5 překvapivých důvodů, proč se na elektrokoběžce zraníte

Matyáš Kunst
  • Jaké jsou nejčastější důvody zranění na elektrických koloběžkách?
  • Nezapomeňte na dobré pneumatiky nebo bytelnou konstrukci
  • Vyvarujte se také přejíždění bez helmy nebo rychlejší jízdě
Elektrokoloběžka může být pořádně nebezpečná!
Elektrokoloběžka může být pořádně nebezpečná!

Nedávno jste na našem webu mohli zaznamenat článek věnující se bezpečnosti na elektrických koloběžkách, kde jsme představili několik základních tipů, jak se vyhnout nehodám. Jejich popularita totiž neustále narůstá a vzhledem k tomu, že v městských centrech si je dnes může půjčit skutečně každý, roste tak i počet komplikací s nimi. Co všechno se však na takové koloběžce může vymknout kontrole? Na to si odpovíme v dnešním článku.

Jaké jsou nejčastější úrazy na elektrokoloběžce?

Prvním důvodem nepříjemností může být vcelku prostý. Zdání u těchto strojů totiž opravdu klame a i když se na první pohled nemusí zdát, že jízda na elektokoloběžkách může být zvlášť záživná, u některých dražších modelů budete velmi překvapeni. Někdy dokonce tak moc, že zrychlení jednoduše nezvládnete a budete se sbírat ze země. Přeci jen, dnes už není výjimkou sledovat řidiče koloběžky na elektrický pohon prohánět se na silnici rychlostí až 50 km/h, a takové tempo už dokáže nahnat strach.

Před jízdou si vždy nasaďte helmu!
Před jízdou si vždy nasaďte helmu!

Čtěte také: Šílený, ale funkční způsob, jak zabránit elektrokoloběžkám v jízdě po chodníku? Rozhodně!


Konstrukce je zásadním faktorem

Na druhé straně může být problémem i horší kvalita koloběžek levných modelů. To můžete pocítit například u brzd, na kterých se samozřejmě v tomto případě šetří také. Častým jevem je, že koloběžka disponuje pouze rekuperační elektrickou brzdou a pokud potřebujete zastavit úplně, musíte použít brzdu umístěnou na zadním kole, která třením stroj zpomalí. Počítat tak musíte s tím, že na místě se prostě nezastavíte a brzdná dráha se výrazně prodlouží.

Když už se rozhodnete šetřit, musíte ve většině případů počítat i s horšími pneumatikami, které mají sklony k horší přilnavosti, a to kvůli špatnému vzorku nebo celkové kvalitě použitých materiálů. Při výběru nového parťáka je také klíčové zkontrolovat umístění a velikost reflexních či svítících prvků. Klíčové je světlo na zadním blatníku, jehož vlastnosti nejsou vždy ideální.

Závěrem opět zmíníme důležitost nošení přilby během jízdy, která zachránila už mnoho jedinců před zraněním. Studie v Portlandu, která se zaměřila právě tento bezpečnostní prvek zjistila, že na koloběžkách přilbu využívá pouze 10 % jezdců, na jízdních kolech sahalo číslo k 20 %.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články