Bankrotující Fisker. Lidem dodával elektromobily a ani si za ně nevzal peníze
- Potíže Fiskeru ani nadále neutichají
- Účetní oddělení zkolabovalo, šeky propadly a platby nebylo možné správně přiřadit
- Záchranné operace si vyžádaly drastické snížení ceny vozů

Poslední dny potvrdily velmi složitou situaci uvnitř společnosti Fisker. Krátce po nucené odstávce výrobních linek se svět dozvěděl o zásadních finančních potížích automobilky. Nyní to vypadá téměř na jistý krach. Nejnovější zprávy ovšem tvrdí, že si za špatnou situaci může Fisker ještě více, než se domnívalo. Na vině jsou i nedostatečně znalí účetní a finanční pracovníci.
Fisker nedokázal ani zaevidovat doručené vozy
Anonymní zdroj z blízkosti společnosti sdělil v rozhovoru pro server TechCrunch, že společnost doručovala vozy, aniž by za ně vybrala požadované částky. Finanční pracovníci nedokázali přiřadit mnoho plateb a ty tak zůstaly viset ve vzduchoprázdnu. Obchodníci si nebyli jistí, zda vozy byly zaplaceny. Jde především o hotové platby, financování úvěry je více hlídáno ze strany poskytovatelů.
Společnost nejen že ztratila přehled o šecích, kvůli zdržení s vyplacením navíc prošvihla mnoho termínů platnosti cenného listu. Zaměstnanci poté trávili hodiny hledáním a zkoumáním šeků i bankovních výpisů, aby platby mohli řádně spárovat. V tu dobu již zákazníci mohli dávno své vozy používat. Informace o finančních potížích společnosti se k nim ve většině případů ani nedostala.

Čtěte také: Consumer Reports, zdá se, dává Fiskeru poslední hřebíček do rakve
Loď se začala potápět již vloni
Náznaky problémů ovšem byly prý znát již v listopadu loňského roku. Společnost tehdy přiznala, že její účetní oddělení nefunguje tak, jak by mělo a objevily se i nežádoucí nedostatky. Od této zmínky se o účetním oddělení nehovořilo, komunita tak považovala tyto problémy za vyřízené. Nejspíše již v tento moment bylo téměř jisté, že Fisker nečeká zářná budoucnost.
Aby automobilka navýšila svůj obrat, snížila nárazově u modelu Ocean cenu na 24 999 dolarů. Vyšší verze Ocean Extreme je taktéž výrazně levnější. Místo původních 61 499 dolarů je nyní k dispozici za 37 999 dolarů. Společnost požádala o pomoc Nissan, ten se však od Fiskeru drží dále a tak musí někdejší startup hledat podporu u jiných výrobců. Kvůli současné situaci byla společnost tento týden stažena i z newyorské burzy cenných papírů.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.