Audi nezvládá přechod na elektromobily. Končí další klíčový manažer

Petr Bergmann
  • Audi řeší problémy přechodu k čisté elektromobilitě
  • Výměna manažerů ukazuje na interní obtíže
  • Zpoždění nové platformy ohrožuje konkurenceschopnost značky
Audi A6 Avant E-Tron koncept
Audi A6 Avant E-Tron koncept

Automobilka Audi má v posledních letech určité problémy plnit obsah svého sloganu týkajícího se „náskoku značky díky technice“. Koncern Volkswagen sice plánoval prostřednictvím vlajkových modelů jako  Q6 e-tron a A6 e-tron zatřást elektromobilitou, ale realita je zcela jiná. Tyto modely byly opakovaně odsouvány a také letos se Audi rozjíždí jen velmi pomalu.

Audi řeší problém výměnou klíčových manažerů

To má nyní stále vážnější důsledky, jelikož automobilka před pár dny přivedla do týmu nového šéfa designu. Jeho prostřednictvím by se měla výrazně změnit vizuální podoba modelů značky. Tím ale změny nekončí. Jak uvádí Bild a další automobilová média, Audi se také rozejde s Oliverem Hofmannem. Šéf vývoje, který v loňském roce prodloužil u automobilky smlouvu, totiž nesplňuje požadavky Gernota Döllnera (šéf Audi).

Hofmann sice u koncernu zůstává, ale přestupuje do týmu Formule 1, takže své nynější místo brzy uvolní novému nástupci. Audi se aktuálně nachází v krizovém režimu a proslýchá se, že se bývalý šéf designu Marc Lichte bude proti svému vyhazovu bránit právní cestou. Veškeré tyto mocenské hry se snad nedotknou kvality produktů.

Audi Q6 e-tron
Audi Q6 e-tron

Čtěte také: Audi chystá smršť elektromobilů! V rychlém sledu dorazí několik zajímavých modelů


Audi zaostává i za domácí konkurencí

Pokud jde o elektromobily, Audi je nyní za Mercedesem a dokonce i za BMW, které dokonce ještě nemá vlastní čistě elektrickou platformu. Velká naděje Audi, platforma PPE, ale přichází s velkým zpožděním. Pokud by se objevila před dvěma lety, měla by vynikající načasování pro vstup na trh, v současné době může ale být už pozdě.

Poptávka po elektromobilech ochladla a jejich ceny v současnosti klesají. Audi A6 e-tron bude určitě dobrý elektromobil, ale před rokem nebo dvěma by měl model mnohem snazší cestu na trh. Jeho cena a s ní související zisková marže se proto bude u Audi hodně probírat a značka to určitě nebude mít jednoduché.

Automobilka chce na jednu stranu ukázat, že nabízí prémiový vůz, za který se vyplatí zákazníkovi připlatit, na druhou stranu jsou ale na trhu již zavedená elektrická SUV a pak je tu také Porsche Macan, který využívá stejnou techniku a cenově se od Q6 až tak neliší. Zatímco s Taycanem si zákazníci kupují originál od Porsche, e-tron GT v tomto ohledu jasně ztrácí. Bude tomu u Audi Q6 e-tron jinak? Uvidíme.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články