TIP: Srovnání nejlepších elektrických koloběžek
„V České republice platí stejné povinnosti pro jezdce na elektrokoloběžce jako pro cyklisty, tzn. povinnost používat za jízdy ochrannou přilbu do 18 let věku, pohybovat se po chodníku mohou jen osoby ve věku do 10 let, povinná výbava atd. Mimo to platí další povinnosti stanovené legislativou. Elektrokoloběžka je způsobilá k provozu na pozemních komunikacích pouze pokud je její maximální výkon nižší nebo roven 250 W a rychlostní limit je maximálně 25 km/h,“ říká Mgr. Tomáš Neřold M.A., vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy.
„Jízda na elektrokoloběžce má svá specifika, zejména dávání znamení o změně směru jízdy je pro řadu osob nepoměrně náročnější než v případě jezdců na jízdních kolech či elektrokolech,“ říká Ing. Lukáš Kadula z oblasti hodnocení bezpečnosti a strategií Centra dopravního výzkumu (CDV) a dodává: „Přestože je jízda na elektrokoloběžkách čím dál populárnější, zejména mezi mladou generací, patří jejich řidiči k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Bohužel již v České republice došlo také ke smrtelným nehodám s účastí řidičů elektrokoloběžek.“
Příklady smrtelných nehod s účastí řidičů elektrokoloběžek:
TIP: Srovnání nejlepších elektrických koloběžek
„V České republice platí stejné povinnosti pro jezdce na elektrokoloběžce jako pro cyklisty, tzn. povinnost používat za jízdy ochrannou přilbu do 18 let věku, pohybovat se po chodníku mohou jen osoby ve věku do 10 let, povinná výbava atd. Mimo to platí další povinnosti stanovené legislativou. Elektrokoloběžka je způsobilá k provozu na pozemních komunikacích pouze pokud je její maximální výkon nižší nebo roven 250 W a rychlostní limit je maximálně 25 km/h,“ říká Mgr. Tomáš Neřold M.A., vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy.
„Jízda na elektrokoloběžce má svá specifika, zejména dávání znamení o změně směru jízdy je pro řadu osob nepoměrně náročnější než v případě jezdců na jízdních kolech či elektrokolech,“ říká Ing. Lukáš Kadula z oblasti hodnocení bezpečnosti a strategií Centra dopravního výzkumu (CDV) a dodává: „Přestože je jízda na elektrokoloběžkách čím dál populárnější, zejména mezi mladou generací, patří jejich řidiči k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Bohužel již v České republice došlo také ke smrtelným nehodám s účastí řidičů elektrokoloběžek.“
Příklady smrtelných nehod s účastí řidičů elektrokoloběžek: