Zatopená auta míří do autobazarů. Jak si dát pozor a nenaletět?

Jak poznat vytopené auto?

Vytopená auta se do Česka mohou dovážet nejen z Německa

Zaplavená auta by se v následujících týdnech mohla začít objevovat na trhu s ojetinami. Pozor by si lidé měli dávat zejména na auta dovezená ze zahraničí. Auta je prakticky nemožné uvést do původního stavu a problémy se mohou projevit až po několika měsících.

Zaplavená auta z Německa

Letošní povodně zasáhly několik evropských zemí a zničily tisíce vozidel. Kromě České republiky se prohnaly také Polskem, Slovenskem, Německem, Rakouskem či Rumunskem. Právě z Německa se přitom dováží mnoho vozidel. „Zaplavená auta se často vyvážejí z dané země a prodávají jinde. Je pravděpodobné, že se k nám některá auta z těchto zemí dostanou, a dokonce se mohou falešně tvářit jako vozy s německým původem,“ upozorňuje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která nabízí prověřování historie vozidla.

Na první pohled je nepoznáte

Zatopené vozidlo na první pohled nejde poznat. Auta nejsou většinou viditelně poškozena na karoserii, často se dají poměrně dobře vyčistit a vysušit: „Vidíme to po každých záplavách. Tato auta jsou zlatým dolem pro nepoctivé prodejce, kteří si díky nim přijdou na desítky i stovky tisíc korun. Zaplavené auto buď vykoupí levně v aukci po pojistné události, nebo přímo od majitele v případě, že nebylo pojištěné. Vysuší ho a uvedou do stavu, kdy na první pohled nejsou stopy po zaplavení patrné,“ varuje dále Martin Pajer.

Hrozí problémy s elektroinstalací, nebo koroze

Voda s bahnem se při povodni dostane do všech zákoutí karoserie, do všech kabelových svazků a řídících jednotek. Auta po povodni mohou mít velké problémy nejen s elektroinstalací, ale také s korozí karoserie či mohou mít sníženou životnost filtru pevných částic a katalyzátoru. Závady spojené se zaplavením auta se mohou začít projevovat až několik měsíců od jeho vyčištění a zprovoznění, v čemž je tento typ poškození záludný. Budoucího majitele pak mohou čekat závady elektroniky, předčasné opotřebení motoru a podvozku či nadměrná koroze.

Servis automobilu

Servis automobilu


Čtěte také: Utopené auto při povodních? Nárokujte plnění vzniklé škody u pojišťovny


Hledejte stopy bláta

Ačkoli je pro kupující složité a často až nemožné odhalit předchozí zatopení, přesto by se měli při prohlídce vozu zaměřit na stopy po blátě v interiéru, a to hlavně pod čalouněním a na koberci. Varováním může být i zatuchlý zápach v interiéru či snaha zamaskovat jej vůní do auta. Právě sedačky, do kterých se kalná voda nasákne, mohou šířit zápach. Proto se v těchto případech často vyměňují za jiné například z vrakoviště. Vyplatí se také zkontrolovat, zda není uchycení sedaček zoxidované či rezivějící. Samozřejmostí je kontrola funkčnosti elektrických částí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zatopená auta míří do autobazarů. Jak si dát pozor a nenaletět?

Jak poznat vytopené auto?

Vytopená auta se do Česka mohou dovážet nejen z Německa

Zaplavená auta by se v následujících týdnech mohla začít objevovat na trhu s ojetinami. Pozor by si lidé měli dávat zejména na auta dovezená ze zahraničí. Auta je prakticky nemožné uvést do původního stavu a problémy se mohou projevit až po několika měsících.

Zaplavená auta z Německa

Letošní povodně zasáhly několik evropských zemí a zničily tisíce vozidel. Kromě České republiky se prohnaly také Polskem, Slovenskem, Německem, Rakouskem či Rumunskem. Právě z Německa se přitom dováží mnoho vozidel. „Zaplavená auta se často vyvážejí z dané země a prodávají jinde. Je pravděpodobné, že se k nám některá auta z těchto zemí dostanou, a dokonce se mohou falešně tvářit jako vozy s německým původem,“ upozorňuje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která nabízí prověřování historie vozidla.

Na první pohled je nepoznáte

Zatopené vozidlo na první pohled nejde poznat. Auta nejsou většinou viditelně poškozena na karoserii, často se dají poměrně dobře vyčistit a vysušit: „Vidíme to po každých záplavách. Tato auta jsou zlatým dolem pro nepoctivé prodejce, kteří si díky nim přijdou na desítky i stovky tisíc korun. Zaplavené auto buď vykoupí levně v aukci po pojistné události, nebo přímo od majitele v případě, že nebylo pojištěné. Vysuší ho a uvedou do stavu, kdy na první pohled nejsou stopy po zaplavení patrné,“ varuje dále Martin Pajer.

Hrozí problémy s elektroinstalací, nebo koroze

Voda s bahnem se při povodni dostane do všech zákoutí karoserie, do všech kabelových svazků a řídících jednotek. Auta po povodni mohou mít velké problémy nejen s elektroinstalací, ale také s korozí karoserie či mohou mít sníženou životnost filtru pevných částic a katalyzátoru. Závady spojené se zaplavením auta se mohou začít projevovat až několik měsíců od jeho vyčištění a zprovoznění, v čemž je tento typ poškození záludný. Budoucího majitele pak mohou čekat závady elektroniky, předčasné opotřebení motoru a podvozku či nadměrná koroze.

Servis automobilu

Servis automobilu


Čtěte také: Utopené auto při povodních? Nárokujte plnění vzniklé škody u pojišťovny


Hledejte stopy bláta

Ačkoli je pro kupující složité a často až nemožné odhalit předchozí zatopení, přesto by se měli při prohlídce vozu zaměřit na stopy po blátě v interiéru, a to hlavně pod čalouněním a na koberci. Varováním může být i zatuchlý zápach v interiéru či snaha zamaskovat jej vůní do auta. Právě sedačky, do kterých se kalná voda nasákne, mohou šířit zápach. Proto se v těchto případech často vyměňují za jiné například z vrakoviště. Vyplatí se také zkontrolovat, zda není uchycení sedaček zoxidované či rezivějící. Samozřejmostí je kontrola funkčnosti elektrických částí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."