Němci do toho praštili! Elektromobil Audi Q8 e-tron je novým topmodelem
- Faceliftované elektrické SUV dostalo více klasické označení
- Pod názvem Audi Q8 e-tron si zákazníci představí mnohem více
- Hlavní změny se udály pod kapotou a v podvozku

Audi přináší s facelifovanou verzí elektrického modelu e-tron SUV s pár zásadními novinkami. Ta první se týká názvu. Nově se bude o zvýšeném elektromobilu hovořit jako o Audi Q8 e-tron, nikoliv jen Audi e-tron. Více to zapadá do označovacích konvencí značky. Větší možnost výběru budou mít zájemci ve velikosti baterie, dojezdu, ale i výbavy a celkovém výkonu vozu.
Audi Q8 e-tron má tři verze výbavy i výkony motorů
Se svým SUV poháněným elektromotory přišlo Audi na trh před čtyřmi lety. Pro modelovou řadu se jedná o poločas svého životního cyklu, než jej nahradí nový a modernější nástupce. Většinou se u faceliftu jedná o pár drobných úprav a ty velké se nechávají právě až pro nový model. U tohoto kousku je to ale trochu jinak.
Vůz se bude stále nabízet ve dvou karosářských verzích. Klasické SUV a Sportback s rychle se svažující střechou. Standardně bude dodávaný ve třech stupních výbavy. Na víku zavazadlového prostoru se tak za názvem modelu objeví označení 50, 55 nebo SQ8. Poslední zmíněný dostane do výbavy trojici elektromotorů, který z vozu udělají velmi rychlou bestii.

Čtěte také: Takhle bude vypadat Audi e-tron po faceliftu! Dočkáme se i velice žádaného vylepšení
Vrcholná verze Audi SQ8 e-tron s trojicí elektromotorů
V této výbavě pohání dvojice elektromotorů zadní kola a třetí se postará o nápravu vepředu. Dohromady vygenerují 370 kilowattů síly při 973 Nm. Na stovku zrychlí Audi SQ8 e-tron za čtyři a půl sekundy. Jak je u elektromobilů zvykem, je více omezena i maximální rychlost. V případě Audi se nedostanete přes hodnotu 210 km/h. Obě nižší varianty pohání dvojice motorů. Výkonnější verze 55 nabídne 300 kW a nejslabší o padesát kilowattů méně.
Baterie vozu Audi Q8 e-tron dostaly novou technologii a nabídnou o 20 % hustší ukládání energie. Dva výkonnější modely z nabídky dostanou standardně větší modul o celkové kapacitě 114 kW. Verze 50 si musí vystačit s baterií o 95 kWh. Facelift bude mít lepší koeficient odporu vzduchu, a tak nabídne i delší dojezd. Sportovněji laděná karoserie Q8 e-tron Sportback má nabídnout o 20 km dojezdu více v porovnání s klasickou SUV stavbou. Konečná hranice by se měla zastavit u hodnoty 600 kilometrů. U slabší baterie je rozdíl v karoseriích stejný, jen je dojezd snížený na 500 kilometrů (u verze Sportback).

600 kilometrů dojezdu ve slušivém kabátku
Běžně vůz z domácího wallboxu dobijete výkonem 11 kW díky palubní nabíječce. Existuje ale možnost zvýšení výkonu až na dvojnásobek. Verzi 50 na rychlých nabíječkách dobijete maximálním výkonem 150 kW, výkonnější verze si polepší o dalších 20 kW. Do 80 % stavu baterie vůz dobijete za 28, respektive za 31 minut u velké baterie.
Oproti motorizacím a dojezdu, kde jsou lepší hodnoty znatelné, došlo z designového hlediska u exteriéru i interiéru pouze k drobným úpravám. Lehce pozměněná je přední maska vozu, logo přišlo o vystouplý 3D efekt. Uvnitř vozu byly použité nové materiály z recyklátů, lehkou úpravou prošly displeje infotainmentu a sedadla sportovní verze jsou nyní vyrobena z nového mikrovlákna Dinamica.

Elektrické Audi za nejméně 2 miliony?
Na trh se nové Audi Q8 e-tron chystá začátkem příštího roku. Nejdříve se dostane k evropským zákazníkům. Cenová politika zatím nebyla zveřejněna a prý se můžeme na další podrobnosti těšit s blížícím se datem uvedení na trh. Základní cena se ale očekává v rozmezí 75 a 80 tisíc eur, tedy ceny blížící se dvěma milionům korun.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.