Nejhorší možný scénář: Kolik procent ztratila baterie Volkswagenu ID.3 po 160 000 km?

ADAC má na dlouhodobé testování Volkswagen ID.3. Baterie u elektromobilu s nájezdem 160 000 km degradovala jen o 9 %, což je méně než na co je záruka.
Když Němci tvrdě testují elektromobil
Evropský automobilový klub ADAC dlouhodobě testuje odolnost a schopnosti elektrických vozidel. Ve svém portfoliu pod drobnohledem posuzuje stáří i degradaci baterie například u modelu Volkswagen ID.3. Po čtyřech letech intenzivního používání vykazuje stále výborné hodnoty.
Inženýři dávají vozům pořádně zabrat. Od zahájení používání má ID.3 ve verzi S najeto už 160 tisíc kilometrů. S takovým nájezdem se vůz dostává na limit záruky. Ta je ohraničena právě tímto nájezdem nebo dobou osmi let. Během této doby výrobce garantuje, že kapacita baterie neklesne pod 70 procent původní kapacity.
K tomu má tento vůz velmi daleko. Inženýři mu při kontrole naměřili zbývající kapacitu 91 procent. Konkrétně jde o model s baterií 77 kWh využitelné kapacity. Jak již účel testování naznačuje, vozy se tu rozhodně nemají jak v bavlnce. Téměř polovina nabíjení je prováděna stejnosměrným proudem.

Čtěte také: Číňané mají unikátní plug-in hybrid s dojezdem 2 000 km. Nestojí ani 500 tisíc
Žádné hýčkání ani pomalé domácí nabíjení
Nenabíjí se tu do doporučených 80 procent, ale do plné kapacity. V tomto stavu pak vozy čekají někdy i celé dny na další jízdu. Takové chování životnosti baterii rozhodně neprospívá. V průběhu testování vydal Volkswagen několik aktualizací včetně navýšení nabíjecího výkonu na 170 kW.
Vylepšil se jízdní projev, zlepšila efektivita provozu a to především na krátkých trasách a v chladných podmínkách. Chválu ale inženýři pějí i na dílenské zpracování. Podvozek, tlumiče, řízení i celá karoserie vykazují na vyšší nájezd stále vysokou kvalitu a nejeví známky únavy či koroze.
Inženýři především doporučují včasné provedení aktualizací. Za dobu testování pomohly softwarové úpravy vozu jak se snížením provozních nákladů, tak i se zvýšením dojezdu. Oprava chyb je pak naprostým standardem a zpříjemní jízdu nejednomu majiteli.
Zdroj: ADAC
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.