Volvo získává prvenství. Elektrický tahač urazil po Evropě přes 3 000 kilometrů

  • Volvo FH Electric je elektrický kamion
  • Pyšní se dojezdem téměř 350 kilometrů na jedno nabití
  • Jako první elektrický náklaďák urazil trasu dlouhou 3 000 km
Elektrický kamion Volvo FH Electric

Elektrický kamion Volvo FH Electric | foto: Volvo Trucks

Plně elektrifikovaný kamion Volvo FH Electric na sebe opět strhl veškerou pozornost. Po nedávném nezávislém testu energetické účinnosti s plně naloženým návěsem (celková hmotnost soupravy 40 tun – pozn. redakce), který byl proveden v Německu a potvrdil skvělý dojezd 343 kilometrů na jedno nabití, což bylo více, než garantoval samotný výrobce.

Volvo FH Electric

„Jízda s tímto vozidlem je stejně agilní, nebo dokonce agilnější než s dieselovým vozidlem. Řidiči budou neuvěřitelně překvapeni, jak snadno se s ním manévruje. To ticho bez vibrací si prostě zamilujete,“ vzkázal po testu novinář Jan Burgdorf.

A jak se zdá, toto vozidlo má na pomyslné pažbě další zářez. Volvo FH Electric jako vůbec první komerční elektrický náklaďák ujel 3 000 kilometrů napříč Evropou, a to konkrétně z Valencie do Curychu. Řidič logistické společnosti Krummen Kerzers vyzvedl 20 tun pomerančů pro obchod s potravinami z vlastních španělských zahrad, aby je dopravil do švýcarského městského centra.

Elektrický kamion Volvo FH Electric

Elektrický kamion Volvo FH Electric | foto: Volvo Trucks


Čtěte také: Tesla Semi má zaplavit svět. Neuvěříte, kolik jich chce Musk vyrábět ročně


Impozantní jízda v délce 3000 km

Šofér na sociálních sítích k údivu fanoušků prozradil, že v stran elektromobility je tato štace jeho první velké „rodeo“, čili nikdy předtím elektrický tahač neřídil. S vozem značky Volvo se musel nejprve seznámit, poté následovalo naplánovaní vlastní trasy.

Ihned po absolvování cesty se podělil o své dojmy. Ta mu trvala týden, zatímco v dieselovém návěsu by ji nejspíš zvládl za čtyři dny. Dodal, že v souladu s legislativou EU (doba řízení vs. odpočinek) zastavil asi 20×. Jediným menším zádrhelem byla skutečnost, že si harmonogram musel rozvrhnout tak, aby se doba nabíjení kryla s předepsanými přestávkami.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volvo získává prvenství. Elektrický tahač urazil po Evropě přes 3 000 kilometrů

  • Volvo FH Electric je elektrický kamion
  • Pyšní se dojezdem téměř 350 kilometrů na jedno nabití
  • Jako první elektrický náklaďák urazil trasu dlouhou 3 000 km
Elektrický kamion Volvo FH Electric

Elektrický kamion Volvo FH Electric | foto: Volvo Trucks

Plně elektrifikovaný kamion Volvo FH Electric na sebe opět strhl veškerou pozornost. Po nedávném nezávislém testu energetické účinnosti s plně naloženým návěsem (celková hmotnost soupravy 40 tun – pozn. redakce), který byl proveden v Německu a potvrdil skvělý dojezd 343 kilometrů na jedno nabití, což bylo více, než garantoval samotný výrobce.

Volvo FH Electric

„Jízda s tímto vozidlem je stejně agilní, nebo dokonce agilnější než s dieselovým vozidlem. Řidiči budou neuvěřitelně překvapeni, jak snadno se s ním manévruje. To ticho bez vibrací si prostě zamilujete,“ vzkázal po testu novinář Jan Burgdorf.

A jak se zdá, toto vozidlo má na pomyslné pažbě další zářez. Volvo FH Electric jako vůbec první komerční elektrický náklaďák ujel 3 000 kilometrů napříč Evropou, a to konkrétně z Valencie do Curychu. Řidič logistické společnosti Krummen Kerzers vyzvedl 20 tun pomerančů pro obchod s potravinami z vlastních španělských zahrad, aby je dopravil do švýcarského městského centra.

Elektrický kamion Volvo FH Electric

Elektrický kamion Volvo FH Electric | foto: Volvo Trucks


Čtěte také: Tesla Semi má zaplavit svět. Neuvěříte, kolik jich chce Musk vyrábět ročně


Impozantní jízda v délce 3000 km

Šofér na sociálních sítích k údivu fanoušků prozradil, že v stran elektromobility je tato štace jeho první velké „rodeo“, čili nikdy předtím elektrický tahač neřídil. S vozem značky Volvo se musel nejprve seznámit, poté následovalo naplánovaní vlastní trasy.

Ihned po absolvování cesty se podělil o své dojmy. Ta mu trvala týden, zatímco v dieselovém návěsu by ji nejspíš zvládl za čtyři dny. Dodal, že v souladu s legislativou EU (doba řízení vs. odpočinek) zastavil asi 20×. Jediným menším zádrhelem byla skutečnost, že si harmonogram musel rozvrhnout tak, aby se doba nabíjení kryla s předepsanými přestávkami.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."