Ve světě elektroaut se dějí věci. Zákazník platil za cizí nabíjení, ČEZ chybu uznal

ČEZ omylem naúčtoval majiteli elektromobilu cizí nabíjení. Auto se „přemístilo“ do jiného města. Po reklamaci ČEZ přiznal chybu a peníze vrátil.
Nabíječky elektromobilů dokáží někdy uživatele překvapit. Na začátku tohoto týdne jsme jako první na Elektrickevozy.cz přišli s tím, že ČEZ omylem naúčtoval zákazníkovi 30x vyšší částku za nabíjení. K zajímavé události došlo o svátcích i na nabíječce ČEZ v Příbrami. Majitel elektromobilu si své vozidlo připojil do této veřejně dostupné nabíječky a odešel spokojeně slavit Vánoce.
Po hodině nabíjení došlo k odpojení
Už za chvíli ale musel oslavy přerušit, neboť obdržel prostřednictvím aplikace velmi znepokojivou zprávu: „Začal jsem nabíjet v Příbrami na pomalém AC nabíjení. Po necelé hodině mi přišla notifikace z aplikace auta, že nabíjení bylo ukončeno a zároveň notifikace z aplikace Futurego, že se auto začalo nabíjet v Klatovech,“ uvádí majitel elektromobilu.
Myslel si, že mu ukradli auto
To pochopitelně majitele elektromobilu překvapilo, neboť neměl zprávy o tom, že by se jeho vůz měl přemístit do zcela jiného města, což přineslo majiteli nemalé problémy: „Nejen, že jsem si myslel, že mi někdo ukradl auto a musel jsem odběhnout od slavení Vánoc s rodinou, neměl jsem nabité auto a z mého účtu strhl ČEZ peníze za úplně cizí nabíjení.“

Nesnadná reklamace
Majitele elektromobilu nabíječka odpojila po necelé hodině s tím, že je nabíjení ukončeno a strhla se částka cca 72 korun. Poté následovalo údajné nabíjení v Klatovech. Následná reklamace nebyla právě snadná, zákazník se snažil bezúspěšně dovolat na infolinku.
Technický problém na straně ČEZ
Nakonec se mu podařilo domoci vysvětlení: „Bohužel se jednalo o technický problém na naší straně, za což se velmi omlouváme. Částka již byla z naší strany uvolněna a v nejbližších dnech se objeví zpátky u Vás.“
To vždy nějakou chvíli trvá: „Stržení částky a její následné okamžité vrácení na účet zákazníka je technická operace, ke které dochází automaticky u každého prvního dobíjení nového zákazníka kvůli garantování, že na zákazníkově účtu se nachází dostatečná hotovost pro úhradu za dobíjení,“ uvedl Martin Schreier z ČEZ.
Autor článku

Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.