VW prohlašuje, že platí 100 USD za kWh baterie a plánuje postavit novou továrnu
VW údajně platí za baterii méně než 100 USD za kWh, protože se snaží zajistit dodávku bateriových článků pro své ambiciózní plány elektrických vozidel prostřednictvím kombinace dodávek a výroby vlastních článků v nové továrně se společností Northvolt.

V příštích 10 letech plánuje společnost VW vyrábět přibližně 22 milionů elektrických vozidel mezi 70 novými elektrickými modely.Tato elektrická vozidla budou vyžadovat neuvěřitelné množství bateriových článků. Roční požadavky VW na kapacitu pouze v Evropě od roku 2025 překračují 150 GWh, s podobnými požadavky se očekává i v Asii.
Německá automobilka uzavírá dohody se stávajícími výrobci bateriových článků, jako jsou LG, Samsung a CATL. S více než 40 miliardami dolarů vydanými ve smlouvách o bateriích získávají od těchto výrobců dobré ceny. Podle vedoucích pracovníků společnosti VW, kteří mluví s časopisem New York Times, kupuje společnost VW baterie pro ID.3 za méně než 100 USD za kWh:
„Další výkonný pracovník, který odmítl být identifikován, protože společnost oficiálně nezveřejnila informace, potvrdil, že Volkswagen platí za baterie méně než 100 dolarů za kilowatthodinu.“
To je číslo, které bylo často označováno jako bod, kde se elektrická vozidla stávají levnější než benzínová vozidla. Tesla dříve prohlašovala, že by do konce roku 2018 dosáhl nákladů na bateriový článek 100 USD za kWh . Volkswagen také vyvíjí své vlastní bateriové články prostřednictvím partnerství se společností Northvolt.
Northvolt je startup pro výrobu baterií založené dvěma bývalými vedoucími Tesly, kteří pracovali na Gigafactory 1 v Nevadě s Panasonicem. Švédský startup dostal investice od několika společností, včetně Volkswagenu, do výstavby rozsáhlé továrny na baterie ve Švédsku. Investice společnosti Volkswagen také přišla s možností vytvořit společný podnik 50/50 s uvedením do provozu a vybudováním další továrny na baterie pro zásobování automobilky.
Obě společnosti nyní oznámily, že dokončily společný podnik:
„Finalizace společného podniku je výsledkem dohody, kterou obě strany uzavřely v červnu. Část přibližně 900 milionů EUR investovaných společností Volkswagen nyní proudí do společného podniku. Další část jde přímo do Northvoltu. Na oplátku získal Volkswagen zhruba 20 procent akcií švédského výrobce baterií a místo v dozorčí radě. “
Dr. Stefan Sommer, člen představenstva společnosti Volkswagen AG odpovědný za nákup a člen dozorčí rady společnosti Northvolt AB, uvedl:
„Bateriový článek je klíčovou součástí elektrické mobility. Proto Volkswagen a Northvolt společně prosazují efektivní výrobu článků v Evropě, aby urychlily své společné činnosti s bateriemi. Zakládáním společného podniku a plánovanou výstavbou továrny na bateriové články v Salzgitteru rozhodujícím způsobem přispíváme k zavedení technologie klíčových bateriových článků také v Německu. “
V roce 2020 plánují zahájit výstavbu v Salzgitteru (Dolní Sasko) a v roce 2024 zahájit výrobu s počáteční kapacitou 16 GWh.
Zdroj: electrive