Čínský výrobce aut Zeekr přichází na trh se svým pátým modelem. Potěšené budou početné rodiny, které se již nemohou vejít do běžných vozů kombi nebo SUV. Za nás jde rozhodně o velice zajímavý počin, který by se neztratil ani na českém trhu. Dokázali byste si představit svůj život s tímto korábem?
Nový Zeekr Mix EV je rodinné MPV s velkými možnostmi úpravy interiéru. S tím se pojí i dostatek místa pro dlouhé cestování. Unikátní na tomto voze je způsob otvírání dveří. Díky chybějícímu B-sloupku lze nastoupit do vozu mnohem pohodlněji. Model kromě obrovské míry elektrifikace bude soupeřit i velmi zajímavou cenovkou. Na domácím trhu byla stanovena pod hranicí 40 tisíc dolarů, v přepočtu kolem 900 tisíc korun.
Automobilka věří, že vůz bude velmi populární. Kromě oficiálního odhalení totiž rovnou rozjela i masovou výrobu. Vůz tak jde ihned objednat. Zatím pouze v Číně, očekává se ale, že vůz bude dostupný i na dalších trzích. Místo podrobného představování výrobce vytvořil sérii videí, ve kterých lze pozorovat velké množství funkcí. Co rozhodně nelze přehlédnout, jsou boční dveře, které nejsou na tradičních pantech, ale motorizovaně se otvírají, aby vytvořily široký a pohodlný nástupní prostor. Při plném otevření dveří nabízí 1,48 metru volného prostoru. Přední řada přišla o tradiční vstupní dveře.
Abyste mohli ve voze pohodlně trávit čas i mimo jízdu, nainstaloval Zeekr otočné přední sedačky. Na tom by nebylo nic tak zvláštního, tuto funkci mají prakticky všechny kempovací osobní vozy. Většinou ale pro otočení musíte odjistit sedadlo pomocí mechanické páčky. Zde se o vše opět postará elektrické servo řízení. Výrobce nazývá variabilitu prostoru 9+N, což má naznačovat počet různých uspořádání. Jedno vozidlo tak můžete přeskládat do salónku, rodinného obědového stolování nebo jako sídlo pro vaše koníčky.
Zeekr Mix EV je postavený na firemní platformě SEA-M. Na rozdíl od současných modelů ale nabídne mírně upravené baterie. Na domácím trhu si budou zákazníci moci vybrat ze 76kWh LFP baterie s odhadovaným dojezdem 550 km (podle místní CLTC metodiky) nebo si připlatit za větší NMC baterii o kapacitě 102 kWh. Takový vůz by měl ujet lehce přes 700 km. Pro reálnější dojezdy doporučujeme hodnoty snížit o čtvrtinu. Baterie si výrobce kompletuje sám a jsou vybaveny rychlým nabíjením typu 5.5C se schopností dobití 70 procent za pouhých deset a půl minuty. Systému pomáhá výkonná 800V palubní architektura.
Nový elektromobil Zeekr Mix EV je dostupný na domácím trhu počínaje včerejším dnem. Za cenu 39 280 dolarů je možné pořídit základní verzi. V čistém převodu jde o částku jen lehce přesahující 900 tisíc korun. U zahraničních trhů bude nutné přičíst importní taxy a daně, které v součtu zvednou cenu nejméně o 30 procent. Ovšem i za cenu přesahující 1,3 milionu půjde o velmi dobře vybavený rodinný model, po kterých je i v Evropě velká poptávka. Mercedes EQV ani Volkswagen ID. Buzz budou patřit mezi úhlavní nepřítele tohoto nového přírůstku do elektrického segmentu.
Čínský výrobce aut Zeekr přichází na trh se svým pátým modelem. Potěšené budou početné rodiny, které se již nemohou vejít do běžných vozů kombi nebo SUV. Za nás jde rozhodně o velice zajímavý počin, který by se neztratil ani na českém trhu. Dokázali byste si představit svůj život s tímto korábem?
Nový Zeekr Mix EV je rodinné MPV s velkými možnostmi úpravy interiéru. S tím se pojí i dostatek místa pro dlouhé cestování. Unikátní na tomto voze je způsob otvírání dveří. Díky chybějícímu B-sloupku lze nastoupit do vozu mnohem pohodlněji. Model kromě obrovské míry elektrifikace bude soupeřit i velmi zajímavou cenovkou. Na domácím trhu byla stanovena pod hranicí 40 tisíc dolarů, v přepočtu kolem 900 tisíc korun.
Automobilka věří, že vůz bude velmi populární. Kromě oficiálního odhalení totiž rovnou rozjela i masovou výrobu. Vůz tak jde ihned objednat. Zatím pouze v Číně, očekává se ale, že vůz bude dostupný i na dalších trzích. Místo podrobného představování výrobce vytvořil sérii videí, ve kterých lze pozorovat velké množství funkcí. Co rozhodně nelze přehlédnout, jsou boční dveře, které nejsou na tradičních pantech, ale motorizovaně se otvírají, aby vytvořily široký a pohodlný nástupní prostor. Při plném otevření dveří nabízí 1,48 metru volného prostoru. Přední řada přišla o tradiční vstupní dveře.
Abyste mohli ve voze pohodlně trávit čas i mimo jízdu, nainstaloval Zeekr otočné přední sedačky. Na tom by nebylo nic tak zvláštního, tuto funkci mají prakticky všechny kempovací osobní vozy. Většinou ale pro otočení musíte odjistit sedadlo pomocí mechanické páčky. Zde se o vše opět postará elektrické servo řízení. Výrobce nazývá variabilitu prostoru 9+N, což má naznačovat počet různých uspořádání. Jedno vozidlo tak můžete přeskládat do salónku, rodinného obědového stolování nebo jako sídlo pro vaše koníčky.
Zeekr Mix EV je postavený na firemní platformě SEA-M. Na rozdíl od současných modelů ale nabídne mírně upravené baterie. Na domácím trhu si budou zákazníci moci vybrat ze 76kWh LFP baterie s odhadovaným dojezdem 550 km (podle místní CLTC metodiky) nebo si připlatit za větší NMC baterii o kapacitě 102 kWh. Takový vůz by měl ujet lehce přes 700 km. Pro reálnější dojezdy doporučujeme hodnoty snížit o čtvrtinu. Baterie si výrobce kompletuje sám a jsou vybaveny rychlým nabíjením typu 5.5C se schopností dobití 70 procent za pouhých deset a půl minuty. Systému pomáhá výkonná 800V palubní architektura.
Nový elektromobil Zeekr Mix EV je dostupný na domácím trhu počínaje včerejším dnem. Za cenu 39 280 dolarů je možné pořídit základní verzi. V čistém převodu jde o částku jen lehce přesahující 900 tisíc korun. U zahraničních trhů bude nutné přičíst importní taxy a daně, které v součtu zvednou cenu nejméně o 30 procent. Ovšem i za cenu přesahující 1,3 milionu půjde o velmi dobře vybavený rodinný model, po kterých je i v Evropě velká poptávka. Mercedes EQV ani Volkswagen ID. Buzz budou patřit mezi úhlavní nepřítele tohoto nového přírůstku do elektrického segmentu.