Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

V České republice se zatím zákaz spalovacích motorů nechystá

  |  Jakub Mokříš  |  24 komentářů

V Evropě bují zákazy a omezení spalováků jako houby po dešti. Sice ne okamžité, jak požadují alarmisté, ale obvykle politici slibují zákaz jejich prodeje někdy v horizontu deseti až třiceti let.

TIP: Dánsko prosazuje kompletní vyřazování spalovacích motorů v celé EU od roku 2030

Podle ministra dopravy Karla Havlíčka se ale u nás zatím nic takového nechystá. Ministr k tématu řekl: “My dneska rozhodně takhle neuvažujeme, jsme velmi obezřetní v těchto opatřeních. Z našeho úhlu pohledu je nejenom předčasné, ale troufám si tvrdit i velmi zavádějící, abychom zde začali sdělovat termíny, kdy by se měly ukončit spalovací motory.”

Uvedl to v Berlíně, kde zároveň i jedním dechem dodal, že tento trend je potřeba sledovat. V Německu mají odvážné plány a v roce 2030 by tam mělo po silnicích jezdit 10 milionů elektromobilů. To není nesplnitelné, ale pravděpodobně to narazí na odpor zákazníků.

Havlíček dále prohlásil, že v ČR by v roce 2030 mohlo jezdit zhruba 250 000 elektromobilů, což bude dvě až dvě a půl procenta. Na takové množství bude třeba zhruba 25 000 nabíjecích stanic. Zde je ale nutné podotknout, že počet nabíječek je stejně důležitý, jako jejich rovnoměrné rozmístění. Což je něco, co bohužel zatím lidem z Ministerstva dopravy nedochází.

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
6 Comment threads
18 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
16 Comment authors
Jan BezděkoskýPavel ŠtichanemamChodím měsíc v jedněch slipechRocco Siffredi Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Jirka
Jirka

Jenom 250 tisíc za 10 let? A není to nějak málo? Podle mě Škodovka rozbíhá masivní elektrifikaci.

Patrik
Patrik

Otázkou je kdy s ní přijde a na jaké úrovni bude. Aktuálně vím jen o tom SUV, které je snad od základu postaveno jako elektrické? Teď nevím. O elektrickém CitiGo se nemá cenu bavit to je jen staré CitiGo do kterého hodily baterku a elektromotor. Problém je, že Evropa je stále velmi pozadu v oblasti EV a jsem zvědav kdy či jestli vůbec se dostanou mezi konkurenci.

RomanH
RomanH

Ale to je úplně jedno, jezdit jich bude dost a na elektřinu, tak proč se nemá o něm cenu bavit? E-Golf také slouží manželce bez problémů a nemusí mít Teslu jako já !!!

Jaruna
Jaruna

Evropa je právě ještě stále leaderem zdravého myšlení. Musíš si zjistit fakta. Tlaky na nesmyslná rozhodnutí z Evropy udělají právě ty na konci ocasu. To že mají všichni chytrý mobil neznamená že je to správné. Poslušně přestaneme myslet a radši uděláme to co lidi kolem nás. Člověk má základní vlastnost a to přizpůsobení se jednání okolí. Je to prehistorická obranná vlastnost. To znamená že když se všichni ozbrojí tak to ty uděláš taky. Bude pak mír? Když budou lidi pít odvar z ječmene ve velkém tak to začnou dělat skoro všichni. Jen aby jsme nechtěli dělat to co všichni jen… Číst vice »

Pavel Šticha
Pavel Šticha

Už se těším až všechny automobilky zkrachují díky elektromobilům dopadnou stejně jako v roce 1991 Trabanty a Watburgy

Kerosin
Kerosin

Aby né v tomhle řepkolendu.
Ze své podstaty nikomu nic špatného nepřeji, ale bylo by velmi fér, kdyby dopady rozhodnutí se projevily zejména na těch, kteří ta rozhodnutí udělali.
Jenže když se pak projeví efekt rozhodnutí jako negativní, tak se v těchto případech ti co to rozhodli seberou, a odjedou mimo dosah svých rozhodnutí a ty o nichž rozhodovali v tom nechají.
Dal bych Havlíčkovi kancelář někam v prvním patře vedle Spořilovké radiály, aby si 22 hodin denně nemohl otevřít ani okno – třeba by změnil názor.
Znáte to – Sytý hladovému nevěří.

Swift
Swift

Zde se popisuje aktuální situace v Praze.
Na jednu stranu tu velkých měst v ČR moc nemáme, na druhou stranu je to politické vyjádření. Názor ať si udělá každý sám.
Pravda ale je, že už dnes máme tu možnost řešit nekvalitu městského ovzduší. Třeba nákupem EV. Mimo jiné. Možností je více.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/219562248410039-nasadit-plynove-masky-zkolaudovano

Kerosin
Kerosin

Děkuji za odkaz. A já si myslel, že (úmyslně) zbytečně přeháním, že jsem trochu alarmista – a ejhle, ono je to ještě horší než jsem si myslel.

rock
rock

Já vám tak úplně nerozumím. Když vás tak strašně trápí znečištěné ovzduší a hluk, proč se neodstěhujete někam, kde je to v pohodě? Což je v podstatě celý venkov. Prahu byste mohl přenechat těm, kterým je to putna… Místo toho, abyste se snažil omezovat ostatní, abyste si vy mohl zachovat svoje pohodlí (život a práci v matičce stověžaté)

Kerosin
Kerosin

1) V Praze nebydlíme, ale pravda pracuji tam.
2) Protože já to nemyslel sobecky jen pro sebe. Mám takový malý spasitelský komplex, a chci to lepší (nejen ovzduší) životní prostředí pro všechny i pro Pražáky.

rock
rock

I za cenu, že tím omezíte jiné, kterých se to zlepšení prostředí v Praze nijak nedotkne a vlastně ani teď na tamější prostředí nemají vliv? Nebylo by -třeba- lepší řešení vrazit peníze, podporu a energii, která se teď plýtvá na EV a v budoucnu ještě ve velkém stylu plýtvat bude, do systému záchytných parkovišť a zkapacitnění hromadné dopravy? Dokonce i teď, když to není zdaleka ideální, je pro mne preferovaná volba nechat auto třeba na Chodově a dojet si do centra metrem… Když už tam teda z nějakého důvodu musím nebo chci. A komu vadí spalovací motory mimo město? Zvlášť… Číst vice »

Swift
Swift

Pane rock, vrátím se k Vaší první reakci. Vaše myšlenkové pochody jsou jaksi polovičaté. Začnete mě osočovat stylem že tam bydlím. Takže info jen pro Vás, nebydlím! Pokud jste ten “dokument” viděl, tak těm místním obyvatelům se to nelíbí. Takže řeknu asi toto: kdo chce kam, pomožme mu tam. A žádné uzavřené závěry jsem taky nedělal. Pokud se tedy oprostíme od toho možného scénáře že by každý místo ICE jezdil v EV (bavíme se momentálně o lokálních emisích), tak i Váš pohled odstavných parkovišť je velmi vítaný (z pohledu místních obyvatel), ale jak píšete to zase omezuje ty co chtějí… Číst vice »

rock
rock

1. já neosočoval vás, nýbrž kolegu Kerosina (u kterého jsem v návaznosti na předchozí rozmluvy dospěl k názoru, že bydlí přímo v Praze nebo v jejím opravdu bezprostředním okolí a kterému se tímto omlouvám). 2. stejně tak moje reakce mířila na Kerosinovo rozčarování z Havlíčkova vyjádření, že se nechystá celoplošný (celočeský) zákaz spalováků. To z toho důvodu, že jinde než v Praze jsou obtíže způsobené emisemi ze spalovacích motorů problémem naprosto minoritním a velmi lokálním a ve většině případů (ne-li ve všech) řešitelným lepší organizací místní dopravy jako takové. Proto moje idea – vyřešit problém Pražanů v Praze (záchytná parkoviště… Číst vice »

Jaruna
Jaruna

Elektromobil produkuje úplně stejná svinstva jen jinde a jinak. Polovina emisí spalovacího auta vznikne jeho výrobou a druhá polovina provozem. U el auta je trošku jiný poměr a zbytek se vyhnuli za městem. Ve výsledku el auto na zemi vyrobí stejný bordel. Kerosin a jiní jsou jen sebestředni ignoranti, kteří naprosto otevřeně řeknou že život Číňana je míň než Pražáka. To je princip psychologické manipulace na které jede celé feministické uskupení. Feministky škodí všem a hlavně ženám. Stejně tak Kerosin a jemu podobní škodí elektro autům, protože lžou kudy chodí. Bohužel jsou omezení a nechápou souvislosti a světové propojení. Elektromobil… Číst vice »

DAF
DAF

Tak to jsem si všimnul už dávno. Dovolte malou přátelskou řadu, mnoho spasitelů/mesiášů, kteří (podle sebe) přinášeli (vnucovali) lidstvu spasení, skončilo celkem špatně, mnozí dost špatně (třeba na hranici, a tím nemyslím tu státní).

Martin
Martin

Už je to fakt docela trapná snaha v Evropě.. Všichni kolem na to kašlou, Japonsko otevírá nový uhelky, Čína to samý, Indie vyrábí jako nový auta 2 litrový diesely z devadesátek. Co tady doprdele řešíte pořád? Naprosto zbytečná snaha vedoucí jen k omezení zdejších lidí a prohloubení sociálního pnutí, který všichni z minulosti víme kam povede.

Jaroslav
Jaroslav

Víte zdejší zastánci EV žijí mimo ekonomickou realitu českého národa,myslí,že když oni mají na Teslu nebo jiný EV,můžou si to dovolit i ostatní,stejně jako evropští politici chtějí řešit něco,na čem se Evropa podílí možná v desetinovém měřítku oproti USA,Číně a Indii,zato tím neskutečně snižují evropskou konkurenceschopnost,když tyto země vyrábí bez ohledu na životní prostředí. Zde probíhají stejné manipulace,jako když ekologové porovnávají,jak Češi na obyvatele jsou před Čínou ve vypouštění emisí,akorát že Čechů je 10,5 milionu a Číňanů 1,4 miliardy,takže kdo znečišťuje planetu více je nepopíratelné,ale v nás se má vyvolat pocit viny stejně jako to evropští politici chtějí vyvolat ve… Číst vice »

Vittorio
Vittorio

Co jsme si udělali máme teď už jen chodit pěšky. Dělat na bohaté FUJ!!!!

Rocco Siffredi
Rocco Siffredi

Souhlas. Nebudu do krbu házet petky, to je zhovadilost, ale EV si, jako protest proti systému, nepořídim. EU je zlo. A taková hořící Tesla, to je vyloženě laskomina pro okolí. Kluci od hasičů si to nemůžou vynachválit

Chodím měsíc v jedněch slipech
Chodím měsíc v jedněch slipech

Bodejť by jo když někteří jezdí a budou nuceni jezdit ve 20 let starých střepech.Někdo si jen tak nevysere 2 mio na Teslu.

Pavel Šticha
Pavel Šticha

Už se těším na ty požáry elektrovozu až začnou hořet na dálnici D 1 to budou hasit třeba 3 dny a kolona bude od Brna až k Praze Muzeu

Pavel Šticha
Pavel Šticha

To radši budu jezdit ve starých autech než v drahém pojízdném krematoriu značky Tesla ať si radši Tesla vyrábí svoje žárovky ty jsou alespoň k něčemu

nemam
nemam

a vona výroba elektriny je ekologicka? A vyroba zarizeni a vsech komponent pro elektrarnu je ekologicka? ha ha ha ?

Mobilní zobrazení