Volkswagen ID.4 odhalen. Kompaktní SUV s dojezdem 500 km a jedním prvenstvím?

Luboš Srb

Volkswagen pokračuje na své odvážné cestě za elektrifikací a čistou elektromobilitou ve větším měřítku. Chce s ní totiž bojovat proti změnám klimatu. Po prvním čistokrevném elektromobilu Volkswagen ID.3 postaveném na modulární elektromobilové platformě MEB přichází nyní o něco větší, kompaktní SUV Volkswagen ID.4. Auto jsme zatím mohli vídat jako studii ID. Crozz.

ROZHOVOR: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího

Na cestě k udržitelné budoucnosti

První elektromobil značky Volkswagen v segmentu SUV nese označení ID.4 a jde u německého koncernu o další veledůležitý díl do celkové skládačky zvané elektromobilita. Kategorie kompaktních SUV je totiž největším segmentem globálního trhu, což představuje možnost vyšších prodejů.

Navíc nový Volkswagen ID.4 má být v kategorii kompaktních SUV prvním modelem, který splňuje předpoklady pro klimaticky neutrální bilanci emisí v rámci výroby i provozu. Závod Cvikov zajistí jeho výrobu s neutrální bilancí emisí CO2 v rámci celého dodavatelského řetězce. Volkswagen kromě toho umožní zákazníkům svou rozsáhlou nabídkou nabíjení odebírat pro ID.4 klimaticky neutrálně vyráběný elektrický proud.

Jinými slovy, tento elektromobil bude již 100 % čistým a přispěje tak v boji proti klimatickým změnám, které se kolem nás kvůli lidskému přičinění odehrávají v posledních letech v mnohem rychlejším sledu, než je v přírodě běžné. A to má pak za následek přírodní katastrofy či vymírání zvířecích druhů.

Větší sourozenec modelu ID.3

Stejně jako kompaktní model Volkswagen ID.3, který má zamířit k prvním zákazníkům letos v létě, vychází nový Volkswagen ID.4 z koncernové modulární platformy MEB a nabízí všechny silné stránky rodiny ID.: kompaktní rozměry, velkorysý interiér, sportovní charakter, intuitivní ovládání a kompletní síťové propojení.

Pro ID.4 je připravena řada variant pohonu. Zpočátku bude nabízen pohon zadních kol, později také výkonný elektrický pohon všech kol. Ve všech případech je sada vysokonapěťových akumulátorů uložena pod podlahou interiéru. To přispívá k velmi nízkému těžišti a vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. Akumulátory lze sériově nabíjet jak střídavým, jednofázovým nebo třífázovým, tak i stejnosměrným proudem. V závislosti na variantě pohonu bude dojezd až 500 km.

Již letos v prodeji?

Nový elektromobil Volkswagen ID.4 bude uveden na vybrané trhy již v letošním roce, ovšem Česká republika se dočká nejdříve až na začátku roku 2021. Na cenu si ještě musíme počkat. „Podobně jako ID.3 bude i ID.4 uveden na trh jako vozidlo s neutrální bilancí emisí CO2,“ oznámil Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen. „ID.4 budeme vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA.“

Značka Volkswagen prý plánuje pro příští roky velkou elektrickou ofenzivu, například v roce 2025 chce vyrábět až 1,5 milionu elektromobilů. Akorát zatím je vše jen na papíře a v rovině konceptů, studií, plánů, či slibů. Tak snad brzy dojde i k realizaci…

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články