Řidiči nevyužívají předplatné u svých vozů. Automobilky to chtějí změnit

Jen 25 % řidičů si platí předplatné služeb aut. Automobilky však vidí šanci na růst – klíčem je lepší informovanost a dostupnější ceny.
Předplatné má jen čtvrtina řidičů
Dnešní auta jsou ve své podstatě takovými počítači na kolech. Stále více automobilek si bere za své koncept softwarově definovaných vozidel. To má řadu výhod. Auto jde aktualizovat, doinstalovat nové funkce a lépe ho přizpůsobit svým požadavkům. Na druhou stranu automobilky zkouší zpoplatnit i některé funkce, které bereme za samozřejmost. Například Audi už před lety zpoplatnilo například vyhřívání sedadel.
Nejde však jen o takovou funkci, dnes si již můžete běžně předplatit například dálkové ovládání zámků, sledování stavu vozidla nebo asistenční služby. Společnost Smartcar provedla průzkum mezi 1000 americkými a evropskými řidiči, aby zjistila, jaký je mezi řidiči o placené funkce zájem. Až 76 % respondentů přitom uvedlo, že nejsou předplatiteli služeb poskytovaných jejich automobilkou.
Důvody tohoto nízkého zájmu zahrnují neochotu platit za předplatné, nespokojenost s nabízenými funkcemi a nedostatečné povědomí o dostupnosti těchto služeb. Přibližně 40 % respondentů si nebylo vědomo, že jejich automobilka takové služby nabízí.

Pro automobilky existuje příležitost k růstu
Pro automobilky však nejsou výsledky výzkumu zas až tak špatnou zprávou, jak by se mohlo zdát. Ani čtvrtina platících zákazníků není úplně malý počet. Navíc 63 % předplatitelů by do svého předplatného zahrnula více funkcí, pokud by je výrobce zahrnul.
Nejsou přitom bez šance ani u těch, kteří ještě nabídku placených funkcí nevyužívají. Polovina řidičů by si i některé takové služby a aplikace pro jejich auto předplatila, pokud by byly cenově dostupnější. Ačkoli mnoho automobilek nabízí tyto služby zdarma při koupi vozu, mnoho řidičů neví, jak je správně využívat. To vše přispívá k celkovému dojmu, že konektivita vozidel není běžně dostupná průměrnému řidiči.
Ačkoli jsou předplacené služby v automobilovém průmyslu na vzestupu, je třeba překonat několik překážek, aby se zvýšila jejich adopce mezi řidiči. Automobilky by měly investovat do vzdělávání svých zákazníků o dostupných službách a jejich výhodách. Pro řidiče je také důležitá transparentnost. Chtějí vědět, kdo má přístup k jejich datům a jak budou tato data použita. To vše zajistí, že tyto služby budou vnímány jako hodnotné a nezbytné.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.