Polestar se u svých nejnovějších modelů rozhodl pro vcelku velký redesign. V zadní části vozu nenajdeme jeden typický prvek. Víko kufru postrádá skleněnou výplň. Zástupci firmy nyní vysvětlují, že nešlo pouze o estetickou změnu. V dnešní době již prý přímý výhled vzad nepotřebujeme, o veškeré pohodlí se mají postarat kamery.
Když se koncepty modelů 4 a 5 objevily na pódiu bez zadního okna, dalo se nad tím ještě mávnout rukou. Vždyť spousta konceptů je nucena udělat mnoho změn ještě před tím, než oficiálně vyrazí na silnice. Jenže u sedanu Polestar 5 vypadá záď velmi podobně jako u konceptu Precept. Značka vyhlíží novou budoucnost, kdy se nebudete spoléhat na klasický odraz středového zrcátka, nýbrž na couvací kameru.
Jeden z vedoucích designérského týmu, Greame Lambert, vysvětlil, že odebrání zadního skla nemá mít pouze vliv na styl vozu. Zakomponovat sklo do oblouku, který sedan tvaruje, by prý bylo těžké vyrobit. Většina plochy střechy je navíc prosklená a proto i navázání na záď by již bylo náročné pro pevnost karoserie. Díky tomu tak sedan působí velmi kompaktním až sportovním vzhledem.
Čtěte také: Polestar 5 už se nám poodhaluje. Dorazí v roce 2025, dojezd kolem 600 km?
Díky tomu, že je velká část zadní stavby v kuse, je tím podpořena celková tuhost i pevnost karoserie. Vůz si tak zachovává výborné jízdní vlastnosti a získal vysoká hodnocení v testech bezpečnosti. Na takové standardy jsou u Polestaru a sesterského Volva zvyklí a nechtějí na tom nic měnit.
O výhled dozadu za autem se stará kamera posazená na hranu panoramatické střechy a zadní stavby vozu. Její optika má nabídnout až neskutečně čistý obraz, který je přenášený na displej umístěný na tradičním místě vnitřního středového zpětného zrcátka. Tento prvek už dnes má například Renault Megane E-Tech v rámci volitelné výbavy.
Výhoda oproti běžnému zrcátku má být především širší pole záběru. Kameře totiž nepřekáží žádné vnitřní rozvržení vozu ani zadní sloupky karoserie. Pro řidiče by se tak mělo jednat ještě o lepší a kvalitnější přehled dění za vozidlem, než kdyby se koukal běžným způsobem. Polestar si své počiny vcelku jasně a kvalitně obhájil. Nastaví tím nový trend? Bude se více automobilek tímto vzhledem inspirovat a přestane se používat zadní, skleněné okno?
Co si o tomto řešení myslíte vy? Napište nám do diskuze pod článkem.
Polestar se u svých nejnovějších modelů rozhodl pro vcelku velký redesign. V zadní části vozu nenajdeme jeden typický prvek. Víko kufru postrádá skleněnou výplň. Zástupci firmy nyní vysvětlují, že nešlo pouze o estetickou změnu. V dnešní době již prý přímý výhled vzad nepotřebujeme, o veškeré pohodlí se mají postarat kamery.
Když se koncepty modelů 4 a 5 objevily na pódiu bez zadního okna, dalo se nad tím ještě mávnout rukou. Vždyť spousta konceptů je nucena udělat mnoho změn ještě před tím, než oficiálně vyrazí na silnice. Jenže u sedanu Polestar 5 vypadá záď velmi podobně jako u konceptu Precept. Značka vyhlíží novou budoucnost, kdy se nebudete spoléhat na klasický odraz středového zrcátka, nýbrž na couvací kameru.
Jeden z vedoucích designérského týmu, Greame Lambert, vysvětlil, že odebrání zadního skla nemá mít pouze vliv na styl vozu. Zakomponovat sklo do oblouku, který sedan tvaruje, by prý bylo těžké vyrobit. Většina plochy střechy je navíc prosklená a proto i navázání na záď by již bylo náročné pro pevnost karoserie. Díky tomu tak sedan působí velmi kompaktním až sportovním vzhledem.
Čtěte také: Polestar 5 už se nám poodhaluje. Dorazí v roce 2025, dojezd kolem 600 km?
Díky tomu, že je velká část zadní stavby v kuse, je tím podpořena celková tuhost i pevnost karoserie. Vůz si tak zachovává výborné jízdní vlastnosti a získal vysoká hodnocení v testech bezpečnosti. Na takové standardy jsou u Polestaru a sesterského Volva zvyklí a nechtějí na tom nic měnit.
O výhled dozadu za autem se stará kamera posazená na hranu panoramatické střechy a zadní stavby vozu. Její optika má nabídnout až neskutečně čistý obraz, který je přenášený na displej umístěný na tradičním místě vnitřního středového zpětného zrcátka. Tento prvek už dnes má například Renault Megane E-Tech v rámci volitelné výbavy.
Výhoda oproti běžnému zrcátku má být především širší pole záběru. Kameře totiž nepřekáží žádné vnitřní rozvržení vozu ani zadní sloupky karoserie. Pro řidiče by se tak mělo jednat ještě o lepší a kvalitnější přehled dění za vozidlem, než kdyby se koukal běžným způsobem. Polestar si své počiny vcelku jasně a kvalitně obhájil. Nastaví tím nový trend? Bude se více automobilek tímto vzhledem inspirovat a přestane se používat zadní, skleněné okno?
Co si o tomto řešení myslíte vy? Napište nám do diskuze pod článkem.