Audi TT pro dobu elektrickou? Sportovní kupé dorazí nejdříve za 5 let
- Audi hledá design a zvuk pro elektrické TT
- Automobilka říká, že náhrada oblíbeného kupé dostane zcela odlišný design
- Zvuk spalovacích motorů bude minulostí

Audi se nachází ve fázi intenzivních příprav konceptu elektrického nástupce modelu TT. Automobilka hledá ideální siluetu vozu, zabývá se zvukovými stopami a připravuje tak náhradu za oblíbené sportovní kupé, jehož výroba loni skončila. Nový elektromobil, který má být představený „během pěti až deseti let“, bude pravděpodobně nést jiné jméno než TT, ale v sortimentu německé firmy zaujme podobnou pozici.
Novinka musí ladit s portfoliem značky
Mluvčí Audi pro technický vývoj Daniel Schuster řekl serveru Autocar: „Vzali jsme si prázdný papír a snažíme se najít nejvýstižnější podobu nové ikony. Není to o pouhém výběru z dostupných modelů, kdy bychom si řekli, že by bylo skvělé, kdyby byl daný model elektrický. Ve skutečnosti hledáme skvělý doplněk, který zapadne do našeho sortimentu.“
Schuster říká, že je velmi důležité, aby Audi i nadále rozlišovalo mezi běžnými vozy a modely RS. Rolf Michl, který je výkonným ředitelem Audi Sport, sdělil, že vývoj nástupce TT je pro automobilku zásadní, protože nechce ztratit své stávající zákazníky. „Nechceme se orientovat jen na velikost, koncept a design. Musíme mít základní portfolio, které musí být velmi dobře rozčleněné. A do tohoto portfolia a do značky Audi musí nový model zapadnout.“

Čtěte také: Audi nezvládá přechod na elektromobily. Končí další klíčový manažer
Zvukem nové éry je „ticho“
Pokud jde o design nového vozu, Audi slibuje, že nebude pouhou náhradou původního TT. Přístup značky nebude spočívat v tom, že technici vyndají motor, nasadí elektromotor a na světě bude Audi s elektrickým motorem. Nové Audi bude jiné a značka se primárně zaměří na vyvolání emocí. Michl potvrzuje, že se automobilka nebude v žádném případě snažit napodobovat pětiválcový soundtrack vlajkové lodi TT RS: „Zvuk pětiválce nepoužijeme, protože TT s tímto motorem bylo jedinečným konceptem, který se výborně hodil do své doby. Pro budoucnost musíme najít něco zcela jiného. Zvukem budoucnosti je ticho.“
Vedoucí technického vývoje Steffan Bamberger říká, že vytváření specifického zvuku spalovacího motoru je pro elektromobily zbytečně komplikované. Místo toho firma investovala značnou finanční částku do vytváření alternativních zvuků pro exteriér i interiér. Nový elektromobil se bude od TT odlišovat mnohem komplexnějším pojetím jízdního chování, říká Michl. Klíčová ale zůstane dynamická agilita: „Budete překvapeni. V novém modelu se bude odrážet DNA vozů RS. Auto nebude lepší ani horší. Bude prostě jiné.“
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".