Vietnam vyhlíží své nové národní auto. Stane se jím elektromobil VinFast VF3?
- Vietnamský výrobce má s novým vozem vysoké ambice
- Cílí na masy a má jít o revoluční městské vozítko
- Jak populární malé SUV ve skutečnosti bude?

Na asijském území najdeme mimo Čínu mnohem více nadšenců do elektrické mobility. Své o tom ví i vietnamský výrobce VinFast. Na domácím trhu představuje nové malé SUV s označením VF3 a modelu se předpovídá velmi úspěšná budoucnost. Dokonce tak silná, že se hovoří o novém národním vozidle.
Hlavní konkurenty má v Číně. Nabízet se ale má jen na domácím trhu
Se zaměřením na domácí trh je model i vyvíjený. Vyniká skutečně kompaktními rozměry, na délku měří pouhých 3 114 milimetrů. Nejspíš si teda říkáte, že takové vozítko bude dobré akorát na drobné městské nákupy. I přes drobné vnější rozměry ale nabídne překvapivě slušný vnitřní prostor a převeze i pět osob a pár zavazadel v zadním kufru. Někdo namítne, že tohle nebude úplně pravdivá marketingová hláška. Přeci jen jde o dvoudvéřové mini SUV.
Že se VinFast VF3 nezalekne první šotoliny dá vůz znát hned na první pohled. Má zvýšenou světlou výšku, oplastované nárazníky i oblouky kol, zrcátka jsou praktická a velká. Šestnáctipalcová kola s vysokým profilem by měly v terénu zvládnout lecjakou překážku bez újmy na zdraví. V nabídce má být široká škála z barev karoserie.

Čtěte také: Číňané chtějí vyrábět elektromobily i v Evropě. Změní BYD pravidla hry?
Interiér má minimalistický design
Uvnitř vozu vsází společnost na minimalistický design. A to právě z důvodu zachování co nejvíce prostoru pro pasažéry. Krátká přístrojová deska nabídne pouze jeden displej a ten slouží řidiči. Na centrální konzoli pak postrádá vůz všechny ovládací prvky. Vůz přesto má nabídnout běžně dostupné chytré integrace a asistenční prvky. Jejich ovládání má být pro řidiče pohodlné a intuitivní, vše tedy nejspíše ovládnete skrze multifunkční volant.
Na konkrétní hodnoty pohonu vozu i kapacitu baterie si budeme ještě chvíli muset počkat. Jediný náznak výrobce podat ve smyslu, že na tak malý vůz má disponovat velmi slušným dojezdem pro každého typického občana Vietnamu. Zatím lze pouze usuzovat, že vůz dostane pohon pouze jedním elektromotorem s pohonem jedné nápravy. Vůz se bude nabízet ve svou úrovních, Eco a Plus. Vůz má ambice se stát novým národním vozem a proto i jeho cenová politika musí být zaměřena na masové prodeje.

Vydrží zájemci dlouhé čekání?
Má také výrazně pomoci s přechodem země na elektrický pohon a zajistit všechny běžné potřeby typické místní rodině. Jenže dlouhé čekání může spoustu zájemců odradit. Nový model se má na trh dostat teprve ve třetím čtvrtletí příštího roku. Rezervace a objednávky bude VinFast přijímat od konce letošních prázdnin. Pro výrobce se jedná již o sedmý elektrický model.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.