BMW iX prošlo testem bezpečnosti. Jak elektromobil za 2 miliony dopadl?
- Výsledky testu nového BMW iX jsou velmi srovnatelné s SUV od Mercedesu
- Vůz z mnichovské stáje disponuje výbornou ochranou posádky
- V kategorii luxusních vozů jsou hodnoty obecně vysoké

Nejnovější elektromobil od BMW s označením iX se může pochlubit ziskem maximálního počtu hvězd v bezpečnostním testu Euro NCAP. Takový výsledek by neměl být u BMW překvapením. Zveřejnění hodnot přichází právě včas, jelikož se vůz v Evropě začíná dodávat prvním zájemcům.
BMW iX jako luxus a bezpečí na kolech
BMW iX patří mezi velká SUV, na která se obecně nahlíží jako na nadprůměrně bezpečná vozidla. V rozpočtech luxusních automobilek, mezi které se BMW rozhodně řadí, tak vždy bývá dostatek financí pro ty nejpokročilejší systémy bezpečnosti. Ty pak vždy pomáhají v zisku těch nejvyšších hodnocení.
Model iX zaznamenal jedno z nejvyšších hodnocení v kategorii pro ochranu dospělých a dětských cestujících a to 91 %, respektive 87 %. Výše se umístil pouze Mercedes-Benz EQS. Rozdíl je zde 5 % v případě dospělých a 4 % pro menší spolucestující. Za ochranu chodců získalo BMW 73 % a za bezpečnostní asistenty 81 %. Obě hodnoty jsou o procento vyšší než výše zmíněný konkurent.

Nepřehlédněte: Pojízdná rakev? Elektrický Renault Zoe dopadl v crashtestu přímo děsivě
Jak je na tom konkurence z Číny?
Pro srovnání, čínské elektrické SUV NIO ES8 získalo horší hodnocení pro posádku (82 % dospělí, 84 % děti), srovnatelné procento pro ochranu chodců (72 %), ale výrazně lepší hodnocení pro asistenty (92 %). Je tedy vidět, že v kategorii luxusních vozidel je bitva slušně vyrovaná.
Kompletní data si můžete prohlédnout na webu Euro NCAP.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.