BMW i3 (2018): inovovaný průkopník elektromobility

Nejnovější elektromobil od BMW je opět k nepřehlédnutí díky futuristickému designu, nicméně pod kapotou přináší pár příjemných vylepšení.

Modernizovaný model BMW i3 od německé automobilky byl představený společně se sportovnější variantou v podobě BMW i3s již v loňském roce a v roce 2018 je pak možné je oba elektrické vozy zakoupit i v České republice. Ze všeho nejzajímavější je bezesporu prodloužení dojezdové vzdálenosti až na 300 km dle NEDC. A co dalšího nejnovější generace nabízí?

Malý a hyperaktivní

Už při pohledu na rozměry je jasné, že i3 zůstává spíše městským autem. S nižší hmotností kolem jen 1,3 až 1,4 tuny dle vybrané varianty dokáže snížit spotřebu a tedy náklady za provoz elektromobilu na minimum. Ale současně přinášet radost z jízdy – vždyť malé BMW dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod již za 6,9 sekundy s okamžitým točivým momentem až 270 Nm a maximální rychlostí 160 km/hod, tedy v případě sportovnější verze i3s. U klasické verze i3 pak zrychlí z 0 na 100 za 7,3 vteřiny s okamžitým točivým momentem 250 Nm a maximální rychlostí 150 km/hod.

Řešení pro větší cestovatele

Pro ty, kteří však nechtějí cestovat jen kratší vzdálenosti po městě (kde bývá obecně hustší síť nabíječek, a hlavně pak praktičtějších rychlonabíječek), je připravena speciální verze s prodlouženým dojezdem (REX, zkratka pro Range Extender). Vedle elektromotoru o výkonu 170/184 koní (podle varianty i3/i3s) je k dispozici ještě spalovací motor s výkonem 38 koní, který slouží pro dobíjení akumulátoru, nikoliv přímo pohonu (nejde tedy o hybridní pohon, ale stále o elektrický pohon, leč méně ekologický). Nádrž na palivo má jen 9 litrů, přičemž spotřeba dosahuje cca 0,6 až 0,7 l/100 km.

V základní tzv. BEV variantě (Battery Electric Vehicle), tedy se 100 % čistým elektrickým pohonem bez prodlužovače dojezdu, se však snaží být elektromobil BMW i3 maximálně ekologický a šetrný k životnímu prostředí. A to nejen svým tělem a pohonem, ale i některým příslušenstvím, které je vyrobené z recyklovaných materiálů, např. transportní síť, skládací box do kufru, či sluneční clona pro zadní okno. Výrobce uvádí, že více než 80 procent povrchů viditelných pro cestující bylo vyrobeno z recyklovaných materiálů nebo obnovitelných zdrojů.

Reálný dojezd až 330 km

Pokud jde o dojezd, všechny varianty – i3, i3s, i3 REX, i3s REX – mají baterii s kapacitou 94 Ah, tedy jinými slovy 33,2 kWh. Nejvyšší dojezd čistě na elektrický pohon má základní varianta i3, a sice až 300 km dle NEDC (resp. 255 km dle WLTP a v reálném provozu pak cca 200 km). U sportovnější varianty i3s je dojezd nepatrně nižší, až 280 km dle NEDC (resp. 245 km dle WLTP a v reálném provozu pak necelých 200 km). Oceňujeme, že BMW uvádí dojezdové vzdálenosti rovnou podle několika různých měření. S využitím prodlužovače vzdálenosti, čili u verze REX, činí dojezd až 330 km v reálném provozu, tedy zhruba o 130 km více než u verze bez prodlužovače. Pokud jde o nabíjení, s rychlonabíjením o výkonu 50 kW to trvá na 80 % kapacity baterie cca 39 minut, z běžné zásuvky pak cca 11 hodin.

Ve výbavě nechybí některé pokročilé funkce, například parkovací kamera včetně parkovacího asistenta pro samočinné podélné zaparkování, asistent pro jízdu v kolonách a v pruzích, asistent pro nouzové brzdění, adaptivní tempomat, a mnoho dalšího.

https://www.youtube.com/watch?v=jC8IjVCViA0

Cena a dostupnost

Elektromobil BMW i3 v nejnovější generaci pro rok 2018 je již na české trhu v prodeji, přičemž cena začíná na částce lehce nad 1 milionem korun. Za verzi REX s prodlužovačem vzdálenosti dáte o 100 tisíc více. A pak jsou samozřejmě některé prvky výbavy za příplatek, nikoliv součástí standardní výbavy.

zdroj: BMW

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW i3 (2018): inovovaný průkopník elektromobility

Nejnovější elektromobil od BMW je opět k nepřehlédnutí díky futuristickému designu, nicméně pod kapotou přináší pár příjemných vylepšení.

Modernizovaný model BMW i3 od německé automobilky byl představený společně se sportovnější variantou v podobě BMW i3s již v loňském roce a v roce 2018 je pak možné je oba elektrické vozy zakoupit i v České republice. Ze všeho nejzajímavější je bezesporu prodloužení dojezdové vzdálenosti až na 300 km dle NEDC. A co dalšího nejnovější generace nabízí?

Malý a hyperaktivní

Už při pohledu na rozměry je jasné, že i3 zůstává spíše městským autem. S nižší hmotností kolem jen 1,3 až 1,4 tuny dle vybrané varianty dokáže snížit spotřebu a tedy náklady za provoz elektromobilu na minimum. Ale současně přinášet radost z jízdy – vždyť malé BMW dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod již za 6,9 sekundy s okamžitým točivým momentem až 270 Nm a maximální rychlostí 160 km/hod, tedy v případě sportovnější verze i3s. U klasické verze i3 pak zrychlí z 0 na 100 za 7,3 vteřiny s okamžitým točivým momentem 250 Nm a maximální rychlostí 150 km/hod.

Řešení pro větší cestovatele

Pro ty, kteří však nechtějí cestovat jen kratší vzdálenosti po městě (kde bývá obecně hustší síť nabíječek, a hlavně pak praktičtějších rychlonabíječek), je připravena speciální verze s prodlouženým dojezdem (REX, zkratka pro Range Extender). Vedle elektromotoru o výkonu 170/184 koní (podle varianty i3/i3s) je k dispozici ještě spalovací motor s výkonem 38 koní, který slouží pro dobíjení akumulátoru, nikoliv přímo pohonu (nejde tedy o hybridní pohon, ale stále o elektrický pohon, leč méně ekologický). Nádrž na palivo má jen 9 litrů, přičemž spotřeba dosahuje cca 0,6 až 0,7 l/100 km.

V základní tzv. BEV variantě (Battery Electric Vehicle), tedy se 100 % čistým elektrickým pohonem bez prodlužovače dojezdu, se však snaží být elektromobil BMW i3 maximálně ekologický a šetrný k životnímu prostředí. A to nejen svým tělem a pohonem, ale i některým příslušenstvím, které je vyrobené z recyklovaných materiálů, např. transportní síť, skládací box do kufru, či sluneční clona pro zadní okno. Výrobce uvádí, že více než 80 procent povrchů viditelných pro cestující bylo vyrobeno z recyklovaných materiálů nebo obnovitelných zdrojů.

Reálný dojezd až 330 km

Pokud jde o dojezd, všechny varianty – i3, i3s, i3 REX, i3s REX – mají baterii s kapacitou 94 Ah, tedy jinými slovy 33,2 kWh. Nejvyšší dojezd čistě na elektrický pohon má základní varianta i3, a sice až 300 km dle NEDC (resp. 255 km dle WLTP a v reálném provozu pak cca 200 km). U sportovnější varianty i3s je dojezd nepatrně nižší, až 280 km dle NEDC (resp. 245 km dle WLTP a v reálném provozu pak necelých 200 km). Oceňujeme, že BMW uvádí dojezdové vzdálenosti rovnou podle několika různých měření. S využitím prodlužovače vzdálenosti, čili u verze REX, činí dojezd až 330 km v reálném provozu, tedy zhruba o 130 km více než u verze bez prodlužovače. Pokud jde o nabíjení, s rychlonabíjením o výkonu 50 kW to trvá na 80 % kapacity baterie cca 39 minut, z běžné zásuvky pak cca 11 hodin.

Ve výbavě nechybí některé pokročilé funkce, například parkovací kamera včetně parkovacího asistenta pro samočinné podélné zaparkování, asistent pro jízdu v kolonách a v pruzích, asistent pro nouzové brzdění, adaptivní tempomat, a mnoho dalšího.

https://www.youtube.com/watch?v=jC8IjVCViA0

Cena a dostupnost

Elektromobil BMW i3 v nejnovější generaci pro rok 2018 je již na české trhu v prodeji, přičemž cena začíná na částce lehce nad 1 milionem korun. Za verzi REX s prodlužovačem vzdálenosti dáte o 100 tisíc více. A pak jsou samozřejmě některé prvky výbavy za příplatek, nikoliv součástí standardní výbavy.

zdroj: BMW

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."