Víte, kolik kilometrů ujede Tesla s prázdnou baterií? Budete překvapeni!
- Kalifornská automobilka se podělila o detailní informace týkající se baterií
- Tesla dokáže urazit s „prázdnou“ baterií dalších několik kilometrů
- Nikdo zatím neví, jak velká rezerva ve finále v Teslách nyní je

Elon Musk minulý víkend na Twitteru potvrdil, že všechna vozidla od Tesly počítají s drobnou rezervnou dojezdu i v případě, když palubní počítač hlásí prázdnou baterii. Tento dojezd se v závislosti na konkrétní situaci může pohybovat mezi osmi a pětadvaceti kilometry.
Tesla Model 3 s dojezdem běžného spalovacího vozu
Musk svůj tweet zveřejnil jako reakci na youtubera s přezdívkou DÆrik, který se na svém kanálu věnuje důkladným testům vozidel. Ve svém posledním videu se pokusil o nový rekord dojezdu s Modelem 3. Povedlo se mu během 32 hodin ujet lehce přes 606 mil, tedy okolo 975 kilometrů.
Na youtubera ovšem čekalo zajímavé překvapení, když na konci jízdy na parkovišti zjistil, že vozidlo s kapacitou 75 kWh spotřebovalo jen 66 kWh. Při takovém dojezdu je to nejspíš něco, co by většina řidičů dále neřešilo a měli by radost z tak pohádkového dojezdu. Navíc se otevírá otázka, zda dokáže vozidlo skutečně vyčerpat kapacitu své baterie do úplné nuly.

Čtěte také: A pak, že baterky nikdo nechce! Tesla Model 3 je nejprodávanější auto Evropy
Jaká je tedy rezerva v baterii?
Jak velká je tedy “rezerva” amerického elektromobilu? Redaktoři ze serveru CleanTechnica nelenili, a po tomto videu se rozhodli kontaktovat výrobce, aby potvrdil, jaká je skutečná použitelná kapacita baterie u Modelu 3, případně jakou rezervou disponuje.
Odpověď se zatím nepodařilo získat, ale jakmile se podaří, budeme článek aktualizovat. Tesla ovšem v takových věcech nebývá příliš sdílná, a tak nezbývá doufat. Věříme, že by takovou informaci ocenila celá řada fanoušků.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.