Někdy v budoucnu bude z montážní linky v Grünheide sjíždět víc než 500 tisíc aut ročně a výrobní manažeři budou informovat o splnění stanovených cílů. Aktuálně je ale před německou Teslou velmi dlouhá cesta a podle časopisu Automobilwoche bude k uvedenému cíli na konci letošního roku velice daleko.
Z montážní linky Gigafactory Berlín aktuálně sjíždí pouze 350 kusů Modelu Y, ale od května se plánuje zvýšení výroby na 1 000 kusů. Do konce roku se však v Německu podle interního zdroje nevyrobí víc než 30 tisíc kusů vozidel, o která by jinak byl na evropských trzích značný zájem.
Tesla zatím nemá dostatek personálu a také dodávky požadovaných komponentů jsou v současné době obtížné. Baterie se navíc dodávají z Gigafactory v Šanghaji, kde je o ně přirozený zájem pro vozy, vyráběné v Číně. Na podzim se plánuje urychlení výroby přechodem na články typu 4680, ale s tím bude údajně spojena odstávka výroby v délce celých tří týdnů. Skutečná sériová produkce tak pravděpodobně začne až v roce 2023.
Čtěte také: Tesla postaví gigantické bateriové úložiště, uživí až 60 000 domácností
Je jisté, že 30 tisíc letos vyrobených vozů nebude na pokrytí evropské poptávky vůbec stačit, takže se i nadále musí počítat s importem vozidel vyrobených v Číně. Navíc se v Německu v současnosti vyrábí jen drahá verze Performance.
Elon Musk v minulosti několikrát opakovaně zdůrazňoval, že problémem není postavení továrny, ale zavedení plynulé sériové výroby. Ani Německo tedy není výjimkou, a i zde bude nějaký čas trvat, než vše poběží hladce.
Někdy v budoucnu bude z montážní linky v Grünheide sjíždět víc než 500 tisíc aut ročně a výrobní manažeři budou informovat o splnění stanovených cílů. Aktuálně je ale před německou Teslou velmi dlouhá cesta a podle časopisu Automobilwoche bude k uvedenému cíli na konci letošního roku velice daleko.
Z montážní linky Gigafactory Berlín aktuálně sjíždí pouze 350 kusů Modelu Y, ale od května se plánuje zvýšení výroby na 1 000 kusů. Do konce roku se však v Německu podle interního zdroje nevyrobí víc než 30 tisíc kusů vozidel, o která by jinak byl na evropských trzích značný zájem.
Tesla zatím nemá dostatek personálu a také dodávky požadovaných komponentů jsou v současné době obtížné. Baterie se navíc dodávají z Gigafactory v Šanghaji, kde je o ně přirozený zájem pro vozy, vyráběné v Číně. Na podzim se plánuje urychlení výroby přechodem na články typu 4680, ale s tím bude údajně spojena odstávka výroby v délce celých tří týdnů. Skutečná sériová produkce tak pravděpodobně začne až v roce 2023.
Čtěte také: Tesla postaví gigantické bateriové úložiště, uživí až 60 000 domácností
Je jisté, že 30 tisíc letos vyrobených vozů nebude na pokrytí evropské poptávky vůbec stačit, takže se i nadále musí počítat s importem vozidel vyrobených v Číně. Navíc se v Německu v současnosti vyrábí jen drahá verze Performance.
Elon Musk v minulosti několikrát opakovaně zdůrazňoval, že problémem není postavení továrny, ale zavedení plynulé sériové výroby. Ani Německo tedy není výjimkou, a i zde bude nějaký čas trvat, než vše poběží hladce.