Ministerstvo financí vypsalo dvě nové zakázky na nákup elektromobilů. Celkově by jich stát chtěl nakoupit až 711, a proto má zakázka dohromady hodnotu „krásných“ 750 milionů korun bez daně. Co všechno musí nová vozidla splňovat?
Největší soutěž s hodnotou bezmála 446 milionů korun má za úkol najít 386 nových vozidel, která splňují dva nejdůležitější parametry. Elektromobil musí ujet na jedno nabití přes 380 kilometrů a zároveň je potřeba, aby měl zavazadlový prostor objem minimálně 330 litrů. Server Zdopravy.cz uvádí, že většinu aut převezme Správa železnic.
Ministerstvo dále vypsalo i druhou soutěž, tentokrát na menší vozy. Těch by mělo být zhruba 325 s tím, že maximální částka nesmí přesáhnout 304 milionů korun. Dojezd se dále pohybuje okolo 270 kilometrů a zavazadlový prostor musí mít objem alespoň 300 litrů.
Čtěte také: Česko napumpuje do elektromobility 34 miliard, běžní občané na dotace nedosáhnou
A proč vlastně stát vypisuje soutěž takto dohromady? Důvodů je samozřejmě více. Tím hlavním je pochopitelně množstevní sleva, která při takto obrovských objednávkách činí podstatnou část. Zároveň je zde i jedna praktická stránka — subjekty (obce, úřady…) nemusí vypisovat soutěže jednotlivě.
Kdo si myslíte, že nakonec tuto velkou soutěž vyhraje? Rozdělí se výsledný počet mezi vícero automobilek? Podělte se o názor v diskuzi!
Ministerstvo financí vypsalo dvě nové zakázky na nákup elektromobilů. Celkově by jich stát chtěl nakoupit až 711, a proto má zakázka dohromady hodnotu „krásných“ 750 milionů korun bez daně. Co všechno musí nová vozidla splňovat?
Největší soutěž s hodnotou bezmála 446 milionů korun má za úkol najít 386 nových vozidel, která splňují dva nejdůležitější parametry. Elektromobil musí ujet na jedno nabití přes 380 kilometrů a zároveň je potřeba, aby měl zavazadlový prostor objem minimálně 330 litrů. Server Zdopravy.cz uvádí, že většinu aut převezme Správa železnic.
Ministerstvo dále vypsalo i druhou soutěž, tentokrát na menší vozy. Těch by mělo být zhruba 325 s tím, že maximální částka nesmí přesáhnout 304 milionů korun. Dojezd se dále pohybuje okolo 270 kilometrů a zavazadlový prostor musí mít objem alespoň 300 litrů.
Čtěte také: Česko napumpuje do elektromobility 34 miliard, běžní občané na dotace nedosáhnou
A proč vlastně stát vypisuje soutěž takto dohromady? Důvodů je samozřejmě více. Tím hlavním je pochopitelně množstevní sleva, která při takto obrovských objednávkách činí podstatnou část. Zároveň je zde i jedna praktická stránka — subjekty (obce, úřady…) nemusí vypisovat soutěže jednotlivě.
Kdo si myslíte, že nakonec tuto velkou soutěž vyhraje? Rozdělí se výsledný počet mezi vícero automobilek? Podělte se o názor v diskuzi!