Vozidla na elektrický pohon mají velmi těžké baterie. Čím větší vozidlo, tím musí být baterie větší a tím pádem těžší. Rozdíl v hmotnosti oproti srovnatelnému vozu se spalovacím motorem je tedy znatelný. U dodávek to platí dvojnásob. Proto už narážíme na omezení v pravidlech řidičských průkazů.
O úpravu požádal Svaz průmyslu a dopravy ČR za podpory odborových asociací z oblasti dopravy. Nově by tak řidičské průkazy skupiny B dovolovali řízení vozidel na alternativní pohon do 4,25 tun. Současně mohou řidiči s tímto oprávněním řídit automobily pouze do hmotnosti 3,5 tuny. Pro těžší vozy musí mít skupinu C.
„Dodávky s alternativním pohonem, a zejména ty elektrické, jsou těžší a při plném nákladu nemohou splnit hmotnostní limit do 3,5 tuny a nelze je tudíž plně využít. Jsme rádi, že se Ministerstvo dopravy ČR k návrhu staví pozitivně a přislíbilo jeho zapracování,” říká Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Čtěte také: Jak populární je elektronická žádost o řidičský průkaz? Budete překvapeni
Změnu umožnila evropská směrnice o řidičských průkazech. Za určitých podmínek mohou alternativně poháněné nákladní vozy s hmotností od 3,5 do 4,25 tun, u kterých hmotnost pohonu výrazně omezuje nosnost vozidla, řídit majitelé řidičského oprávnění skupiny B.
Tuto možnost využívá například Rakousko, Německo, Francie, Španělsko či Irsko a další státy tuto úpravu již nyní připravují.
Vozidla na elektrický pohon mají velmi těžké baterie. Čím větší vozidlo, tím musí být baterie větší a tím pádem těžší. Rozdíl v hmotnosti oproti srovnatelnému vozu se spalovacím motorem je tedy znatelný. U dodávek to platí dvojnásob. Proto už narážíme na omezení v pravidlech řidičských průkazů.
O úpravu požádal Svaz průmyslu a dopravy ČR za podpory odborových asociací z oblasti dopravy. Nově by tak řidičské průkazy skupiny B dovolovali řízení vozidel na alternativní pohon do 4,25 tun. Současně mohou řidiči s tímto oprávněním řídit automobily pouze do hmotnosti 3,5 tuny. Pro těžší vozy musí mít skupinu C.
„Dodávky s alternativním pohonem, a zejména ty elektrické, jsou těžší a při plném nákladu nemohou splnit hmotnostní limit do 3,5 tuny a nelze je tudíž plně využít. Jsme rádi, že se Ministerstvo dopravy ČR k návrhu staví pozitivně a přislíbilo jeho zapracování,” říká Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Čtěte také: Jak populární je elektronická žádost o řidičský průkaz? Budete překvapeni
Změnu umožnila evropská směrnice o řidičských průkazech. Za určitých podmínek mohou alternativně poháněné nákladní vozy s hmotností od 3,5 do 4,25 tun, u kterých hmotnost pohonu výrazně omezuje nosnost vozidla, řídit majitelé řidičského oprávnění skupiny B.
Tuto možnost využívá například Rakousko, Německo, Francie, Španělsko či Irsko a další státy tuto úpravu již nyní připravují.