Volkswagen na to jde jako Netflix. U elektromobilů zavádí předplatné

Pavel Škopek
Volkswagen ID.3 druhé generace | foto: Volkswagen
Volkswagen ID.3 druhé generace | foto: Volkswagen

Máte elektromobil od Volkswagenu a chtěli byste ho upgradovat? Žádný problém. Za měsíční poplatek či jednorázovou platbu si lze navýšit výkon.

Výkon za příplatek

Předplácíme si Netflix, Spotify, měsíčně platíme za software nebo za výkonnější AI, ale zdá se, že lavina předplatného tím zdaleka nekončí. Volkswagen ve Velké Británii přišel na způsob, jak ze svých zákazníků dostat maximum. Chcete u elektromobilu ID.3 maximální výkon? Můžete ho mít během chvilky, ale musíte vytáhnout platební kartu.

Volkswagen ID.3 ve verzích Pro a Pro S se ve Velké Británii nově nabízí s výkonem 201 koní. Těch zbývajících 27 koní navíc se odemyká za měsíční poplatek 16,50 liber (469 korun), nebo jednorázově za 649 liber (18 500 korun). Úprava zvýší i točivý moment ze 265 na 310 Nm, ale nemá vliv na dojezd. Vzhledem k tomu, že je auto z výroby registrováno s plným výkonem, nemá toto navýšení žádný vliv na výši pojistky a není třeba nic hlásit pojišťovně.

Díky tomu, že odemčení vyššího výkonu je spárované s daným vozem, a ne s jeho majitelem, zůstává aktivní i při případném prodeji. Zánovní ID.3 s odemčeným výkonem může být atraktivnější na trhu ojetin. Možnost „připlatit si za sílu“ však ukazuje nový trend, kdy funkce vozu nejsou dány hardwarem, ale softwarovým klíčem.

Volkswagen ID.3 druhé generace, interiér | foto: Volkswagen
Volkswagen ID.3 druhé generace, interiér | foto: Volkswagen

Čtěte také: Řidiči nevyužívají předplatné u svých vozů. Automobilky to chtějí změnit

Digitální výhoda nebo past

Volkswagen není první automobilkou, která testuje ochotu zákazníků platit za „odemčení“ plného potenciálu vozu. Už v roce 2022 zkusilo BMW zavést měsíční poplatek 18 dolarů za vyhřívaná sedadla a další funkce, což vyvolalo výraznou kritiku a rychlý konec předplatného modelu. Klíčovým rozdílem u Volkswagenu je fakt, že zde nejde o pohodlí, ale o skutečné navýšení výkonu, což část zákazníků může vnímat jako přidanou hodnotu.

Kromě Volkswagenu nabízí podobný přístup i Polestar, který u svého modelu 2 nabízí výkonnostní balíček za jednorázovou cenu. Otázkou zůstává, zda se německý výrobce pokusí o totéž i na dalších trzích. V tuto chvíli se novinka testuje výhradně ve Velké Británii.

Volkswagen současně chystá rozšíření nabídky elektromobilů směrem k dostupnějším modelům ID.2 a ID.1. Pokud se předplatné ukáže jako životaschopný obchodní model, nelze vyloučit, že podobné funkce přijdou i do nižších tříd. Digitální budoucnost aut se tak může stát otázkou měsíčního paušálu.

Zdroj: Electrek


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články