Podle mnohých analytiků potrvá ještě desítky let, než se auta s elektrickým pohonem prosadí. I nadále prý budou dominovat auta se spalovacím motorem.
V nejnovější předpovědi se vyjádřili analytici ze společnosti Morgan Stanley, kteří ze své “křišťálové koule” vyčetli, že se bude více aut na elektřinu než na spalovací palivo prodávat nejdříve až v roce 2040.
Ještě více skeptičtí jsou analytici z Bloomberg Energy, kteří taktéž pro rok 2040 předpovídají zhruba jen 35procentní podíl prodaných elektrických aut na trhu.
Světlé zítřky elektrickým autům v nejbližších letech zatím nevyhlížejí ani další analytici. Většinou z toho důvodu, že se o prosazení aut s elektrickým pohonem budou muset postarat spíše státní nařízení, než poptávka.
Je jasné, že při současné situaci, kdy na většině trzích elektrická auta stěží dosahují alespoň 1procentního podílu na trhu, plně elektrickým nebo alespoň částečně elektrickým vozům zatím mnoho lidí nevěří.
Na druhou stranu, jakmile klesne cena baterií a zvýší se dojezdová vzdálenost elektromobilů, budou taková auta mnohem atraktivnější jak pro zákazníky, tak pro automobilky. A ty jistě chtějí být na tento zlom co nejdříve připravené.
Podle mnohých analytiků potrvá ještě desítky let, než se auta s elektrickým pohonem prosadí. I nadále prý budou dominovat auta se spalovacím motorem.
V nejnovější předpovědi se vyjádřili analytici ze společnosti Morgan Stanley, kteří ze své “křišťálové koule” vyčetli, že se bude více aut na elektřinu než na spalovací palivo prodávat nejdříve až v roce 2040.
Ještě více skeptičtí jsou analytici z Bloomberg Energy, kteří taktéž pro rok 2040 předpovídají zhruba jen 35procentní podíl prodaných elektrických aut na trhu.
Světlé zítřky elektrickým autům v nejbližších letech zatím nevyhlížejí ani další analytici. Většinou z toho důvodu, že se o prosazení aut s elektrickým pohonem budou muset postarat spíše státní nařízení, než poptávka.
Je jasné, že při současné situaci, kdy na většině trzích elektrická auta stěží dosahují alespoň 1procentního podílu na trhu, plně elektrickým nebo alespoň částečně elektrickým vozům zatím mnoho lidí nevěří.
Na druhou stranu, jakmile klesne cena baterií a zvýší se dojezdová vzdálenost elektromobilů, budou taková auta mnohem atraktivnější jak pro zákazníky, tak pro automobilky. A ty jistě chtějí být na tento zlom co nejdříve připravené.