolem 70 kWh. BMW si zde nechává prostor pro případné změny, než se vůz dostane koncem roku na trh.

Čtěte také: BMW šokuje růst poptávky po elektromobilech, model i4 nestačí vyrábět
Elektromobil pro odpůrce futuristického designu
Svým vzhledem vůz perfektně zapadá do aktuální generace vozů. Přední maska se táhne přes rohy vozu a působí silnou dynamikou, takovou, která je pro BMW typická. Při bočním pohledu byste ani neřekli, že se jedná o nejmenší SUV značky. Působí vysokým dojmem a minimálně opticky se řadí k větším sourozencům.
Velikost umocňují i masivní skupinová světla umístěná na zádi vozu. Interiér velmi připomíná uspořádání dvojkové řady Active Tourer. Ten se stal prvním modelem značky bez fyzických tlačítek pro ovládání infotainmentu. Celý interiér působí velmi vzdušně. Pomáhá tomu i plovoucí středová konzole. Displeje jsou soustředěné na řidiče. Výbavu standardně doplní i barevný head-up displej promítající informace přímo do zorného pole řidiče.
- BMW iX1 | foto: BMW
- BMW iX1 působí dojmem velkého SUV | foto: BMW
Čtěte také: BMW i5 se už prohání po silnicích. Co skrývá pod kamufláží?
Model pro starý kontinent
Vůz ze všech stran lemují modré doplňky, které na první pohled dají jasně najevo, s jakou variantou máte tu čest se potkat. Nabíjecí port se ukrývá na místě běžném pro tankování paliva. Toto umístění se liší pouze v případě plug-in hybridního modelu, který má nabíjecí port umístěný u předního levého kola.
Je toho ještě spousta, co nám BMW o novém modelu neprozradilo. Na více technických specifikací si budeme muset ještě počkat. To stejné se týká i cenové politiky. I přesto, že hlavním trhem pro SUV bývá Severní Amerika, v případě nové iX1 se zde s velkými prodeji nepočítá a vůz se zaměří především na starý kontinent.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.