Vlaky s hybridním pohonem. Za rok ušetří miliony litrů nafty

Největší německý železniční dopravce Deutsche Bahn (pobočka DB Cargo) pořizuje vlaky s hybridním pohonem od japonské firmy Toshiba.

TIP: Smysluplnější než elektromobily? Obří trajekt na baterky šetří tisíce tun CO2

Nové hybridní vlaky Toshiba HDB 800 nahradí u německého nákladního železničního dopravce zastaralé dieselové mašiny, oproti kterým slibují významnou úsporu paliva. Jezdit budou po Evropě a využívají zcela odlišný typ baterie, který se zatím neobjevuje u elektromobilů.

DB Cargo pořizuje celkem 50 nových vlaků na hybridní pohon, které nahradí současných 61 dieselových vlaků. Na kolik zakázka vyjde, společnosti neprozradily. Nicméně dozvěděli jsme se, že díky elektrifikaci (k dieselovému motoru přidáním elektromotoru s baterií) jsou předpokládané úspory za palivo cca 30 % nebo v řádu milionů litrů nafty za rok.

Zajímavostí je použití tzv. SCiB baterií, což jsou lithium-titanátové baterie s katodou vyrobenou z lithium-titanové spinely místo grafitu běžně vyskytujícího se v lithium-iontových bateriích. Jejich výhodou je vyšší stabilita cyklu a zvýšená bezpečnost i v případě mechanického poškození (což by se v případě nehody vlaku samozřejmě hodilo). Nevýhodou jsou nižší energetická hustota článků (což vede k větším a těžším bateriím) a vyšší výrobní cena. Právě proto zatím nejsou nasazeny u elektromobilů, nicméně vývoj jde stále vpřed a Toshiba slibuje, že se jednoho dne dočkáme i využití právě u elektroaut.

Montáž hybridních mašin je naplánována na rok 2021.

zdroj: Toshiba

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vlaky s hybridním pohonem. Za rok ušetří miliony litrů nafty

Největší německý železniční dopravce Deutsche Bahn (pobočka DB Cargo) pořizuje vlaky s hybridním pohonem od japonské firmy Toshiba.

TIP: Smysluplnější než elektromobily? Obří trajekt na baterky šetří tisíce tun CO2

Nové hybridní vlaky Toshiba HDB 800 nahradí u německého nákladního železničního dopravce zastaralé dieselové mašiny, oproti kterým slibují významnou úsporu paliva. Jezdit budou po Evropě a využívají zcela odlišný typ baterie, který se zatím neobjevuje u elektromobilů.

DB Cargo pořizuje celkem 50 nových vlaků na hybridní pohon, které nahradí současných 61 dieselových vlaků. Na kolik zakázka vyjde, společnosti neprozradily. Nicméně dozvěděli jsme se, že díky elektrifikaci (k dieselovému motoru přidáním elektromotoru s baterií) jsou předpokládané úspory za palivo cca 30 % nebo v řádu milionů litrů nafty za rok.

Zajímavostí je použití tzv. SCiB baterií, což jsou lithium-titanátové baterie s katodou vyrobenou z lithium-titanové spinely místo grafitu běžně vyskytujícího se v lithium-iontových bateriích. Jejich výhodou je vyšší stabilita cyklu a zvýšená bezpečnost i v případě mechanického poškození (což by se v případě nehody vlaku samozřejmě hodilo). Nevýhodou jsou nižší energetická hustota článků (což vede k větším a těžším bateriím) a vyšší výrobní cena. Právě proto zatím nejsou nasazeny u elektromobilů, nicméně vývoj jde stále vpřed a Toshiba slibuje, že se jednoho dne dočkáme i využití právě u elektroaut.

Montáž hybridních mašin je naplánována na rok 2021.

zdroj: Toshiba

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."