Německá automobilka Audi představila aktualizovanou verzi svého sportovního sedanu e-tron GT. Kromě designových změn se dočkal i celé řady technických vylepšení. Novinky mu mají pomoci vyrovnat se nedávno rovněž modernizovanému sourozenci Porsche Taycan, se kterým sdílí platformu J1.
Pro nejnovější aktualizaci přepracovalo Audi celou modelovou řadu e-tron GT. Základ nabídky nově tvoří dvoumotorová verze s výkonem 671 koní, která dostala jméno S e-tron GT. Střed nabídky tvoří model RS e-tron GT, který dostal 845 koní.
Pro skutečné fajnšmekry si Audi přichystalo ještě výkonnější verzi RS e-tron GT Performance. Ta je s obrovským výkonem 912 koní nejvýkonnějším Audi historie. Zatímco S e-tron GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a RS e-tron GT za 2,8 sekundy, tak verzi RS e-tron GT Performance na to stačí 2,5 sekundy. Maximální rychlost je u obou vyšších variant omezena na 250 km/h.
Audi současně přistoupilo i k vizuálnímu odlišení variant. Původní standardní e-tron GT a verze GT vypadaly do značné míry identicky. Nyní má S e-tron GT stříbrné trojúhelníkové vložky v přední nárazníků podobné těm, které má řada S se spalovacími motory. Naproti tomu u modelů RS jsou agresivnější a mají tvar písmene L.
Čtěte také: Musk pracuje na novém mistrovském plánu. Čím nás překvapí?
Mezi nejzásadnější vylepšení však patří nová baterie. Díky vylepšené chemii článků a kompaktnějšímu chladicímu systému bylo možné navýšit kapacitu baterie z 84 kWh na 97 kWh. Dojezd se tím prodloužil až na 609 km. Současně se zvýšila i energie dostupná prostřednictvím rekuperace z 290 na 400 kW. Řidiči si mohou vybrat mezi manuální a automatickou rekuperací a ovládat ji ve třech stupních pomocí pádel řazení.
Všechny tyto změny současně umožnily zvýšení z 270 kW na špičkových 320 kW. Za ideálních podmínek je tak možné na vysokonapěťové nabíječce (HPC) dobít baterii z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. Deset minut nabíjení pak prodlouží dojezd až o 280 kilometrů. Podle Audi je však důležitější, že vůz je schopen udržet rychlost nabíjení nad 280 kW po mnohem delší dobu až do zhruba 70% stavu nabití, a v širším rozsahu teplot.
Všechny nové modely rodiny Audi e-tron GT je již možné objednat. Cena nejnižší verze S e-tron GT začíná na 126 000 eur (3,12 milionu korun). Za verzi RS e-tron GT zaplatí zájemci od 147 500 eur (3,65 milionu korun). Vrcholová RS e-tron GT Performance pak vyjde minimálně na 160 500 eur (3,97 milionu korun).
Německá automobilka Audi představila aktualizovanou verzi svého sportovního sedanu e-tron GT. Kromě designových změn se dočkal i celé řady technických vylepšení. Novinky mu mají pomoci vyrovnat se nedávno rovněž modernizovanému sourozenci Porsche Taycan, se kterým sdílí platformu J1.
Pro nejnovější aktualizaci přepracovalo Audi celou modelovou řadu e-tron GT. Základ nabídky nově tvoří dvoumotorová verze s výkonem 671 koní, která dostala jméno S e-tron GT. Střed nabídky tvoří model RS e-tron GT, který dostal 845 koní.
Pro skutečné fajnšmekry si Audi přichystalo ještě výkonnější verzi RS e-tron GT Performance. Ta je s obrovským výkonem 912 koní nejvýkonnějším Audi historie. Zatímco S e-tron GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a RS e-tron GT za 2,8 sekundy, tak verzi RS e-tron GT Performance na to stačí 2,5 sekundy. Maximální rychlost je u obou vyšších variant omezena na 250 km/h.
Audi současně přistoupilo i k vizuálnímu odlišení variant. Původní standardní e-tron GT a verze GT vypadaly do značné míry identicky. Nyní má S e-tron GT stříbrné trojúhelníkové vložky v přední nárazníků podobné těm, které má řada S se spalovacími motory. Naproti tomu u modelů RS jsou agresivnější a mají tvar písmene L.
Čtěte také: Musk pracuje na novém mistrovském plánu. Čím nás překvapí?
Mezi nejzásadnější vylepšení však patří nová baterie. Díky vylepšené chemii článků a kompaktnějšímu chladicímu systému bylo možné navýšit kapacitu baterie z 84 kWh na 97 kWh. Dojezd se tím prodloužil až na 609 km. Současně se zvýšila i energie dostupná prostřednictvím rekuperace z 290 na 400 kW. Řidiči si mohou vybrat mezi manuální a automatickou rekuperací a ovládat ji ve třech stupních pomocí pádel řazení.
Všechny tyto změny současně umožnily zvýšení z 270 kW na špičkových 320 kW. Za ideálních podmínek je tak možné na vysokonapěťové nabíječce (HPC) dobít baterii z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. Deset minut nabíjení pak prodlouží dojezd až o 280 kilometrů. Podle Audi je však důležitější, že vůz je schopen udržet rychlost nabíjení nad 280 kW po mnohem delší dobu až do zhruba 70% stavu nabití, a v širším rozsahu teplot.
Všechny nové modely rodiny Audi e-tron GT je již možné objednat. Cena nejnižší verze S e-tron GT začíná na 126 000 eur (3,12 milionu korun). Za verzi RS e-tron GT zaplatí zájemci od 147 500 eur (3,65 milionu korun). Vrcholová RS e-tron GT Performance pak vyjde minimálně na 160 500 eur (3,97 milionu korun).