Problémová softwarová divize Volkswagenu Cariad opět dostane nové vedení. Na základě informací agentury Reuters se očekává, že dojde k nahrazení současného šéfa Cariadu Peterem Boschem z Bentley.
Divize byla vytvořena v roce 2019, aby se pod jednou střechou starala o vývoj softwaru pro 10 různých značek koncernu. Od té doby provází firmu řada problémů, jejichž výsledkem je zpožďování nových modelů a dokonce také propuštění bývalého generálního ředitele Volkswagenu Herberta Diesse v roce 2022. Cariad byl původně pověřen vývojem tří různých softwarových platforem současně.
První z nich, E3 1.1, je určena pro masově vyráběné elektromobily koncernu, například Volkswagen ID.4. 6***E3 1.2 je určena pro elektromobily vyvíjené firmami Audi a Porsche a měla by se objevit v elektrickém Porsche Macan a Audi A6 e-tron a Q6 e-tron. Vzhledem k trvalým problémům s vývojem dochází u těchto modelů ke zpoždění a zdá se, že se objeví na trhu až v roce 2024.
Čtěte také: Volkswagen ID.Next je dalším futuristickým konceptem. Jak se vám líbí?
Platformou s největšími ambicemi a současně s největšími problémy je E3 2.0. Systém je určen pro novou platformu SSP, která se měla objevit v roce 2026 a měla obsahovat mimo jiné software, nezbytný pro autonomní řízení. Poté, co si vedení Volkswagenu uvědomilo, že software nebude připraven, muselo celý projekt oddálit až na roky 2028 nebo 2029.
Uvedené problémy tak nakonec budou stát místo nejen Dirka Hilgenbergera, který má být nahrazen Peterem Boschem, ale podle agentury Reuters nechá Volkswagen odejít téměř celý současný vedoucí tým Cariadu kromě šéfa lidských zdrojů.
Problémová softwarová divize Volkswagenu Cariad opět dostane nové vedení. Na základě informací agentury Reuters se očekává, že dojde k nahrazení současného šéfa Cariadu Peterem Boschem z Bentley.
Divize byla vytvořena v roce 2019, aby se pod jednou střechou starala o vývoj softwaru pro 10 různých značek koncernu. Od té doby provází firmu řada problémů, jejichž výsledkem je zpožďování nových modelů a dokonce také propuštění bývalého generálního ředitele Volkswagenu Herberta Diesse v roce 2022. Cariad byl původně pověřen vývojem tří různých softwarových platforem současně.
První z nich, E3 1.1, je určena pro masově vyráběné elektromobily koncernu, například Volkswagen ID.4. 6***E3 1.2 je určena pro elektromobily vyvíjené firmami Audi a Porsche a měla by se objevit v elektrickém Porsche Macan a Audi A6 e-tron a Q6 e-tron. Vzhledem k trvalým problémům s vývojem dochází u těchto modelů ke zpoždění a zdá se, že se objeví na trhu až v roce 2024.
Čtěte také: Volkswagen ID.Next je dalším futuristickým konceptem. Jak se vám líbí?
Platformou s největšími ambicemi a současně s největšími problémy je E3 2.0. Systém je určen pro novou platformu SSP, která se měla objevit v roce 2026 a měla obsahovat mimo jiné software, nezbytný pro autonomní řízení. Poté, co si vedení Volkswagenu uvědomilo, že software nebude připraven, muselo celý projekt oddálit až na roky 2028 nebo 2029.
Uvedené problémy tak nakonec budou stát místo nejen Dirka Hilgenbergera, který má být nahrazen Peterem Boschem, ale podle agentury Reuters nechá Volkswagen odejít téměř celý současný vedoucí tým Cariadu kromě šéfa lidských zdrojů.