Mercedes-Benz je jedním z prvních výrobců automobilů, kteří získali povolení pro testování vysoce automatizovaných systémů řízení (úroveň 3) v Pekingu. Německá automobilka může zahájit testování v hlavním městě Číny na určených dálnicích, přičemž bude klást důraz na zásadu „bezpečnost především“.
Mercedes je v současnosti jediným výrobcem automobilů na světě, který má schválený systém pro vysoce automatizované řízení (SAE Level 3) a parkovacího systému bez řidiče (SAE level 4). Mercedes provádí provozní testy se systémy úrovně 3 v Číně již několik let. Se systémem Drive Pilot se řidič může soustředit na vedlejší činnosti při vysoce automatizované jizdě, zatímco vozidlo bezpečně naviguje.
Za účelem přizpůsobení systému úrovně 3 čínskému trhu spolupracuje Mercedes-Benz dle vlastních informací s místním výzkumným a vývojovým týmem. Německá automobilka během posledních let také neustále rozšiřuje svou síť výzkumu a vývoje v Číně. Mercedes-Benz obdržel v prosinci 2021 jako první automobilka na světě mezinárodně platný certifikát pro podmíněně automatizovanou jízdu. Drive Pilot je v Německu k dispozici od května 2022 ve třídě S a také pro sedan EQS.
Čtěte také: Číňané slibují robotaxi, které změní celý svět. Už ho testují v Singapuru
Mercedes-Benz je dlouhodobým průkopníkem automatizovaného řízení. Testy začaly již v roce 1986 testováním adaptivního tempomatu. Jako lídr technologie automatizovaného řízení se automobilka Mercedes-Benz zaměřuje na poskytování co nejlepších zákaznických zkušeností po celém světě.
„Poté, co jsme přivezli náš Drive Pilot do Německa a USA, je testovací licence v Pekingu dalším důležitým milníkem, jak připravit podmíněně automatizované řízení na čínské silnice. Využijeme všechny naše globální odborné znalosti, abychom podpořili místní vývojový tým pro bezpečný a spolehlivý návrh systému,“ řekl Markus Schäfer, člen představenstva Mercedes-Benz Group AG.
Automatizovaný systém řízení úrovně 3 Drive Pilot staví na technologii senzorů balíčku Driving Assistance a zahrnuje další senzory, které automobilka považuje za nezbytné pro bezpečnou podmíněně automatizovanou jízdu. Mezi ně patří senzor Lidar, pokročilá stereo kamera v předním okně, víceúčelová kamera v zadním okně a mikrofony potřebné zejména pro detekci speciálních signálů zásahových vozidel a také senzor vlhkosti vozovky v podběhu předního kola.
Třída S a volitelná výbava modelu EQS se systémem Drive Pilot má navíc redundantní systémy řízení a brzd, stejně jako redundantní palubní elektrický systém, aby vozy zůstaly ovladatelné i v případě poruchy jednoho ze systémů a umožnily bezpečné předání řízení řidiči.
Mercedes-Benz je jedním z prvních výrobců automobilů, kteří získali povolení pro testování vysoce automatizovaných systémů řízení (úroveň 3) v Pekingu. Německá automobilka může zahájit testování v hlavním městě Číny na určených dálnicích, přičemž bude klást důraz na zásadu „bezpečnost především“.
Mercedes je v současnosti jediným výrobcem automobilů na světě, který má schválený systém pro vysoce automatizované řízení (SAE Level 3) a parkovacího systému bez řidiče (SAE level 4). Mercedes provádí provozní testy se systémy úrovně 3 v Číně již několik let. Se systémem Drive Pilot se řidič může soustředit na vedlejší činnosti při vysoce automatizované jizdě, zatímco vozidlo bezpečně naviguje.
Za účelem přizpůsobení systému úrovně 3 čínskému trhu spolupracuje Mercedes-Benz dle vlastních informací s místním výzkumným a vývojovým týmem. Německá automobilka během posledních let také neustále rozšiřuje svou síť výzkumu a vývoje v Číně. Mercedes-Benz obdržel v prosinci 2021 jako první automobilka na světě mezinárodně platný certifikát pro podmíněně automatizovanou jízdu. Drive Pilot je v Německu k dispozici od května 2022 ve třídě S a také pro sedan EQS.
Čtěte také: Číňané slibují robotaxi, které změní celý svět. Už ho testují v Singapuru
Mercedes-Benz je dlouhodobým průkopníkem automatizovaného řízení. Testy začaly již v roce 1986 testováním adaptivního tempomatu. Jako lídr technologie automatizovaného řízení se automobilka Mercedes-Benz zaměřuje na poskytování co nejlepších zákaznických zkušeností po celém světě.
„Poté, co jsme přivezli náš Drive Pilot do Německa a USA, je testovací licence v Pekingu dalším důležitým milníkem, jak připravit podmíněně automatizované řízení na čínské silnice. Využijeme všechny naše globální odborné znalosti, abychom podpořili místní vývojový tým pro bezpečný a spolehlivý návrh systému,“ řekl Markus Schäfer, člen představenstva Mercedes-Benz Group AG.
Automatizovaný systém řízení úrovně 3 Drive Pilot staví na technologii senzorů balíčku Driving Assistance a zahrnuje další senzory, které automobilka považuje za nezbytné pro bezpečnou podmíněně automatizovanou jízdu. Mezi ně patří senzor Lidar, pokročilá stereo kamera v předním okně, víceúčelová kamera v zadním okně a mikrofony potřebné zejména pro detekci speciálních signálů zásahových vozidel a také senzor vlhkosti vozovky v podběhu předního kola.
Třída S a volitelná výbava modelu EQS se systémem Drive Pilot má navíc redundantní systémy řízení a brzd, stejně jako redundantní palubní elektrický systém, aby vozy zůstaly ovladatelné i v případě poruchy jednoho ze systémů a umožnily bezpečné předání řízení řidiči.