Je tomu již rok, co byl v Japonsku odhalen maličký kompaktní elektromobil Toyota C+pod. Ačkoliv tomu pravděpodobně budete stěží věřit, tak byl model ještě donedávna dostupný exkluzivně pouze pro firmy a samosprávní či jiné organizace. To se však nově mění, model se stává dostupným i pro soukromý sektor.
Maličký elektromobil je vybaven lithium-iontovou baterií o kapacitě 9,06 kWh. Při maximální rychlosti 60 km/h má zaručit dojezd 150 km na jedno nabití. Uvedený dojezd však počítá pouze s jízdou mimo dálnice. Maximální výkon elektromotoru je pak 9,2 kW.
Od 23. prosince si tedy dle informací ze serveru InsideEVs maličký elektrovůz může koupit kdokoliv, kdo si ho může dovolit. Jeho cenovka je pak 1 650 000 jenů, což je 317 tisíc korun. Elektromobil Toyoty by se tak teoreticky dal cenově i velikostně přirovnat například k elektrické Škodě CitigoE iV.
Čtěte také: Kardashianovi měli opravdu bohaté Vánoce. Pod stromeček dostali 6 elektromobilů!
Japonští zákazníci si však nebudou moci elektrovůz přímo koupit, místo toho bude možné vůz napříč celým Japonskem sehnat pouze skrze exkluzivní leasing přímo od dealerů Toyoty. Automobilka tvrdí, že toto rozhodnutí má pomoci znovupoužitelnosti a vychází z cíle dosažení uhlíkově neutrální společnosti.
Jak již bylo naznačeno, tak dvoumístný elektrovůz je určen pro každodenní městské jízdy na krátké vzdálenosti. Rozhodně s vozem nezajedete rekord jízdy okolo světa, ale využití a své fanoušky si určitě najde. Dle zákazníků pak vyniká ve snadné ovladatelnosti, šetrnosti k okolí a kupou bezpečnostních prvků, kterými je vůz navzdory své velikosti vybaven.
Je tomu již rok, co byl v Japonsku odhalen maličký kompaktní elektromobil Toyota C+pod. Ačkoliv tomu pravděpodobně budete stěží věřit, tak byl model ještě donedávna dostupný exkluzivně pouze pro firmy a samosprávní či jiné organizace. To se však nově mění, model se stává dostupným i pro soukromý sektor.
Maličký elektromobil je vybaven lithium-iontovou baterií o kapacitě 9,06 kWh. Při maximální rychlosti 60 km/h má zaručit dojezd 150 km na jedno nabití. Uvedený dojezd však počítá pouze s jízdou mimo dálnice. Maximální výkon elektromotoru je pak 9,2 kW.
Od 23. prosince si tedy dle informací ze serveru InsideEVs maličký elektrovůz může koupit kdokoliv, kdo si ho může dovolit. Jeho cenovka je pak 1 650 000 jenů, což je 317 tisíc korun. Elektromobil Toyoty by se tak teoreticky dal cenově i velikostně přirovnat například k elektrické Škodě CitigoE iV.
Čtěte také: Kardashianovi měli opravdu bohaté Vánoce. Pod stromeček dostali 6 elektromobilů!
Japonští zákazníci si však nebudou moci elektrovůz přímo koupit, místo toho bude možné vůz napříč celým Japonskem sehnat pouze skrze exkluzivní leasing přímo od dealerů Toyoty. Automobilka tvrdí, že toto rozhodnutí má pomoci znovupoužitelnosti a vychází z cíle dosažení uhlíkově neutrální společnosti.
Jak již bylo naznačeno, tak dvoumístný elektrovůz je určen pro každodenní městské jízdy na krátké vzdálenosti. Rozhodně s vozem nezajedete rekord jízdy okolo světa, ale využití a své fanoušky si určitě najde. Dle zákazníků pak vyniká ve snadné ovladatelnosti, šetrnosti k okolí a kupou bezpečnostních prvků, kterými je vůz navzdory své velikosti vybaven.