Zlepšení situace? V Česku se budou vyrábět klíčové součástky do elektroaut
- Vitesco Technologies postaví v Ostravě novou výrobní halu
- Výroba se bude soustředit na pohonné součásti elektromobilů
- V plném provozu nalezne práci tisíc zaměstnanců

Ostrava se stane novým domovem výroby elektronických součástek důležitých při kompletaci elektrických vozidel. Novou továrnu zde postaví německý výrobce Vitesco Technologies. Investice dosáhne výše 188 milionů eur, v přepočtu více než 4,6 miliardy korun. Hala o ploše 38 tisíc čtverečných metrů zahájí výrobu ještě koncem letošního roku.
Dlouhodobé smlouvy zajistí dostatek práce
Základem výroby budou křemíkové polovodiče amerického dodavatele Onsemi. Ten bude součástky výrobci dodávat dlouhodobě, vloni společnosti společně uzavřely výhodnou smlouvu na dobu deseti let v hodnotě 1,75 milionu eur. Z polovodičů se budou v Ostravě montovat pohonné elektronické systémy. Jejich součásti tvoří invertory, palubní nabíječky, moduly podporující rychlé nabíjení a rozvodné kabeláže.
Továrna se tak bude zabývat výhradně výrobou součástí pro elektrické automobily, pro tradiční spalovací motorizace se zde s výrobou součástek nepočítá. Ředitel české pobočky Vitesco, Lukáš Rosůlek, vyzdvihuje tento krok jako klíčový pro podporu rozvoje elektromobily. Počin je důkazem společnosti o závazku k lepší budoucnosti mobility.

Čtěte také: Výroba aut a baterií na poušti se odvědčila. Tesla rozšíří Gigafactory v Nevadě
Vitesco chce rozvíjet udržitelnou mobilitu na českém území
Na počátku produkce zaměstná ostravská pobočka 150 zaměstnanců. V horizontu dalších tří let by se měl počet pracovníků navýšit na tisíc. V další fázi se počítá i s lokálním vývojovým střediskem. Zde najde pozici dalších 300 osob. Investice o 188 milionech eur je pouze první fází rozvoje společnosti na českém trhu.
Vitesco Technologies plánuje investice rozšířit až na 576 milionů s cílem zvýšení podpory udržitelné dopravní mobility na území České republiky. Plány zatím počítají s plným rozvojem výroby i povědomí do roku 2027.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.