Na začátku nového týdne se přicházíme podělit o plné specifikace chystaného elektroauta Xiaomi SU7. Zatímco jsme si donedávna mysleli, že jedinou věcí, kterou neznáme, je cena vozu, zjistili jsme, že se Xiaomi podařilo udržet v utajení celou řadu zajímavých informací. Ukazuje se, že firma nepřipravuje pouze dvě verze daného modelu, ale rovnou čtyři. A jedna z nich si bere na mušku dokonce vrcholnou Teslu Model S Plaid.
Na základě informací jednoho z uživatelů čínské sítě Weibo, který sdílel oficiální fotografie modelu Xiaomi SU7, bude řada začínat jednomotorovou verzí s výkonem 220 kW (299 k). Motor disponuje velmi slušnou hodnotou točivého momentu (400 Nm) a slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,28 sekund. Současně jde o jedinou verzi, která je postavená na 500V architektuře, umožňující nabití dojezdu 330 km během pouhých 15 minut. Maximální rychlost je omezena na 210 km/h a dojezd dle CLTC činí díky 73,6kWh LFP akumulátoru 668 km.
Infotainment základního modelu pohání čip Nvidia Orin, vůz je dodáván na 19″ kolech s audiosystémem s 15 reproduktory. Seznam volitelné výbavy za příplatek je dlouhý – HUD, LiDAR, vzduchové odpružení s nastavitelným zadním spoilerem, brzdy Brembo a automatické zavírání dveří. Základní verze začíná na ceně jen o málo převyšující 28 000 eur (706 000 korun), a to nás nutí zatlačit slzu v oku a potichu doufat, že se jednoho dne objeví tohle elektrické Xiaomi i na našem trhu.
Čtěte také: Xiaomi nasazuje vysokou laťku! Čínské auto už jezdí a parkuje bez řidiče
Dalším modelem je překvapení – SU7 Pro. Jedná se o první model, který má 101kWh baterii Kirin (upravená baterie Qilin od CATL). Ta má zaručit ohromující (i když zřejmě optimistický) odhad dojezdu 900 km. Stále se jedná o jednomotorové vozidlo, ale s výkonem 275 kW (374 koní) a točivým momentem 438 Nm. Lepší je také hodnota zrychlení na 100 km/h, která činí 4,68 sekund.
Velké změny jsou v technice. Součástí vozidla je 871V architektura, která umožňuje během 15 minutového nabíjení na DC nabíječce prodloužení dojezdu o 570 km. Infotainment získal pro zdvojnásobení výkonu další čip Nvidia Orin. Brzdy Brembo jsou standardem a zkracují brzdnou dráhu z rychlosti 100 km/h na 33,3 m. Vůz jezdí na stejných 19″ kolech, tentokrát však používá namísto značky Bridgestone z levnějšího modelu pneumatiky Michelin. Kratší je také seznam volitelné výbavy, který obsahuje HUD a automatické zavírání dveří. Součástí standardní výbavy v ceně o něco nižší než 33 500 eur (845 000 korun) je LiDAR, audiosystém s 25 reproduktory a vzduchové odpružení.
SU7 Max je třetí verzí. S tímto modelem jsme se již viděli – jedná se o dvoumotorové hnací ústrojí s výkonem 673 koní a kombinovaným točivým momentem 838 Nm. Díky němu se z modelu stává elektrická raketa, které stačí pro zrychlení z 0 na 100 km/h pouhých 2,78 sekundy. Stejná baterie Kirin slibuje dojezd 800 km, maximální rychlost je omezena na 265 km/h a 15 minut stejnosměrného nabíjení dodá do akumulátoru energii pro dalších 510 km dojezdu.
Verze Max jezdí na 20″ kolech obutých do pneumatik Michelin. Seznam výbavy je identický s verzí Pro s HUD a automatickým zavíráním dveří v základní výbavě. Cena vozu činí přibližně 38 670 eur (975 000 korun).
Tímto výčtem ale modelová řada SU7 nekončí. Xiaomi přichází na trh ještě s jednou verzí. SU7 FE využívá stejnou 871V architekturu a má stejnou baterii Kirin. Rozdílem je mnohem vyšší výkon. Verzi FE pohání elektromotory o kombinovaném výkonu 770 kW tedy (1 074 koní). Zatím nemáme k dispozici žádné podrobnosti o tom, zda se jedná o dvou nebo třímotorové nastavení. Obrovská hodnota točivého momentu 1 276 Nm znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy.
Nejrychlejší Xiaomi SU7 FE jezdí na 21″ kolech a pneumatikách Michelin, má maximální rychlost 300 km/h. Při 15minutovém nabíjení dokáže přidat 450 km dojezdu a má větší, osmipístkové brzdy Brembo, které vůz zastaví ze 100 km/h na pouhých 32 m. Pravděpodobně byste očekávali, že cena bude podobná jako u Modelu S Plaid. Není tomu tak. SU7 FE začíná na ceně 43 800 eur (1 104 500 korun), což je méně než polovina ceny vrcholné Tesly. Má smysl cokoli dodávat?
Za předpokladu, že je únik informací pravý, staví Xiaomi trh s elektromobily do zcela nové dimenze. Podobně jako to je s telefony a dalšími technologiemi, které společnost nabízí. Společným jmenovatelem jsou vysoký výkon, vysoká kvalita a dobrá cena. SU7 se tak stává jedním z nejočekávanějších elektromobilů. Pokud se ceny potvrdí, zdá se, že jediná věc, o kterou se bude muset Xiaomi starat, bude včasné doručení objednaných vozů.
Na začátku nového týdne se přicházíme podělit o plné specifikace chystaného elektroauta Xiaomi SU7. Zatímco jsme si donedávna mysleli, že jedinou věcí, kterou neznáme, je cena vozu, zjistili jsme, že se Xiaomi podařilo udržet v utajení celou řadu zajímavých informací. Ukazuje se, že firma nepřipravuje pouze dvě verze daného modelu, ale rovnou čtyři. A jedna z nich si bere na mušku dokonce vrcholnou Teslu Model S Plaid.
Na základě informací jednoho z uživatelů čínské sítě Weibo, který sdílel oficiální fotografie modelu Xiaomi SU7, bude řada začínat jednomotorovou verzí s výkonem 220 kW (299 k). Motor disponuje velmi slušnou hodnotou točivého momentu (400 Nm) a slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,28 sekund. Současně jde o jedinou verzi, která je postavená na 500V architektuře, umožňující nabití dojezdu 330 km během pouhých 15 minut. Maximální rychlost je omezena na 210 km/h a dojezd dle CLTC činí díky 73,6kWh LFP akumulátoru 668 km.
Infotainment základního modelu pohání čip Nvidia Orin, vůz je dodáván na 19″ kolech s audiosystémem s 15 reproduktory. Seznam volitelné výbavy za příplatek je dlouhý – HUD, LiDAR, vzduchové odpružení s nastavitelným zadním spoilerem, brzdy Brembo a automatické zavírání dveří. Základní verze začíná na ceně jen o málo převyšující 28 000 eur (706 000 korun), a to nás nutí zatlačit slzu v oku a potichu doufat, že se jednoho dne objeví tohle elektrické Xiaomi i na našem trhu.
Čtěte také: Xiaomi nasazuje vysokou laťku! Čínské auto už jezdí a parkuje bez řidiče
Dalším modelem je překvapení – SU7 Pro. Jedná se o první model, který má 101kWh baterii Kirin (upravená baterie Qilin od CATL). Ta má zaručit ohromující (i když zřejmě optimistický) odhad dojezdu 900 km. Stále se jedná o jednomotorové vozidlo, ale s výkonem 275 kW (374 koní) a točivým momentem 438 Nm. Lepší je také hodnota zrychlení na 100 km/h, která činí 4,68 sekund.
Velké změny jsou v technice. Součástí vozidla je 871V architektura, která umožňuje během 15 minutového nabíjení na DC nabíječce prodloužení dojezdu o 570 km. Infotainment získal pro zdvojnásobení výkonu další čip Nvidia Orin. Brzdy Brembo jsou standardem a zkracují brzdnou dráhu z rychlosti 100 km/h na 33,3 m. Vůz jezdí na stejných 19″ kolech, tentokrát však používá namísto značky Bridgestone z levnějšího modelu pneumatiky Michelin. Kratší je také seznam volitelné výbavy, který obsahuje HUD a automatické zavírání dveří. Součástí standardní výbavy v ceně o něco nižší než 33 500 eur (845 000 korun) je LiDAR, audiosystém s 25 reproduktory a vzduchové odpružení.
SU7 Max je třetí verzí. S tímto modelem jsme se již viděli – jedná se o dvoumotorové hnací ústrojí s výkonem 673 koní a kombinovaným točivým momentem 838 Nm. Díky němu se z modelu stává elektrická raketa, které stačí pro zrychlení z 0 na 100 km/h pouhých 2,78 sekundy. Stejná baterie Kirin slibuje dojezd 800 km, maximální rychlost je omezena na 265 km/h a 15 minut stejnosměrného nabíjení dodá do akumulátoru energii pro dalších 510 km dojezdu.
Verze Max jezdí na 20″ kolech obutých do pneumatik Michelin. Seznam výbavy je identický s verzí Pro s HUD a automatickým zavíráním dveří v základní výbavě. Cena vozu činí přibližně 38 670 eur (975 000 korun).
Tímto výčtem ale modelová řada SU7 nekončí. Xiaomi přichází na trh ještě s jednou verzí. SU7 FE využívá stejnou 871V architekturu a má stejnou baterii Kirin. Rozdílem je mnohem vyšší výkon. Verzi FE pohání elektromotory o kombinovaném výkonu 770 kW tedy (1 074 koní). Zatím nemáme k dispozici žádné podrobnosti o tom, zda se jedná o dvou nebo třímotorové nastavení. Obrovská hodnota točivého momentu 1 276 Nm znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy.
Nejrychlejší Xiaomi SU7 FE jezdí na 21″ kolech a pneumatikách Michelin, má maximální rychlost 300 km/h. Při 15minutovém nabíjení dokáže přidat 450 km dojezdu a má větší, osmipístkové brzdy Brembo, které vůz zastaví ze 100 km/h na pouhých 32 m. Pravděpodobně byste očekávali, že cena bude podobná jako u Modelu S Plaid. Není tomu tak. SU7 FE začíná na ceně 43 800 eur (1 104 500 korun), což je méně než polovina ceny vrcholné Tesly. Má smysl cokoli dodávat?
Za předpokladu, že je únik informací pravý, staví Xiaomi trh s elektromobily do zcela nové dimenze. Podobně jako to je s telefony a dalšími technologiemi, které společnost nabízí. Společným jmenovatelem jsou vysoký výkon, vysoká kvalita a dobrá cena. SU7 se tak stává jedním z nejočekávanějších elektromobilů. Pokud se ceny potvrdí, zdá se, že jediná věc, o kterou se bude muset Xiaomi starat, bude včasné doručení objednaných vozů.