Není potřeba zpochybňovat popularitu elektrických vozidel značky Tesla. Nejen, že jde o novodobého premianta v prodejích, svůj obdiv si zaslouží i pro některé své inovativní funkce. Ty se mohou jevit jako převratné, ovšem tento názor nebude zdaleka sdílet celá automobilová komunita. Pojďme se podívat na 3 prvky, které mohou být pro běžného člověka se zkušenostmi s klasickými auty poněkud problémové.
Při příchodu k Modelu 3 se jako první krok musíte identifikovat čipovou kartou. Budete si tedy asi více připadat jako při vstupu na půdu korporátní firmy, kde se bez své kartičky nedostanete ke svému pracovnímu stolu. Nečekejte žádný typický skládací klíč nebo dálkové ovládání. Odemčení vozu je jednoduché, když můžete místo karty využít i jednoduše telefon s aplikací Tesla ve své kapse, ovšem otevření dveří je kapitolou samou pro sebe.
Tvar zapuštěných klik by nabádal k výsunu zadní části, za kterou zaberete a dveře se vám otevřou. Jenže chyba lávky! Je to přesně naopak. Do zadní větší části musíte zatlačit, aby se vám vysunula přední užší část, za kterou po zatažení dveře úspěšně otevřete. To je jen jeden z prvků se zcela otočenou logikou. Pro někoho, kdo tohle ještě nikdy neviděl, bude mít problém vůbec nastoupit do elektromobilu od Tesly.
Čtěte také: Testovací jízdy s Teslou – vše, co potřebujete vědět
Lehce menší dilema pak nastává při opačném procesu. Při vystupování z vozu značky Tesla si ušetřete čas s hledáním manuální páčky pro odjištění dveří. Na pomoc zde máte elektronické tlačítko na horní části dveřního madla. To odjistí zámek a dále jen lehce zatlačíte do dveří již tradičním způsobem.
Nebojte se, že byste v případě selhání baterie zůstali ve voze uvěznění. Před spínači oken se nachází nouzové mechanické otevření. To ovšem nepočítá s drobným stažením bezrámového okna a může tak dojít k jeho poškození. Používejte tuto variantu skutečně pouze v nouzové situaci.
Výhodou elektrických vozidel je možnost rozšíření zavazadlového prostoru o volné místo pod přední kapotou. Tesla dodnes patří k vozům s větší kapacitou „frunku“, mnoho výrobců neumí tento prostor dostatečně využít. Nehledejte žádná táhla v kabině na styl tradičních vozidel. Odjištění probíhá přes centrální displej nebo mobilní aplikaci. Pozor si ale musíte dát při jeho zavírání. Víko není elektricky poháněné a zavírání tak probíhá čistě manuálně. Při vzdáleném ovládání tak může dojít k nechtěnému odjištění.
Pro mladou generaci budou funkce tohoto typu a přístupu čím dál běžnější. V mnoha ohledech se Tesla chová jako chytrý telefon na čtyřech kolech. Je jen málo funkcí, které by nešly přes smartphone ovládat. Ovšem pro ročníky narozené před přelomem milénia nemusí jít o zcela tolik intuitivní ovládání.
Jak se k inovacím Tesly stavíte vy? Baví vás mít vše na dotyk konečků prstů nebo jste příznivcem tradičního mechanického a tlačítkového ovládání?
Není potřeba zpochybňovat popularitu elektrických vozidel značky Tesla. Nejen, že jde o novodobého premianta v prodejích, svůj obdiv si zaslouží i pro některé své inovativní funkce. Ty se mohou jevit jako převratné, ovšem tento názor nebude zdaleka sdílet celá automobilová komunita. Pojďme se podívat na 3 prvky, které mohou být pro běžného člověka se zkušenostmi s klasickými auty poněkud problémové.
Při příchodu k Modelu 3 se jako první krok musíte identifikovat čipovou kartou. Budete si tedy asi více připadat jako při vstupu na půdu korporátní firmy, kde se bez své kartičky nedostanete ke svému pracovnímu stolu. Nečekejte žádný typický skládací klíč nebo dálkové ovládání. Odemčení vozu je jednoduché, když můžete místo karty využít i jednoduše telefon s aplikací Tesla ve své kapse, ovšem otevření dveří je kapitolou samou pro sebe.
Tvar zapuštěných klik by nabádal k výsunu zadní části, za kterou zaberete a dveře se vám otevřou. Jenže chyba lávky! Je to přesně naopak. Do zadní větší části musíte zatlačit, aby se vám vysunula přední užší část, za kterou po zatažení dveře úspěšně otevřete. To je jen jeden z prvků se zcela otočenou logikou. Pro někoho, kdo tohle ještě nikdy neviděl, bude mít problém vůbec nastoupit do elektromobilu od Tesly.
Čtěte také: Testovací jízdy s Teslou – vše, co potřebujete vědět
Lehce menší dilema pak nastává při opačném procesu. Při vystupování z vozu značky Tesla si ušetřete čas s hledáním manuální páčky pro odjištění dveří. Na pomoc zde máte elektronické tlačítko na horní části dveřního madla. To odjistí zámek a dále jen lehce zatlačíte do dveří již tradičním způsobem.
Nebojte se, že byste v případě selhání baterie zůstali ve voze uvěznění. Před spínači oken se nachází nouzové mechanické otevření. To ovšem nepočítá s drobným stažením bezrámového okna a může tak dojít k jeho poškození. Používejte tuto variantu skutečně pouze v nouzové situaci.
Výhodou elektrických vozidel je možnost rozšíření zavazadlového prostoru o volné místo pod přední kapotou. Tesla dodnes patří k vozům s větší kapacitou „frunku“, mnoho výrobců neumí tento prostor dostatečně využít. Nehledejte žádná táhla v kabině na styl tradičních vozidel. Odjištění probíhá přes centrální displej nebo mobilní aplikaci. Pozor si ale musíte dát při jeho zavírání. Víko není elektricky poháněné a zavírání tak probíhá čistě manuálně. Při vzdáleném ovládání tak může dojít k nechtěnému odjištění.
Pro mladou generaci budou funkce tohoto typu a přístupu čím dál běžnější. V mnoha ohledech se Tesla chová jako chytrý telefon na čtyřech kolech. Je jen málo funkcí, které by nešly přes smartphone ovládat. Ovšem pro ročníky narozené před přelomem milénia nemusí jít o zcela tolik intuitivní ovládání.
Jak se k inovacím Tesly stavíte vy? Baví vás mít vše na dotyk konečků prstů nebo jste příznivcem tradičního mechanického a tlačítkového ovládání?