Automobilka Bentley dává nahlédnout do svých designérských studií. Máme možnost spatřit první elektrický model, který oficiálně představí v roce 2026. Britové vůz nazývají prvním skutečně luxusním městským SUV. Proporce vozu přitom více připomínají vůz stavby shooting brake, ovšem s vyšší světlou výškou. Kromě svého vlajkového modelu plánuje Bentley uvést v následujících deseti letech desítku elektrických i hybridních modelů.
První elektromobil se měl z továrny v britském Crewe dostat na silnice již v příštím roce. Vzhledem k současné situaci na trhu ale společnost po vzoru dalších firem odložila své plány, nicméně pouze o jeden rok. Půjde o první vlaštovku, která udá firmě směr na dalších deset let. V roce 2035 by se pak Bentley chtělo stát výhradně elektrickou společností.
Díky posunutí této mety se hodlají v továrně věnovat prodloužení životnosti plug-in hybridních modelů. Ty měly původně ukončit svůj cyklus ještě před novým desetiletím, nyní ale budou k dostání dalších pět let. Ředitel, Frank-Steffen Walliser, dodal, že tímto krokem automobilka reaguje na aktuální poptávku i situaci na trhu.
Strategie Bentley Beyond100 se datuje od roku 2020. Tehdy chtěli mít svůj první elektromobil na silnicích do pěti let. Do deseti let se chtěli stát čistě elektrickou společností. Jenže poptávka po luxusních elektromobilech je až neočekávaně vlažná.
Už minulý ředitel zastával názor, že kompletní přesun se nepovede učinit dříve než na přelomu let 2032 a 2033. Nové plány se tak více upínají až na nejzazší „evropské“ datum, tedy rok 2035. Automobilka má nicméně u svých zájemců velký úspěch s plug-in hybridními modely. I proto se jich nechce nyní jen tak lehce vzdát.
Plug-iny se stále párují s výkonnými osmiválcovými motory. V modelech Continental GT a Flying Spur již bohužel legendární motory W12 nenajdete. V plánech stále zůstává ambice uvádět na trh každý rok nový model.
Počátek je naplánovaný s vydáním prvního EV v roce 2026. Nemusí jít vždy o kompletně nový model, počítá se s facelifty i inovacemi současných modelů a to včetně různých druhů pohonů. V každém případě je zjevné, že automobilka bude chtít své portfolio rozšířit na více než současné čtyři modely.
K prvnímu elektrickému modelu se již začínají objevovat první informace. Půjde prý o vůz zcela nového segmentu. Vedení jej nazývá prvním skutečně luxusním městským SUV. Představený sice má být do dvou let, k prvním zákazníkům se ale příchod očekává až o rok později.
S délkou pod pět metrů půjde o nejmenší model značky. Mezi modely se zařadí pod větší SUV Bentayga. Se svojí pozicí nebude nahrazovat žádný ze současných modelů. Automobilka se pokusí na trh přivést vůz bez přímé konkurence, což by mělo vůz postavit do atraktivní pozice.
Model se bude kompletně vyrábět a montovat v britské továrně. Jako základ poslouží nová koncernová platforma PPE, kterou vyvinulo Audi ve spolupráci s Porsche. To by mohlo dát alespoň základní představu o tom, jaké by vozidlo mohlo používat motorizace i velikostí baterií. Ředitel ovšem dementoval, že by mělo být Bentley jakýmkoliv náznakem příbuzné se současnými vozy používající tuto platformu. Pokud by se ale v Bentley chtěli nechat inspirovat technikou z nového Porsche Macan EV, rozhodně by chybu neudělali. Výhodou zcela jistě bude příprava pro 800V palubní architekturu.
S menší velikostí se sníží i celková hmotnost vozu. Baterie budou sice menší než u velkých SUV, inženýři ale cílí na výborný dojezd za všech podmínek. Nechtějí své zákazníky nutit k ekologickým návykům, vůz má mít výborné parametry i při rychlejších přesunech. Na konkrétní technické údaje je ale zatím ještě brzy. I přes výraznou změnu pohonného agregátu musí ale vůz zůstat věrný své historii.
Zákazníci musí být stále přesvědčeni o tom, že sedí v ikonickém Bentley. Tak jak je u výkonných elektromobilů čím dál větším zvykem, i Bentley pracuje na vlastním zvukovém projevu. Nesmí jít ale o umělý zvuk, musí působit přirozeně. Všichni vývojáři se považují za nadšence do automobilů a s tímto vědomím vyvíjí svůj unikátní zvukový doprovodný systém. Více ale veřejnosti nesdělili. Rovnou ale zapomeňte, že by zvuk vozu připomínal syntetické klávesy.
Automobilka Bentley dává nahlédnout do svých designérských studií. Máme možnost spatřit první elektrický model, který oficiálně představí v roce 2026. Britové vůz nazývají prvním skutečně luxusním městským SUV. Proporce vozu přitom více připomínají vůz stavby shooting brake, ovšem s vyšší světlou výškou. Kromě svého vlajkového modelu plánuje Bentley uvést v následujících deseti letech desítku elektrických i hybridních modelů.
První elektromobil se měl z továrny v britském Crewe dostat na silnice již v příštím roce. Vzhledem k současné situaci na trhu ale společnost po vzoru dalších firem odložila své plány, nicméně pouze o jeden rok. Půjde o první vlaštovku, která udá firmě směr na dalších deset let. V roce 2035 by se pak Bentley chtělo stát výhradně elektrickou společností.
Díky posunutí této mety se hodlají v továrně věnovat prodloužení životnosti plug-in hybridních modelů. Ty měly původně ukončit svůj cyklus ještě před novým desetiletím, nyní ale budou k dostání dalších pět let. Ředitel, Frank-Steffen Walliser, dodal, že tímto krokem automobilka reaguje na aktuální poptávku i situaci na trhu.
Strategie Bentley Beyond100 se datuje od roku 2020. Tehdy chtěli mít svůj první elektromobil na silnicích do pěti let. Do deseti let se chtěli stát čistě elektrickou společností. Jenže poptávka po luxusních elektromobilech je až neočekávaně vlažná.
Už minulý ředitel zastával názor, že kompletní přesun se nepovede učinit dříve než na přelomu let 2032 a 2033. Nové plány se tak více upínají až na nejzazší „evropské“ datum, tedy rok 2035. Automobilka má nicméně u svých zájemců velký úspěch s plug-in hybridními modely. I proto se jich nechce nyní jen tak lehce vzdát.
Plug-iny se stále párují s výkonnými osmiválcovými motory. V modelech Continental GT a Flying Spur již bohužel legendární motory W12 nenajdete. V plánech stále zůstává ambice uvádět na trh každý rok nový model.
Počátek je naplánovaný s vydáním prvního EV v roce 2026. Nemusí jít vždy o kompletně nový model, počítá se s facelifty i inovacemi současných modelů a to včetně různých druhů pohonů. V každém případě je zjevné, že automobilka bude chtít své portfolio rozšířit na více než současné čtyři modely.
K prvnímu elektrickému modelu se již začínají objevovat první informace. Půjde prý o vůz zcela nového segmentu. Vedení jej nazývá prvním skutečně luxusním městským SUV. Představený sice má být do dvou let, k prvním zákazníkům se ale příchod očekává až o rok později.
S délkou pod pět metrů půjde o nejmenší model značky. Mezi modely se zařadí pod větší SUV Bentayga. Se svojí pozicí nebude nahrazovat žádný ze současných modelů. Automobilka se pokusí na trh přivést vůz bez přímé konkurence, což by mělo vůz postavit do atraktivní pozice.
Model se bude kompletně vyrábět a montovat v britské továrně. Jako základ poslouží nová koncernová platforma PPE, kterou vyvinulo Audi ve spolupráci s Porsche. To by mohlo dát alespoň základní představu o tom, jaké by vozidlo mohlo používat motorizace i velikostí baterií. Ředitel ovšem dementoval, že by mělo být Bentley jakýmkoliv náznakem příbuzné se současnými vozy používající tuto platformu. Pokud by se ale v Bentley chtěli nechat inspirovat technikou z nového Porsche Macan EV, rozhodně by chybu neudělali. Výhodou zcela jistě bude příprava pro 800V palubní architekturu.
S menší velikostí se sníží i celková hmotnost vozu. Baterie budou sice menší než u velkých SUV, inženýři ale cílí na výborný dojezd za všech podmínek. Nechtějí své zákazníky nutit k ekologickým návykům, vůz má mít výborné parametry i při rychlejších přesunech. Na konkrétní technické údaje je ale zatím ještě brzy. I přes výraznou změnu pohonného agregátu musí ale vůz zůstat věrný své historii.
Zákazníci musí být stále přesvědčeni o tom, že sedí v ikonickém Bentley. Tak jak je u výkonných elektromobilů čím dál větším zvykem, i Bentley pracuje na vlastním zvukovém projevu. Nesmí jít ale o umělý zvuk, musí působit přirozeně. Všichni vývojáři se považují za nadšence do automobilů a s tímto vědomím vyvíjí svůj unikátní zvukový doprovodný systém. Více ale veřejnosti nesdělili. Rovnou ale zapomeňte, že by zvuk vozu připomínal syntetické klávesy.