Never Charge je název systému dobíjení integrovaného do elektromobilu Aptera. Tento systém má zajistit nezávislost uživatelů elektromobilu na elektrické síti.
Podobné pokusy tu už byly, ale obecně se dá říci, že přínos solárních panelů zabudovaných přímo do elektromobilu, je spíše mizivý. Aptera na to jde přes efektivitu.
Jednak bude mít vysoce efektivní solární panely a pak také velice nízkou spotřebu. Té tvůrci dosáhli v první řadě velice efektivní aerodynamikou. Celý vůz má kapkovitý tvar a kola jsou v maximální možné míře zakrytovaná. Dalším aspektem je pohon. Ten tvoří motory zabudované přímo v kolech. A pak tu máme odlehčenou konstrukci, která rovněž přispívá k dojezdu.
To vše má za následek, že dojezd by se měl pohybovat kolem zhruba 1 600 kilometrů na jedno (plné) dobití. To platí pro verzi s největší baterií, která má mít kapacitu 100 kWh. Je až s podivem, že i s takhle velkým akumulátorem má mít Aptera 815 kilogramů hmotnosti. Během jediného dne mají solární panely dobít dostatek energie na dojezd až 64 kilometrů.
Never Charge však bude za příplatek a v rámci speciální edice. Chudší verze budou stále spoléhat na dobíjení ze zásuvky. Ohledně ceny se výrobce ještě nevyjádřil. To by se mělo změnit v průběhu příštích měsíců, kdy dojde i ke spuštění předobjednávek.
Never Charge je název systému dobíjení integrovaného do elektromobilu Aptera. Tento systém má zajistit nezávislost uživatelů elektromobilu na elektrické síti.
Podobné pokusy tu už byly, ale obecně se dá říci, že přínos solárních panelů zabudovaných přímo do elektromobilu, je spíše mizivý. Aptera na to jde přes efektivitu.
Jednak bude mít vysoce efektivní solární panely a pak také velice nízkou spotřebu. Té tvůrci dosáhli v první řadě velice efektivní aerodynamikou. Celý vůz má kapkovitý tvar a kola jsou v maximální možné míře zakrytovaná. Dalším aspektem je pohon. Ten tvoří motory zabudované přímo v kolech. A pak tu máme odlehčenou konstrukci, která rovněž přispívá k dojezdu.
To vše má za následek, že dojezd by se měl pohybovat kolem zhruba 1 600 kilometrů na jedno (plné) dobití. To platí pro verzi s největší baterií, která má mít kapacitu 100 kWh. Je až s podivem, že i s takhle velkým akumulátorem má mít Aptera 815 kilogramů hmotnosti. Během jediného dne mají solární panely dobít dostatek energie na dojezd až 64 kilometrů.
Never Charge však bude za příplatek a v rámci speciální edice. Chudší verze budou stále spoléhat na dobíjení ze zásuvky. Ohledně ceny se výrobce ještě nevyjádřil. To by se mělo změnit v průběhu příštích měsíců, kdy dojde i ke spuštění předobjednávek.