Hlavní město Praha ve spolupráci s Pražskou energetikou (PRE) a Škoda Auto bude rozvíjet vysokorychlostní nabíječky na území města. Dnešní infrastruktura je stále nedostatečná, a tak je potřeba ji na mnoha místech posílit. Jednotlivé strany se zavázaly k rozvoji ve společném memorandu.
Cílem tohoto projektu je vytipovat místa, kde dobíjecí infrastruktura zatím chybí. Aby byl systém co nejvíce provázaný a přívětivý k uživatelům, budou všechny nabíjecí stanice propojeny do jednotného systému. Zákazník tak nebude muset používat registrace u každého poskytovatele, na identifikaci mu postačí jedna karta na vše. Radní pro oblast majetku takovou kartu přirovnává k Lítačce na hromadnou dopravu.
Nové stojany by se měly budovat především poblíž frekventovaných tahů tak, aby minimalizovaly časové ztráty klientů. V těchto místech se mají budovat především rychlé nabíječky HPC s výkonem přes 150 kW. Další stojany s nižšími výkony se budou i dále instalovat do sloupů veřejného osvětlení.
Čtěte také: Praha schválila klimatický plán. Do roku 2030 chce o 45 % méně emisí
Oba typy nabíječek mají vytvořit páteřní síť v hlavním městě. Ta by měla být plně funkční do roku 2030. Jejím cílem bude výrazně snížit koncentraci emisí a dosáhnout limitů stanovených v Klimatickém plánu města. Zúčastněné strany vytvoří pracovní tým, který bude celý projekt organizovat a dohlížet na postup prací. Přesný harmonogram by pak měl být zveřejněn do poloviny letošního roku.
Bez tohoto kroku nebudou zájemci motivovaní k pořízení nových elektrických vozidel. Horší míra dostupnosti dotací na tyto vozy je dalším velkým otazníkem. V České republice tvoří elektromobily stále velmi drobnou skupinu vozidel s alternativním pohonem. Snad bude alespoň lepší infrastruktura velkým plus pro pořízení vozidla bez spalovacího motoru.
Hlavní město Praha ve spolupráci s Pražskou energetikou (PRE) a Škoda Auto bude rozvíjet vysokorychlostní nabíječky na území města. Dnešní infrastruktura je stále nedostatečná, a tak je potřeba ji na mnoha místech posílit. Jednotlivé strany se zavázaly k rozvoji ve společném memorandu.
Cílem tohoto projektu je vytipovat místa, kde dobíjecí infrastruktura zatím chybí. Aby byl systém co nejvíce provázaný a přívětivý k uživatelům, budou všechny nabíjecí stanice propojeny do jednotného systému. Zákazník tak nebude muset používat registrace u každého poskytovatele, na identifikaci mu postačí jedna karta na vše. Radní pro oblast majetku takovou kartu přirovnává k Lítačce na hromadnou dopravu.
Nové stojany by se měly budovat především poblíž frekventovaných tahů tak, aby minimalizovaly časové ztráty klientů. V těchto místech se mají budovat především rychlé nabíječky HPC s výkonem přes 150 kW. Další stojany s nižšími výkony se budou i dále instalovat do sloupů veřejného osvětlení.
Čtěte také: Praha schválila klimatický plán. Do roku 2030 chce o 45 % méně emisí
Oba typy nabíječek mají vytvořit páteřní síť v hlavním městě. Ta by měla být plně funkční do roku 2030. Jejím cílem bude výrazně snížit koncentraci emisí a dosáhnout limitů stanovených v Klimatickém plánu města. Zúčastněné strany vytvoří pracovní tým, který bude celý projekt organizovat a dohlížet na postup prací. Přesný harmonogram by pak měl být zveřejněn do poloviny letošního roku.
Bez tohoto kroku nebudou zájemci motivovaní k pořízení nových elektrických vozidel. Horší míra dostupnosti dotací na tyto vozy je dalším velkým otazníkem. V České republice tvoří elektromobily stále velmi drobnou skupinu vozidel s alternativním pohonem. Snad bude alespoň lepší infrastruktura velkým plus pro pořízení vozidla bez spalovacího motoru.