Zázrak techniky? Elektromobil ujel rekordních 2 573 km na jedno nabití

  • Nový světový rekord v dojezdu elektromobilu patří Německu
  • Studenti Technické univerzity Mnichov vytvořili speciál, který je těžké vybít
  • Vozidlo se zastavilo až po neuvěřitelných 2 573 kilometrech

Dálkový speciál Muc022 | foto: TUfast Eco Team

V Německu padl světový rekord, když elektromobil vyvinutý Technickou univerzitou v Mnichově ujel přibližně 2 573 kilometrů na jedno nabití baterie. Nový světový rekord je zhruba o 1 000 km vyšší než dosavadní hodnota.

Mnichovské speciály boří rekordy

Elektromobil Muc022 kroužil 99 hodin v prázdném hangáru na mnichovském letišti, aby překonal dosavadní světový rekord, jehož hodnota činila 1 608,54 km. Rekord byl překonán po čtyřech dnech. Další dva dny trvalo, než se baterie s kapacitou 15,5 kWh po 2 573,79 kilometrech konečně vybila.

Zpráva uvádí, že se studenti spoléhali zejména na promyšlenou aerodynamiku a lehkou konstrukci. Strategie se osvědčila a vozidlo spotřebovalo pouhých 0,6 kWh na 100 km. Mnichovský tým vytvořil světový rekord pro nejúčinnější elektromobil již v roce 2016. Tehdy spotřebovalo vozidlo při průměrné rychlosti 25 km/h pouze 0,81 kWh na 100 kilometrů.

Dálkový speciál Muc022 | foto: TUfast Eco Team


Čtěte také: Geniální technika! Nová Tesla Model 3 Long Range má dojezd téměř 700 kilometrů


Studenti letos představili nový model

„Při přípravě na rekord šlo vedle studia o nespočet hodin práce. Ta se zúročila tak, že nyní držíme světový rekord. Muc022 již v minulosti uspěl v řadě soutěží a nyní zaznamenal vrcholný úspěch. Naše poděkování patří všem, kteří nás podpořili,“ uvedl tým TUfast Eco.

V květnu letošního roku byl odhalen další elektromobil s názvem Muc023 ze stejné studentské iniciativy. Vozidlo váží pouhých 65 kg. K vytvoření světového rekordu ale tým použil starší model Muc022 vážící 75 kg, ale s větší baterií. Celková hmotnost vozidla bez řidiče tak dosáhla 170 kg. Muc022 je poháněn synchronním elektromotorem s výkonem 400 W.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zázrak techniky? Elektromobil ujel rekordních 2 573 km na jedno nabití

  • Nový světový rekord v dojezdu elektromobilu patří Německu
  • Studenti Technické univerzity Mnichov vytvořili speciál, který je těžké vybít
  • Vozidlo se zastavilo až po neuvěřitelných 2 573 kilometrech

Dálkový speciál Muc022 | foto: TUfast Eco Team

V Německu padl světový rekord, když elektromobil vyvinutý Technickou univerzitou v Mnichově ujel přibližně 2 573 kilometrů na jedno nabití baterie. Nový světový rekord je zhruba o 1 000 km vyšší než dosavadní hodnota.

Mnichovské speciály boří rekordy

Elektromobil Muc022 kroužil 99 hodin v prázdném hangáru na mnichovském letišti, aby překonal dosavadní světový rekord, jehož hodnota činila 1 608,54 km. Rekord byl překonán po čtyřech dnech. Další dva dny trvalo, než se baterie s kapacitou 15,5 kWh po 2 573,79 kilometrech konečně vybila.

Zpráva uvádí, že se studenti spoléhali zejména na promyšlenou aerodynamiku a lehkou konstrukci. Strategie se osvědčila a vozidlo spotřebovalo pouhých 0,6 kWh na 100 km. Mnichovský tým vytvořil světový rekord pro nejúčinnější elektromobil již v roce 2016. Tehdy spotřebovalo vozidlo při průměrné rychlosti 25 km/h pouze 0,81 kWh na 100 kilometrů.

Dálkový speciál Muc022 | foto: TUfast Eco Team


Čtěte také: Geniální technika! Nová Tesla Model 3 Long Range má dojezd téměř 700 kilometrů


Studenti letos představili nový model

„Při přípravě na rekord šlo vedle studia o nespočet hodin práce. Ta se zúročila tak, že nyní držíme světový rekord. Muc022 již v minulosti uspěl v řadě soutěží a nyní zaznamenal vrcholný úspěch. Naše poděkování patří všem, kteří nás podpořili,“ uvedl tým TUfast Eco.

V květnu letošního roku byl odhalen další elektromobil s názvem Muc023 ze stejné studentské iniciativy. Vozidlo váží pouhých 65 kg. K vytvoření světového rekordu ale tým použil starší model Muc022 vážící 75 kg, ale s větší baterií. Celková hmotnost vozidla bez řidiče tak dosáhla 170 kg. Muc022 je poháněn synchronním elektromotorem s výkonem 400 W.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."