Volkswagen, jeden z největších celosvětových koncernů, v posledních měsících značně mění svoji původní rétoriku. Automobilka, jež má pod sebou taková jména Audi, Škoda Auto, Lamborghini, Seat, Bentley, Porsche apod., v posledních měsících obrací a razantně urychluje přechod na plně elektrifikovaná vozidla.
Způsobily to aktuální trendy, Tesla, rostoucí konkurence ponejvíce čínské provenience nebo zkrátka jen pochopení současné situace na trhu? Průsečíkem správné odpovědi může být Oliver Blume. Ten totiž po svém jmenování do funkce v září loňského roku, kdy na pozici šéfa koncernu nahradil Herberta Diesseho, prohlásil, že podnik musí v segmentu elektromobilů výrazně přidat.
„Elektromobilitě patří budoucnost,” řekl tehdy Blume. „Stávající tempo přechodu k elektromobilům zachováme a tam, kde to bude možné, ho zvýšíme,“ dodal rezolutně.
A jak to vypadá, slavné „VW“ to myslí smrtelně vážně. Důkazem budiž nejen stávající zástupci elektrické řady ID, ale i ti, kteří jsou již brzy v plánu. V tomto kontextu jsme vás zrovinka včera informovali, že na spadnutí je nejspíš premiéra nového elektrického Golfu, který je v plánu v roce 2025.
Čtěte také: Prodeje elektrických aut v Evropě. Žebříčku vévodí Tesla, Renault, ale díky hybridům i Toyota
Electrek navíc nově avizuje, že tím to ani zdaleka nekončí. Server uvádí, že na posledním zasedání podnikové rady v hlavní centrále Volkswagenu ve Wolfsburgu oznámilo nejužší vedení plány pro nejbližší budoucnost.
Zaprvé, elektrický Golf bude. Blume se nechal slyšet, že toto jméno je v branži a zvláště u fanoušků natolik zásadní, že ho značka přenese a zachová i v rámci elektromobility (zřejmě jako Volkswagen ID.Golf – pozn.redakce).
A zadruhé, v chystání jsou i plány na výrobu plně elektrického vozu Tiguan, který koncern vnímá jako jedno ze svých vůbec nejpopulárnějších SUV na trhu. Ten by se mohl objevit (možná pod označením ID. Tiguan) v roce 2026 a stejně jako výše zmíněný Golf bude postavený na zbrusu nové platformě MEB+, jež reprezentuje značný technologický posun co do rychlosti nabíjení, dojezdu i možností autonomního řízení.
Volkswagen, jeden z největších celosvětových koncernů, v posledních měsících značně mění svoji původní rétoriku. Automobilka, jež má pod sebou taková jména Audi, Škoda Auto, Lamborghini, Seat, Bentley, Porsche apod., v posledních měsících obrací a razantně urychluje přechod na plně elektrifikovaná vozidla.
Způsobily to aktuální trendy, Tesla, rostoucí konkurence ponejvíce čínské provenience nebo zkrátka jen pochopení současné situace na trhu? Průsečíkem správné odpovědi může být Oliver Blume. Ten totiž po svém jmenování do funkce v září loňského roku, kdy na pozici šéfa koncernu nahradil Herberta Diesseho, prohlásil, že podnik musí v segmentu elektromobilů výrazně přidat.
„Elektromobilitě patří budoucnost,” řekl tehdy Blume. „Stávající tempo přechodu k elektromobilům zachováme a tam, kde to bude možné, ho zvýšíme,“ dodal rezolutně.
A jak to vypadá, slavné „VW“ to myslí smrtelně vážně. Důkazem budiž nejen stávající zástupci elektrické řady ID, ale i ti, kteří jsou již brzy v plánu. V tomto kontextu jsme vás zrovinka včera informovali, že na spadnutí je nejspíš premiéra nového elektrického Golfu, který je v plánu v roce 2025.
Čtěte také: Prodeje elektrických aut v Evropě. Žebříčku vévodí Tesla, Renault, ale díky hybridům i Toyota
Electrek navíc nově avizuje, že tím to ani zdaleka nekončí. Server uvádí, že na posledním zasedání podnikové rady v hlavní centrále Volkswagenu ve Wolfsburgu oznámilo nejužší vedení plány pro nejbližší budoucnost.
Zaprvé, elektrický Golf bude. Blume se nechal slyšet, že toto jméno je v branži a zvláště u fanoušků natolik zásadní, že ho značka přenese a zachová i v rámci elektromobility (zřejmě jako Volkswagen ID.Golf – pozn.redakce).
A zadruhé, v chystání jsou i plány na výrobu plně elektrického vozu Tiguan, který koncern vnímá jako jedno ze svých vůbec nejpopulárnějších SUV na trhu. Ten by se mohl objevit (možná pod označením ID. Tiguan) v roce 2026 a stejně jako výše zmíněný Golf bude postavený na zbrusu nové platformě MEB+, jež reprezentuje značný technologický posun co do rychlosti nabíjení, dojezdu i možností autonomního řízení.