Po téměř 30 letech zahájil Hyundai výstavbu nového výrobního závodu ve své domovské Jižní Koreji. Nová továrna, která má otevřít své brány v prvním čtvrtletí 2026, tedy jen za něco málo přes dva roky, vyrůstá na místě bývalého zkušebního polygonu v Ulsanu. Do projektu firma investuje přibližně 1,53 miliard dolarů.
Nová gigafactory o rozloze téměř 550 tisíc metrů čtverečních bude mít roční kapacitu 200 tisíc elektromobilů. Automobilka Hyundai si od ní slibuje, že bude její výkladní skříni na poli elektromobility. Nejen, že se při svém fungování bude spoléhat čistě na obnovitelnou energii, což potvrzuje certifikace RE100, ale chce nasadit novou inovativní výrobní platformu HMGICS, kterou vyvinulo inovační centrum Hyundai Motor Group v Singapuru.
Cílem Hyundai je dosáhnout plné uhlíkové neutrality nejen při výrobě a provozu gigafactory, ale už při její samotné výstavbě. Z toho důvodu chce využít nízkouhlíkové stavební techniky, které budou maximálně šetrné vůči přírodě. Podle tiskové zprávy Hyundai bude nová továrna produkovat nejprve elektrické SUV prémiové značky Genesis. Dále se spekuluje, že by zde mohly najít své místo také sériové verze konceptů Kia EV3 a EV4.
Čtěte také: Levné elektromobily na obzoru? Hyundai vyvíjí LFP baterie, které mají i jiné výhody
Jihokorejská továrna není jediný projekt tohoto druhu, na kterém Hyundai pracuje. Už minulý měsíc oznámil, že dokončil základní práce na chystaném závodě na výrobu elektromobilů v americkém státě Georgie. Poté se objevily zprávy, že chystá další gigafactory v Saudské Arábii.
Továrna v Georgii by měla zahájit provoz už na konci příštího roku, což by bylo dříve, než bylo původně plánováno. Hyundai již dnes v USA vyrábí jeden elektromobil, GV70, pod svou prémiovou značkou Genesis.
Po téměř 30 letech zahájil Hyundai výstavbu nového výrobního závodu ve své domovské Jižní Koreji. Nová továrna, která má otevřít své brány v prvním čtvrtletí 2026, tedy jen za něco málo přes dva roky, vyrůstá na místě bývalého zkušebního polygonu v Ulsanu. Do projektu firma investuje přibližně 1,53 miliard dolarů.
Nová gigafactory o rozloze téměř 550 tisíc metrů čtverečních bude mít roční kapacitu 200 tisíc elektromobilů. Automobilka Hyundai si od ní slibuje, že bude její výkladní skříni na poli elektromobility. Nejen, že se při svém fungování bude spoléhat čistě na obnovitelnou energii, což potvrzuje certifikace RE100, ale chce nasadit novou inovativní výrobní platformu HMGICS, kterou vyvinulo inovační centrum Hyundai Motor Group v Singapuru.
Cílem Hyundai je dosáhnout plné uhlíkové neutrality nejen při výrobě a provozu gigafactory, ale už při její samotné výstavbě. Z toho důvodu chce využít nízkouhlíkové stavební techniky, které budou maximálně šetrné vůči přírodě. Podle tiskové zprávy Hyundai bude nová továrna produkovat nejprve elektrické SUV prémiové značky Genesis. Dále se spekuluje, že by zde mohly najít své místo také sériové verze konceptů Kia EV3 a EV4.
Čtěte také: Levné elektromobily na obzoru? Hyundai vyvíjí LFP baterie, které mají i jiné výhody
Jihokorejská továrna není jediný projekt tohoto druhu, na kterém Hyundai pracuje. Už minulý měsíc oznámil, že dokončil základní práce na chystaném závodě na výrobu elektromobilů v americkém státě Georgie. Poté se objevily zprávy, že chystá další gigafactory v Saudské Arábii.
Továrna v Georgii by měla zahájit provoz už na konci příštího roku, což by bylo dříve, než bylo původně plánováno. Hyundai již dnes v USA vyrábí jeden elektromobil, GV70, pod svou prémiovou značkou Genesis.