Elektrický Volkswagen ID.Buzz zná české ceny. Bude z něj prodejní hit?

Matouš Vrchota
  • Volkswagen bude od pátku přijímat předobjednávky pro ID.Buzz
  • Zatím jej seženete v pětimístné verzi s vyšším stupněm výbavy
  • Cena v Česku startuje na 1,5 milionu korun
Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz

Den, na který čeká spousta fanoušků a zákazníků Volkswagenu nadešel. Počínaje 1. červencem bude zahájen předprodej prvního elektrického následovníka legendárního modelu T1 Bulli, modelu ID.Buzz. České zastoupení automobilky zveřejnilo více informací včetně českého ceníku.

ID.Buzz startuje na 1,5 milionu korun

Zájemci o rodinné MPV navazující na bohatou historii automobilky mohou počínaje pátkem zahájit rezervace na tento moderní a futuristický vůz. Velkoprostorový rodinný elektromobil se začne prodávat za cenu 1 537 556 korun při započtení 21% sazby DPH. Současně se bude nabízet i užitková verze Cargo pro podnikatele a firmy. Zde je zahajovací částka nastavena na 1 189 110 korun bez DPH.

První kusy se k zákazníkům dostanou před koncem letošního roku. Na začátku bude nabídka výbavy lehce omezena. U osobní verze se bude zatím dostupný stupeň výbavy „Pro“ a pouze pětimístné uspořádání. Součástí sériové výbavy obou variant jsou kompletně provázané informační i zábavní systémy, pokročilé asistenční služby včetně komunikace mezi vozidly Car2X, bezpečnostní systémy pro nouzové brzdění a mnoho dalšího.

Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz

Čtěte také: Neplánovaná stopka pro Volkswagen ID.Buzz. Na vině jsou baterie od nového výrobce


Osamocený ve svém segmentu

Z komfortní výbavy pak lze vyzdvihnout LED světlomety, multifunkční volant nebo asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Pokud byste si ale vůz chtěli nakonfigurovat podle sebe, budete si ještě muset chvíli počkat. Online konfigurátor bude spuštěný až během letošního podzimu. Volkswagen ID.Buzz stále zůstává jediným vozem automobilky v segmentu MPV, který nabízí zcela elektrický pohon.

Vůz dostane standardně baterii o využitelné kapacitě 77 kWh postavenou na bázi lithium iontových článků. Elektrický motor je umístěný na zadní nápravě a nabídne výkon 150 kW při točivém momentu 310 Nm. Metodika WLTP udává dojezd automobilu až 423 km. V případě užitkové verze o dva kilometry více. Kombinovaná spotřeba je odhadována na 20,6 kWh/100 km. Rychlou nabíječkou o maximálním výkonu 170 kW nabijete baterii z 5 do 80 % během 30 minut.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články