Z aut Tesly se při nabíjení na Superchargerech kouří. Nebojte se, nejde o požár

Kouřící Tesla u nabíječky? Nejde o požár, ale o vodní páru z tepelného čerpadla. Zimní fenomén se objevuje i u jiných elektromobilů.
Kouřící Tesla ještě neznamená požár
Šli jste okolo Superchargerů a všimli jste si Tesly, ze které se zvedal dým? Pravděpodobně nebyla ani jediná. Pokud vás napadlo, že jste přišli včas k začínajícímu požáru a chtěli jste volat hasiče, platili byste na zbytečný výjezd. Spatřit kouřící Teslu na nabíječce je totiž zimní fenomén, který může doprovázet všechny vozy.
Ve vzácných případech by skutečně mohlo jít o požár, zcela běžně je ale možné vidět Tesly na „kouřové“ přestávce během nabíjení. Během nízkých venkovních teplot u vozu běží tepelné čerpadlo, které zahřívá nejen baterii pro její optimální nabíjení. Při nastavené teplotě pro výhřev kabiny připravuje interiér i pro příjemný příchod posádky. Stejně jako u páry jdoucí v zimě od úst tak Tesla pouze vypouští do okolí odpadní teplo.
Nejčastěji lze kouř sledovat krátce po příjezdu vozu na nabíječku. Tepelné čerpadlo je v tuto chvíli ještě stále rozpálené, ale bez proudícího chladného vzduchu není čerpadlo tak rychle ochlazováno. Proto to může evokovat situaci, kdy vůz zpod přední kapoty začíná doutnat.
Vodní páru vypouští i jiné elektromobily
Jde ale o neškodnou vodní páru. Fenomén tak lze pozorovat i na vozech jiných značek vybavených tepelným čerpadlem. U spalovacích vozidel jsou podobné situace také možné, nikoliv ale tolik časté. I při mrazivém čekání na semaforech si můžete všimnout drobné stoupající páry v oblasti přední kapoty. Zde není původcem vodní pára, ale celková vyšší teplota motorového systému. Na lehce mokré kapotě se pak v důsledku odpařují kapky vody.
Pokud by vás snad jako čerstvého majitele elektromobilu pára vyděsila, nemusíte panikařit. Vůz můžete připojit na nabíječku a doplnit energii jako kdykoliv předtím. Jakmile se čerpadlo ochladí, pára od vozu přestane stoupat.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.